  • 31. Data: 2009-11-18 18:36:14
    Temat: Re: Sinus na baterii w UPS
    Od: ąćęłńóśżź <u...@w...eu>

    Uważaj, kiedyś uwaliłem baterię w notebooku przez złej jakości inwerter - jakiś dużej
    mocy, ale ch... wie o jakim kształcie napięcia
    jak się okazało..
    JaC

    -----

  • 32. Data: 2009-11-18 20:13:01
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśżź" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
    > Uważaj, kiedyś uwaliłem baterię w notebooku przez złej jakości inwerter -
    > jakiś dużej mocy, ale ch... wie o jakim kształcie napięcia
    > jak się okazało..

    Zasilałeś baterie kabelkami prosto z invertera jaiegoś?
    Myslałem że w notebooku baterie sa zasilane przez układ elektroniczny w
    nich, ten przez układy laptopa a ten przez zasilacz sieciowy, który i tak
    prostuje wszystko co tam dostanie na wejście i z reguły działa od 110V do
    230V

    --
    Irokez

  • 33. Data: 2009-11-18 20:56:19
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "doom3" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "MC" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > dlaczego ?

    Pewnie z powodu niższych kosztów produkcji.

  • 34. Data: 2009-11-18 21:00:11
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    > Pewnie z powodu niższych kosztów produkcji.

    Bardziej chodzilo mi o to, dlaczego mialby byc offline, co na to wskazuje ;)

    --
    doom3

  • 35. Data: 2009-11-18 21:06:31
    Od: ąćęłńóśżź <u...@w...eu>

    Normalnie wpinałem zasilacz sieciowy notebooka do gniazda 230V, ch... wie jakie
    harmoniczne tam waliły.
    Żebyś się nie zdziwił z tym prostowaniem.
    JaC

    -----

  • 36. Data: 2009-11-18 21:54:41
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    > Użytkownik "MC" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Bardziej chodzilo mi o to, dlaczego mialby byc offline, co na to wskazuje
    > ;)

    Przecież konstrukcja UPS-a nie jest tajemnicą. Poza tym wskazówką co do
    topologii UPS-a może być obecność układu AVR. W interaktywnych załatwia sie
    to bardzo prosto, w offlajnach raczej nie. A więc brak AVR wskazuje na
    konstrukcję typu offline.

  • 37. Data: 2009-11-18 23:30:29
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

> [...]
    > sie to bardzo prosto, w offlajnach raczej nie. A więc brak AVR wskazuje na

    W ktorym miejscu w Smartach jest brak ukladow AVR ?
    Skoro bez problemu mozna ustawic czulosc (lopatologicznie "guzikiem" z tylu)
    lub za pomoca softu gorna i dolna granice zalaczenia sie ukladu AVR.

    --
    doom3

  • 38. Data: 2009-11-19 00:09:05
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    > Użytkownik "MC" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > W ktorym miejscu w Smartach jest brak ukladow AVR ?

    Ja nie pisałem o Smartach. Znacznie bardziej popularna jest seria Back.

    > Skoro bez problemu mozna ustawic czulosc (lopatologicznie "guzikiem" z
    > tylu) lub za pomoca softu gorna i dolna granice zalaczenia sie ukladu AVR.

    Proszę?

  • 39. Data: 2009-11-19 01:58:48
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    > Ja nie pisałem o Smartach. Znacznie bardziej popularna jest seria Back.

    BackUps (dla potomnych, nie mylic z seria SMART) to imho sprzet jak wiele
    innych... u mnie nie sprawdziwy sie, niestety ale wiele switchy sieciowych
    lub bardziej skoplikowanych urzadzonek sieciowych odmawia wspolpracy po
    przelaczeniu sie na zasilanie bateryjne tegoz upsa... urzadzenia sie
    zawieszaja.
    Kiedys mialem jakiegos bardzo starego BackUps i szybkosc przelaczania sie w
    chwili braku zasilania sieciowego byla... zbyt wolna dla niektorych zwyklych
    switchy soho.

    > Proszę?

    W sensie ?

    Tylko prosze napisz, ze nie wymagasz odemnie dokladnej, technicznej
    interpretacji tego co opisalem powyzej (zagadnienie AVR), wiem, ze znasz sie
    na rzeczy, poniewaz kiedys juz prowadzilismy dyskusje na temat upsow ;)

    --
    doom3

  • 40. Data: 2009-11-19 08:59:06
    Od: "MC" <m...@g...pl>

> [...]
    > Kiedys mialem jakiegos bardzo starego BackUps i szybkosc przelaczania sie
    > w chwili braku zasilania sieciowego byla... zbyt wolna dla niektorych

    To jeden temat mamy wyjaśniony.

    > W sensie ?

    Zdziwiłem się istnieniem tego guzika do ustawiania AVR. Nigdy takiego nie
    widziałem.
    W istocie rzeczy AVR włącza odczepy z autotransformatora zmieniające
    napiecie skokowo o kilkanaście procent. Nie ma tam żadnej stabilizacji.
    Takie odczepy są dwa, czasem trzy a czasem jeden. Teoretycznie momenty
    przełączania poszczególnych stopni mogą być jakoś sterowane. Tyle, że nie
    spotkałem się z czymś takim.