  • 11. Data: 2010-01-28 10:52:47
    Temat: Re: Silnik pr.stałego
    Od: "Piotrek" <z...@g...pl>

    Wózek 30kg max, jazda do góry i na dół po zębatce. Silnik pr. pobierany przy
    obciążeniu ok 20A. Silnik na napiecie 24VDC (ale w sumie jest podawane 30V).

  • 12. Data: 2010-01-28 22:17:19
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Jan 28, 11:52 am, "Piotrek" <z...@g...pl> wrote:
    > Wózek 30kg max, jazda do góry i na dół po zębatce. Silnik pr. pobierany przy
    > obciążeniu ok 20A. Silnik na napiecie 24VDC (ale w sumie jest podawane 30V).

    600W, to nieźle ten wózek pogania - ponad 1 m/s?.
    Jaka jest moc znamionowa silnika?
    Jak wygląda zasilanie? Skąd się bierze i jak do silnika trafia?
    Skąd silnik i co to za jeden (rodzaj, wykonanie, producent)?
    Cykl pracy? Ciągła, przerywana, jak często?
    Jak będziesz dane kroplomierzem odliczał, to się mi znudzi pilnować
    wątku.

    Bo tak w ciemno, to masz silnik ze zbyt małą stałą elektromotoryczną -
    brakuje albo wzbudzenia albo zwojów, więc i brakuje momentu przy danym
    prądzie i albo zasilanie ma zapas, w tym ew. sterownik, albo nie, więc
    albo można czarować, albo nie.

    Marek

  • 13. Data: 2010-01-29 09:43:24
    Od: "Piotrek" <z...@g...pl>

    Nic nie zmienię jeślic chodzi o silnik i przekładnię, sterowanie.
    Mogę zaingerować tylko w przewód między modułem sterowniczym a silnikiem.
    Wózek jeździ szybko a chciałbym żeby wolniej np o 30% bez utraty mocy. Wózek
    jeździ do przodu i do tyłu różnie zalezy od trasy.

    Piotr.

  • 14. Data: 2010-01-29 10:43:40
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Jan 29, 10:43 am, "Piotrek" <z...@g...pl> wrote:
> [...]
    > Wózek jeździ szybko a chciałbym żeby wolniej np o 30% bez utraty mocy. Wózek
    > jeździ do przodu i do tyłu różnie zalezy od trasy.

    Przeczytaj ponownie mojego posta, po czym uważnie odpowiedz na
    WSZYSTKIE pytania, możliwie dokładnie i obszernie. Ostatni raz to
    piszę, jak znowu odpowiesz na jedno pytanie zostawiając resztę bez
    odpowiedzi, to idź do biblioteki i sam szukaj pomocy w książkach.

    Marek

  • 15. Data: 2010-01-29 11:22:19
    Od: "Piotrek" <z...@g...pl>

    Napisałem tyle co wiem - silniki nie mają tabliczki - mówiłem ze to
    wykonanie specjalne - podałem ci prądy pobierane i napięcie. Zasilanie z
    linii przy trasie - jak tramwaj. Do modułu sterującego podłączany silnik.
    Jeżeli to nie wystarczy trudno, poszukam w książkach.

  • 16. Data: 2010-01-29 13:07:04
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Jan 29, 12:22 pm, "Piotrek" <z...@g...pl> wrote:
    > Napisałem tyle co wiem - silniki nie mają tabliczki - mówiłem ze to
    > wykonanie specjalne - podałem ci prądy pobierane i napięcie.

    To niby skąd macie te nowe silniki i jak je dobraliście?
    Marek

  • 17. Data: 2010-02-01 08:03:43
    Od: "Piotrek" <z...@g...pl>

    > Zalezy jaka moc silnika. Jesli nie duza moc to dalbym mostek Gretza a za
    > nim
    > kondensator, TL431 z BDX54 aby wprowadzic staly spadek napiecia przez
    > co zmniejszyc obroty silnika. Cos w stylu jak na schemacie:
    > http://zapodaj.net/824e3234bfa4.png.html
    > Maksymalny moment obrotowy nie powinien sie zmienic.

    To rozwiązanie nie zapewnia obrotów prawo - lewo. Mostek przewodzi w jedną
    stronę tylko.

  • 18. Data: 2010-02-01 09:02:29
    Od: "Desoft" <D...@i...pl>

    > To rozwiązanie nie zapewnia obrotów prawo - lewo. Mostek przewodzi w jedną
    > stronę tylko.

    Zapewnia zmianę obrotów.

    --
    Desoft

  • 19. Data: 2010-02-01 09:33:13
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

    > To rozwiązanie nie zapewnia obrotów prawo - lewo. Mostek przewodzi w jedną
    > stronę tylko.
    Zastanów się jeszcze raz - zapewnia.
    P.G.

  • 20. Data: 2010-02-01 11:19:35
    Od: "Piotrek" <z...@g...pl>

    > Zapewnia zmianę obrotów.

    Fakt, mój błąd. W sumie można by spróbować.

    Piotr