  • 21. Data: 2009-11-18 15:56:04
    Temat: Re: Sinus na baterii w UPS
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Michał napisał(a):

    > A Autor Ci wyjaśnił co i jak :)

    Starał się, to fakt, ale nadal konrety z tego żadne nie wynikają a
    czytelnicy nadal będą mieć problemy typu "ale o co tu kaman z tym pfc i
    upesami" ;)

    > Założę się o flaszkę, że nie istnieje UPS typu Off-line, na którym ruszy
    > mój Tagan i moc UPSa nie ma z tym nic wspólnego.

    Popraw mnie ale OIMW to podział off-line/line-interactive/on-line nie ma
    chyba nic wspólnego z tym o czym pisałem, czyli schodkach i
    pseudo-sinusoidzie jako parametrze marketingowym a nie faktycznym?

    j.

  • 22. Data: 2009-11-18 17:01:54
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    doom3 pisze:
    > Użytkownik "ikov" <i...@t...pl> napisał w wiadomości

    > APC seria SMART: wersje 700 lub 1400, 1500
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=MbwfcQJuH20

    popieram mam smarta 1000 i o ile wiem ma sinusa(moze udawany) przy
    paracy na bateriach. Jeszcze mi sie nie zdarzyło zeby coś nie
    zadziałało. nie tyle komputery nawet, ale piece CO, wiertarki i inne.
    Druga sprawa to fakt ze taki "smart" moze działać nawet na akumulatorach
    z cieżarówki - na "elektrodzie" pisali co zmienić zeby dawał rade je
    naładowac i nie próbował sie za szybko wyłączyć.

    ToMasz

  • 23. Data: 2009-11-18 17:02:34
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Michał" <m...@w...o2.pl> napisał w wiadomości

    > A Autor Ci wyjaśnił co i jak :)
    > Założę się o flaszkę, że nie istnieje UPS typu Off-line, na którym ruszy
    > mój Tagan i moc UPSa nie ma z tym nic wspólnego.

    Czytnij no w koncu ostatni post tegoz tasiemca, masz tam zrzut z oscyloskopu
    upsa apc.
    Moge zalozyc sie z Toba nawet o skrzynke "flaszek", 1500VA bez problemu
    podtrzymywal mi Tagana 900W.

    Zreszta cala serwerownie mam oparta na sprzecie "awaryjnym" APC, wszystko to
    Smarty, od 700VA po 5000VA.

    --
    doom3

  • 24. Data: 2009-11-18 17:04:56
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba januszek napisała na pl.comp.pecet:

    > Jaka firma i model? Mozesz pokazac obrazek z oscyloskopu? ;)

    A co jest złego w takiej metodzie (oprócz strat):

    Gniazdko > prostownik > akumulator samochodowy > mocna przetwornica >
    zasilacz komputerowy?

    Można takie coś zmajstrować zamiast UPS-a czy raczej zupełnie nie? ;]

    Marcin Kocur

  • 25. Data: 2009-11-18 17:43:36
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    > Czytnij no w koncu ostatni post tegoz tasiemca, masz tam zrzut z
    > oscyloskopu upsa apc.
    > Moge zalozyc sie z Toba nawet o skrzynke "flaszek", 1500VA bez
    > problemu podtrzymywal mi Tagana 900W.

    Tylko, że Ty mówisz o topologii Line-Interactive a ja o Off-line, więc
    przyjmuję zakład o skrzynkę flaszek :)
    Nadal twierdzę, że Off-line generujący prostokąt lub trapez nie jest w
    stanie podtrzymać zasilacza z aktywnym PFC.

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 26. Data: 2009-11-18 18:00:01
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Michał" <m...@w...o2.pl> napisał w wiadomości

    > A Autor Ci wyjaśnił co i jak :)

    Autor raczej nie jest w stanie wiele wyjaśnić. Posługuje się jakimiś
    stereotypami i miesza ze sobą różne rzeczy. Na przykład klasyfikując
    "aproksymowaną sinusoidę" gdzieś między prawdziwą a prostokątem. To bzdura,
    ten gość nie widział przebiegów z falownika na oczy.

    > Założę się o flaszkę, że nie istnieje UPS typu Off-line, na którym ruszy
    > mój Tagan i moc UPSa nie ma z tym nic wspólnego.

    Topologia też nie ma z tym nic wspólnego. Malo kto zdaje sobie sprawę, że
    tak zachwalane APC są często właśnie typu off-line.

  • 27. Data: 2009-11-18 18:11:45
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    Użytkownik "MC" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    >Malo kto zdaje sobie sprawę, że tak zachwalane APC są często właśnie typu
    >off-line.

    dlaczego ?

    --
    doom3

  • 28. Data: 2009-11-18 18:13:14
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

> [...]
    > Nadal twierdzę, że Off-line generujący prostokąt lub trapez nie jest w
    > stanie podtrzymać zasilacza z aktywnym PFC.

    Wyjasnij mi co oznacza off-line ?
    Masz na mysli, ze w chwili kiedy wspomniany off-line podlaczony jest do
    sieci energetycznej to i tak nie przepuszcza nic z gniazdka 230V ?
    Dzialanie na zasadzie "buforowek" ?

    --
    doom3

  • 29. Data: 2009-11-18 18:15:27
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

> [...]

    > Nadal twierdzę, że Off-line generujący prostokąt lub trapez nie jest w
    > stanie podtrzymać zasilacza z aktywnym PFC.

    Z czystej ciekawosci po co Ci off-line ?
    Druga sprawa, ze APC-SMART wylaczony z sieci 230V i odpalony zimnym
    startem... bedzie off-line i na pewno podtrzyma bez problemu Twojego kompa
    ;)

    --
    doom3

  • 30. Data: 2009-11-18 18:17:53
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

> [...]

    > Nadal twierdzę, że Off-line generujący prostokąt lub trapez nie jest w
    > stanie podtrzymać zasilacza z aktywnym PFC.

    Sorry, ale zdaje sie (zmeczenie) pomylilem online z offline :)

    --
    doom3