  • 11. Data: 2023-09-22 10:02:32
    Temat: Re: Silnik klatkowy
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 22.09.2023 o 09:13, Jacek pisze:

    > Zmierz se oporność w poprzek pakietu i porównaj z tą wzdłuż blach.

    No napisałem wzdłuż zero w poprzek 1 om. Dwie blaszki. Poszukam
    nierozłupanego większego.

    Robert

  • 12. Data: 2023-09-22 10:28:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 22 Sep 2023 10:02:32 +0200, Robert Wańkowski wrote:

    > No napisałem wzdłuż zero w poprzek 1 om. Dwie blaszki.

    1 om na granicy miedzy blaszkami, to calkiem sporo.
    Jak tych blaszek bedzie powiedzmy 30, to w obiegu bedzie juz 60 om.
    A napiecie w jednym zwoju nieduze.

    Tym niemniej zrobic pokrycie, zeby dawało 1 om to jest duza sztuka.

    Hm
    http://toroid-unicore.pl/rdzenie-zwijane/blacha-tran
    sformatorowa/

    Malowana/izolowana ta blacha, czy to jest zadanie nabywcy?

    W silnik klatkowym to jak pisałem - wydaje sie, ze prądy wirowe w
    rdzeniu nie są duzym problemem. Natomiast korozja blach jest duzym :-)

    J.

  • 13. Data: 2023-09-26 16:55:29
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 21.09.2023 o 21:47, Jacek pisze:

    > Tak.
    > Nie.

    > Są, są :)

    Jest tak jak piszesz. Zapytałem w firmie, która produkuje silniki.
    Blachy lakierują z jednej strony, a pręty nie są izolowane. Zalewają
    otwory w blachach aluminium.

    Blacha wirnika ma jakąś znaczącą rezystancję, że nie zwiera prętów?

    Robert

  • 14. Data: 2023-09-26 17:39:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 26 Sep 2023 16:55:29 +0200, Robert Wańkowski wrote:

    > Jest tak jak piszesz. Zapytałem w firmie, która produkuje silniki.
    > Blachy lakierują z jednej strony,

    Z jednej wystarczy ... ale ...

    > a pręty nie są izolowane. Zalewają
    > otwory w blachach aluminium.
    >
    > Blacha wirnika ma jakąś znaczącą rezystancję, że nie zwiera prętów?

    Stal ma znacznie wyzszą rezystywnosc niz aluminium, a magnetyczne
    stale jeszcze wyzszą, ale to jest kilkanascie razy, może
    kilkadziesiąt. Dalekie od "nie zwiera".
    Widac to zwieranie nie przeszkadza - prądy wirowe w rdzeniu też kręcą.
    A napiecie tam malutkie, bo częstotliwosc efektywna w czasie normalnej
    pracy tez bardzo mała.

    Ale to zalewanie aluminium ... i lakier to wytrzymuje?
    Przeciez tam ponad 600C jest ...

    J.

  • 15. Data: 2023-09-26 17:46:10
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

> [...]
    > otwory w blachach aluminium.
    >
    > Blacha wirnika ma jakąś znaczącą rezystancję, że nie zwiera prętów?

    Nie ma szczególnej rezystancji. Zwiera pręty.
    To nie ma większego znaczenia, bo i tak prąd płynie w prętach.

    --
    Wiesiaczek - dziś z podkarpackiej wsi
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 16. Data: 2023-09-26 18:51:08
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Tue, 26 Sep 2023 16:55:29 +0200, użytkownik Robert Wańkowski
    napisał:

    > Blacha wirnika ma jakąś znaczącą rezystancję, że nie zwiera prętów?

    Oczywiście że zwiera. Tylko kierunek pola magnetycznego jest taki że prąd
    i tak "nie chce" tędy płynąć :) On by chciał w poprzek blach i dlatego je
    izolujemy żeby tędy nie płynął.

    --
    Jacek

  • 17. Data: 2023-09-26 18:59:16
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 26.09.2023 o 18:51, Jacek pisze:
    > kierunek pola magnetycznego jest taki że prąd
    > i tak "nie chce" tędy płynąć
    Ok, teraz załapałem, że kształt pola magnetycznego stojana ma to wpływa.

    Robert