    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Silnik grawitacyjny
    Date: Wed, 2 Feb 2011 22:12:39 +0000 (UTC)

    Pan bartekltg napisał:

    > [perpetuum mobile]
    >
    > Ktoś tu sugerowal odpowiedz z okolic poprawnych.

    A ja siedziałem cicho by innym nie psuć (ewentualnej) zabawy.

    > Energia wewnetrzna ciała to nie tylko temperatura, ale
    > i pole magentyczne.
    >
    > Energia ze zderzenia pojdzie nei tylko na podgrzanie, ale
    > i na pozbycie sie pola magnetycznego ze srodka.
    > Dostarczajac energii nie tylko podnosisz temperature,
    > ale i zmniejszasz podatnosc magnetyczna, co skutkuje
    > zmianami pola. W rezultacie, trzeba znacznie wiekszej
    > energii do podgrzania.
    >
    > Po szczegoly i konkretne wyliczenia musialbym odkopac
    > z szafy stare notatki (i je ponownie zrozumiec;).
    > Nawet cykl termodynamiczny da sie z tego zrobić:)

    No właśnie. Nie znam innego projektu "perpetuum mobile", który
    byłby tak łatwy i prosty w opisie, a jednocześnie niemożliwy do
    obalenia za pomocą prostego pokazania -- "ta siła jest równoważna
    tej, a tu siła wyporu równoważona jest przez parcie itd".

    > Termodynamika fenomenologiczna jest trudna;) Pytales nei tych fizykow
    > (a jak ktoś odpowiedzial, to wymagales dosc sporo pracy od kogos
    > tym sie nie zajmujacego)

    Pytałem tych co trzeba -- zapytać takiego, co siedzi w temacie,
    to żadna zabawa. Ale ponieważ każdemu się wydaje, że pokazać
    dlaczego perpetuum mobile nie może działać, to jak bułkę z masłem
    zjeść, więc przeważnie było zaskoczenie, że czasem to nie takie
    proste.

    > Mozesz tez elegancko sformulowac pytanie i wrzucic tutaj:
    > http://ifd.fuw.edu.pl/index.php?option=com_content&t
    ask=category&sectionid=14&id=35&Itemid=383

    Ciiicho, jeszcze odpowiedzą i wszystko się wyda. A tak to może
    komu się uda znaleźć sponsora na badania nad Gadolinowym Silnikiem
    Magnetycznym.

    Jarek

    PS
    Gdyby komuś się udało, proszę o kontakt mailowy -- podam numer konta,
    na który należy wpłacać 20% z uzyskiwanych grantów. Za dodatkowe 15%
    gotów jestem pisać sprawozdania z prac badawczo-rozwojowych.