  • Data: 2009-02-16 14:09:53
    Temat: Re: Skąd akumulatorki Ni-Cd
    Od: KK <kakr77_skasuj_to_@_o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Padre pisze:

    > To akurat najgorsze wyjście, prądy przy rozruchu pod obciążeniem sięgają
    > kilkudziesięciu amperów. Potrzeba by bardzo grubych kabli żeby
    > drastycznie nie spadł moment obrotowy, wystarczy na moment zatrzymać
    > wiertarkę przy wkręcaniu grubej śruby w drewno i już nie ma siły ruszyć
    > żeby dokręcić ostatnie pół obrotu. Gdyby nie taki efekt w sprzedaży
    > pełno było by wiertarek z kablem i akumulatorem z paskiem na ramię lub
    > stojącym w pobliżu miejsca pracy. Te 10 centymetrów kabla w obudowie
    > wiertarki to logiczne maksimum.

    Zależy o jaki moment chodzi. Ja dałem kable 2.5mm2 (kiepski głośnikowy)
    ok 5m, a w pojemniku na aku przy wkrętarce 2*4700uF. Wkrętarka działa
    zdecydowanie lepiej niż na oryginalnych aku, wkręcałem śruby ok 12cm
    długości (przez dwie łaty w poprzek) i chodzi, a aku ładowałem ostatnio
    w listopadzie. Jeśli więc chodzi o prace na małych i średnich śrubach to
    polecam i tyle. Ja akurat miałem żelowca za darmo dlatego spróbowałem.
    Natomiast zastanowiłbym się nad opłacalnością zakupu NiCd, takie o
    prądzie 20-40A i więcej są drogie, a kupowanie no name nie ma sensu.