eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaSilnik indukcyjny jako hamulec dynamicznyRe: Silnik indukcyjny jako hamulec dynamiczny
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!news-out.readnews.com!transi
    t3.readnews.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.p
    l!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl
    .POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Silnik indukcyjny jako hamulec dynamiczny
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <kqkk3v$sfv$1@news.mm.pl> <kqlttk$s1m$1@news.dialog.net.pl>
    <kqm350$dv9$1@news.mm.pl>
    <c...@g...com>
    <kqm9r0$gdh$1@news.mm.pl>
    <6...@g...com>
    <kqn0r1$b88$1@news.dialog.net.pl>
    Date: Sat, 29 Jun 2013 18:35:54 +0200
    Message-ID: <1q9y0wicxbp3d.1sdthmqbl10bq$.dlg@40tude.net>
    Lines: 21
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    X-Trace: 1372523740 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1226 82.143.187.50:65072
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:649246
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Sat, 29 Jun 2013 18:09:13 +0200, Irek N. napisał(a):
    >> Qrfa, tożto tak proste że aż banalne. Krokowca tam wsadź, wymiary powinny podejść,
    uzwojenie zewrzesz do opornika i jazda.
    >>
    > Dokładnie to chciałem napisać!
    > Stosuję w układarkach taki mechanizm, który zwiera uzwojenia w przypadku
    > zaniku napięcia czy innej przyczyny utraty kontroli nad silnikiem.
    > Wtedy ramie trzymane silnikiem krokowym spokojnie wolno opada, a nie
    > wali z 1g w dół :)

    Ale wtedy nie masz kontroli nad momentem. Chyba ze jakis regulowany
    rezystor, czy inne PWM. No i rezystor musi miec 50W.

    > Jest jeden drobiazg, powyżej pewnych obrotów silnik przestaje hamować
    > (ma swoją indukcyjność, napięcie jest przemienne, więc przestają płynąć
    > prądy :) ).

    Dynamo rowerowe ma dosc stala moc w szerokim zakresie obrotow ... ale
    z tego wniosek ze moment hamujacy odwrotnie proporcjonalny do
    predkosci :-(

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: