eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaSilnik 1f a 3fRe: Silnik 1f a 3f
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!news.mixmin.net!aioe.org!.POSTED!not-for-mail
    From: janusz_k <J...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Silnik 1f a 3f
    Date: Thu, 7 Jul 2016 21:22:24 +0200
    Organization: Aioe.org NNTP Server
    Lines: 44
    Message-ID: <nlma5f$qhr$1@gioia.aioe.org>
    References: <577e5968$0$12545$65785112@news.neostrada.pl>
    <nllq9f$fpt$1@node2.news.atman.pl>
    <577e6f6c$0$15202$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: +uKn269L8xJpLgBqhMBYMg.user.gioia.aioe.org
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Complaints-To: a...@a...org
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:45.0) Gecko/20100101 Thunderbird/45.2.0
    X-Notice: Filtered by postfilter v. 0.8.2
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:702499
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2016-07-07 o 17:04, Robert Wańkowski pisze:
    > W dniu 2016-07-07 o 16:51, Tomasz Wójtowicz pisze:
    >> W dniu 2016-07-07 o 15:30, Robert Wańkowski pisze:
    >>> Niby już wszystko wiem, że silniki (asynchroniczne) 1f i 3f są o tej
    >>> samej mocy podczas pracy prawie synchronicznej mają takie same momenty
    >>> obrotowe.
    >>> Jedynie podczas przeciążenia 3f lepiej dają sobie radę.
    >>> Tu cytat z elektrody http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic805595.html
    >>> "Natomiast podczas chwilowych przeciążeń gdzie prędkość obrotowa silnika
    >>> spada pole kołowe dla silnika trójfazowego wywołuje większy moment niż
    >>> eliptyczne dla silnika jednofazowego ale można to potraktoać jako stan
    >>> rozruchowy."
    >>>
    >>> O jakiej tu różnicy mówimy? Teoretycznej czy to coś konkretnego, np.
    >>> 25%?
    >>
    >> To zależy jak bardzo eliptyczne, czyli w zasadzie zależy od strumienia
    >> magnetycznego fazy rozruchowej w stosunku do fazy głównej. Przy równych
    >> strumieniach miałbyś pole kołowe, ale wówczas uzwojenia fazy rozruchowej
    >> musiałyby być znacznie większe od uzwojeń fazy głównej.
    >>
    >
    > Nie wiem co oni tam nawinęli w tym stojanie. Ale różnica w masie obu
    > wrzecion to 1,5 kg.
    Różnią się masą uzwojeń, oba są 3F tyle że lżejsze jest na 220V a
    cięższe na 380V, różnica w falownikach jest taka że na 220V wrzeciono
    napędzisz falownikiem 1F/3F, jest łatwiej bo nie musisz mieć siły,
    wrzeciono 380 musisz podłączyć do falownika 3F/3F.
    Dlatego w obu masz identyczne opisy podłączenia

    "Interfejs 1234 oznaczony 1, 2 i 3, odpowiednio, a następnie wyjścia
    falownika (U, V, W), 4 jest to przewód uziemienia"



    > Teraz sobie uświadomiłem, że te 1f musi mieć kondensator. Gdzie oni go
    > upakowali? Jaką pojemność on powinien mieć? Tam miejsca jest na walec fi
    > 55 h 20 [mm]
    Bo go nie ma, wrzeciono jest 3F.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: