  • 11. Data: 2009-11-18 13:47:19
    Temat: Re: Sinus na baterii w UPS
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    > Ale masz jakieś wsparcie? :) Czy gdzieś "na forach" pisali?

    A co to grupa terapeutyczna? :)
    Mój Tagan 380 U01 wyłącza się natychmiast po przejściu na tryb zasilania
    akumulatorowego we wszystkich UPSach dających trapez na wyjściu -
    sprawdzone empirycznie na kilku upsach. Inne zasilacze z aktywnym PFC
    zachowują się tak samo - tak wynika z osobistych doświadczeń różnych
    użytkowników.

    > Pozdr,
    > Tomek

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 12. Data: 2009-11-18 13:57:30
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Michał napisał(a):

> [...]
    > sprawdzone empirycznie na kilku upsach. Inne zasilacze z aktywnym PFC
    > zachowują się tak samo - tak wynika z osobistych doświadczeń różnych

    UPS z prawdziwym sinusem kosztuja krocie i w praktyce są stosowane w
    systemach serwerowych. W tanszych (czytaj zwyklych, popularnych) ten
    parametr stal sie juz narzedziem marketingu bo w rzeczywistosci jest tam
    udawany sinus o ile obciazenie nie przekracza 10, 15% a powyżej są
    schodki ;)

    To o czym opowiadasz to problem braku mocy UPS w chwili startu systemu i
    w praktyce Twoj zasilacz na 100% obciążony w chwili startu może chwilowo
    przekroczyć zakres UPS 650VA, w którym zadziała kontrola przeciążenia i
    UPS się wyłączy.

    j.

  • 13. Data: 2009-11-18 14:07:15
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    januszek <j...@p...irc.pl> writes:

    > To o czym opowiadasz to problem braku mocy UPS w chwili startu systemu i

    On nic nie pisal o starcie systemu. CHODZACY system wylacza sie
    natychmiast po przejsciu UPSa na zasilanie akumulatorowe.

    MJ

  • 14. Data: 2009-11-18 14:15:59
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Michal Jankowski napisał(a):

    > On nic nie pisal o starcie systemu. CHODZACY system wylacza sie
    > natychmiast po przejsciu UPSa na zasilanie akumulatorowe.

    To tylko znaczy, ze CHODZACY system pobiera wiecej mocy niz UPS jest mu
    w stanie dostarczyc ;)

    j.

  • 15. Data: 2009-11-18 14:19:30
    Od: Szarlih <s...@w...pl>

    januszek jest autorem poniższej notatki:

    > Kup, i napisz jak było ;PPP

    mam i świetnie ;P zanim pochwalisz się swoim snastfem, to nie kosztował
    kroci i daje sinusoidę pod obciążeniem co potwierdza oscyloskop.

    --
    Szarlih

  • 16. Data: 2009-11-18 14:21:53
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Szarlih napisał(a):

    > mam i świetnie ;P zanim pochwalisz się swoim snastfem, to nie kosztował
    > kroci i daje sinusoidę pod obciążeniem co potwierdza oscyloskop.

    Jaka firma i model? Mozesz pokazac obrazek z oscyloskopu? ;)

    j.

  • 17. Data: 2009-11-18 14:22:56
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    > parametr stal sie juz narzedziem marketingu bo w rzeczywistosci jest
    > tam
    > udawany sinus o ile obciazenie nie przekracza 10, 15% a powyżej są
    > schodki ;)

    W UPSach line-interactive tak się właśnie dzieje

> [...]
    > chwilowo
    > przekroczyć zakres UPS 650VA, w którym zadziała kontrola przeciążenia

    Właśnie nie do końca: wyłącza się każdy UPS typu Offline, również te
    1000 VA, typ line-interactive zachowuje się tak, jak piszesz (trzeba
    stosować taki, który ma większą moc pozorną, niż mogłoby się wydawać) a
    typu Online jeszcze nie sprawdzałem, bo faktycznie kosztują krocie owe
    UPSy.

  • 18. Data: 2009-11-18 14:25:30
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    > To tylko znaczy, ze CHODZACY system pobiera wiecej mocy niz UPS jest
    > mu
    > w stanie dostarczyc ;)

    Nic podobnego. Polecam lekturę:
    http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/Poradnik_ja
    k_wybrac_zasilacz_UPS-2441.html

  • 19. Data: 2009-11-18 14:36:39
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Michał napisał(a):

    > Nic podobnego.

    Więc co?

    > Polecam lekturę:
    > http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/Poradnik_ja
    k_wybrac_zasilacz_UPS-2441.html

    Znam, skomentowałem nawet ;) W moim komentarzu zawarłem 100% tego co
    myślę o tym tekście ;)

    j.

  • 20. Data: 2009-11-18 14:53:00
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    > Znam, skomentowałem nawet ;) W moim komentarzu zawarłem 100% tego co
    > myślę o tym tekście ;)

    A Autor Ci wyjaśnił co i jak :)
    Założę się o flaszkę, że nie istnieje UPS typu Off-line, na którym ruszy
    mój Tagan i moc UPSa nie ma z tym nic wspólnego.

    Pozdrawiam,
    Michał