-
11. Data: 2023-09-22 10:02:32
Temat: Re: Silnik klatkowy
Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>
W dniu 22.09.2023 o 09:13, Jacek pisze:
> W dniu Thu, 21 Sep 2023 22:25:59 +0200, użytkownik Robert Wańkowski
> napisał:
>
>> Po powierzchni zero z obu strom. Żadna strona nie jest niczym pokryta.
>> Delikatnie sondy przykładam. Wygląda tak, że cały pakiet jest złożony i
>> oblany żywicą.
>
>
> Zmierz se oporność w poprzek pakietu i porównaj z tą wzdłuż blach.
>
>
No napisałem wzdłuż zero w poprzek 1 om. Dwie blaszki. Poszukam
nierozłupanego większego.
Robert
-
12. Data: 2023-09-22 10:28:54
Temat: Re: Silnik klatkowy
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Fri, 22 Sep 2023 10:02:32 +0200, Robert Wańkowski wrote:
> W dniu 22.09.2023 o 09:13, Jacek pisze:
>> W dniu Thu, 21 Sep 2023 22:25:59 +0200, użytkownik Robert Wańkowski
>> napisał:
>>> Po powierzchni zero z obu strom. Żadna strona nie jest niczym pokryta.
>>> Delikatnie sondy przykładam. Wygląda tak, że cały pakiet jest złożony i
>>> oblany żywicą.
>> Zmierz se oporność w poprzek pakietu i porównaj z tą wzdłuż blach.
>>
> No napisałem wzdłuż zero w poprzek 1 om. Dwie blaszki.
1 om na granicy miedzy blaszkami, to calkiem sporo.
Jak tych blaszek bedzie powiedzmy 30, to w obiegu bedzie juz 60 om.
A napiecie w jednym zwoju nieduze.
Tym niemniej zrobic pokrycie, zeby dawało 1 om to jest duza sztuka.
Hm
http://toroid-unicore.pl/rdzenie-zwijane/blacha-tran
sformatorowa/
Malowana/izolowana ta blacha, czy to jest zadanie nabywcy?
W silnik klatkowym to jak pisałem - wydaje sie, ze prądy wirowe w
rdzeniu nie są duzym problemem. Natomiast korozja blach jest duzym :-)
J.
-
13. Data: 2023-09-26 16:55:29
Temat: Re: Silnik klatkowy
Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>
W dniu 21.09.2023 o 21:47, Jacek pisze:
> W dniu Thu, 21 Sep 2023 12:21:27 +0200, użytkownik Robert Wańkowski
> napisał:
>
>> Czy w silniku klatkowym pręty są zwarte na końcach pierścieniami.
> Tak.
>> A blachy są odizolowane od prętów?
> Nie.
>>
>> Czy tu też magia jak w rdzeniach z blach transformatorowych, gdzie niby
>> powinny być od siebie odizolowane a nie są.
> Są, są :)
>
Jest tak jak piszesz. Zapytałem w firmie, która produkuje silniki.
Blachy lakierują z jednej strony, a pręty nie są izolowane. Zalewają
otwory w blachach aluminium.
Blacha wirnika ma jakąś znaczącą rezystancję, że nie zwiera prętów?
Robert
-
14. Data: 2023-09-26 17:39:39
Temat: Re: Silnik klatkowy
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 26 Sep 2023 16:55:29 +0200, Robert Wańkowski wrote:
> W dniu 21.09.2023 o 21:47, Jacek pisze:
>> W dniu Thu, 21 Sep 2023 12:21:27 +0200, użytkownik Robert Wańkowski
>> napisał:
>>
>>> Czy w silniku klatkowym pręty są zwarte na końcach pierścieniami.
>> Tak.
>>> A blachy są odizolowane od prętów?
>> Nie.
>>>
>>> Czy tu też magia jak w rdzeniach z blach transformatorowych, gdzie niby
>>> powinny być od siebie odizolowane a nie są.
>> Są, są :)
>>
>
> Jest tak jak piszesz. Zapytałem w firmie, która produkuje silniki.
> Blachy lakierują z jednej strony,
Z jednej wystarczy ... ale ...
> a pręty nie są izolowane. Zalewają
> otwory w blachach aluminium.
>
> Blacha wirnika ma jakąś znaczącą rezystancję, że nie zwiera prętów?
Stal ma znacznie wyzszą rezystywnosc niz aluminium, a magnetyczne
stale jeszcze wyzszą, ale to jest kilkanascie razy, może
kilkadziesiąt. Dalekie od "nie zwiera".
Widac to zwieranie nie przeszkadza - prądy wirowe w rdzeniu też kręcą.
A napiecie tam malutkie, bo częstotliwosc efektywna w czasie normalnej
pracy tez bardzo mała.
Ale to zalewanie aluminium ... i lakier to wytrzymuje?
Przeciez tam ponad 600C jest ...
J.
-
15. Data: 2023-09-26 17:46:10
Temat: Re: Silnik klatkowy
Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>
W dniu 26.09.2023 o 16:55, Robert Wańkowski pisze:
> W dniu 21.09.2023 o 21:47, Jacek pisze:
>> W dniu Thu, 21 Sep 2023 12:21:27 +0200, użytkownik Robert Wańkowski
>> napisał:
>>
>>> Czy w silniku klatkowym pręty są zwarte na końcach pierścieniami.
>> Tak.
>>> A blachy są odizolowane od prętów?
>> Nie.
>>>
>>> Czy tu też magia jak w rdzeniach z blach transformatorowych, gdzie niby
>>> powinny być od siebie odizolowane a nie są.
>> Są, są :)
>>
>
>
> Jest tak jak piszesz. Zapytałem w firmie, która produkuje silniki.
> Blachy lakierują z jednej strony, a pręty nie są izolowane. Zalewają
> otwory w blachach aluminium.
>
> Blacha wirnika ma jakąś znaczącą rezystancję, że nie zwiera prętów?
>
> Robert
Nie ma szczególnej rezystancji. Zwiera pręty.
To nie ma większego znaczenia, bo i tak prąd płynie w prętach.
--
Wiesiaczek - dziś z podkarpackiej wsi
"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)
Niech żyje POLEXIT! I salwa Ukrainie!
Wolę Rosję jako wroga niż Ukrainę jako przyjaciela.
-
16. Data: 2023-09-26 18:51:08
Temat: Re: Silnik klatkowy
Od: Jacek <j...@g...pl>
W dniu Tue, 26 Sep 2023 16:55:29 +0200, użytkownik Robert Wańkowski
napisał:
> Blacha wirnika ma jakąś znaczącą rezystancję, że nie zwiera prętów?
Oczywiście że zwiera. Tylko kierunek pola magnetycznego jest taki że prąd
i tak "nie chce" tędy płynąć :) On by chciał w poprzek blach i dlatego je
izolujemy żeby tędy nie płynął.
--
Jacek
-
17. Data: 2023-09-26 18:59:16
Temat: Re: Silnik klatkowy
Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>
W dniu 26.09.2023 o 18:51, Jacek pisze:
> kierunek pola magnetycznego jest taki że prąd
> i tak "nie chce" tędy płynąć
Ok, teraz załapałem, że kształt pola magnetycznego stojana ma to wpływa.
Robert