-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: złoty <g...@g...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Siła wyższości tylnego napędu.
Date: Tue, 16 Feb 2010 00:23:30 +0100
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 105
Message-ID: <hlcl1l$o3a$1@inews.gazeta.pl>
References: <hl1m5q$1n7$1@news.task.gda.pl> <hl3ga1$vho$23@news.task.gda.pl>
<hlc9m9$so1$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: 213.17.128.3
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1266276213 24682 213.17.128.3 (15 Feb 2010 23:23:33 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 15 Feb 2010 23:23:33 +0000 (UTC)
X-User: goldnoname
In-Reply-To: <hlc9m9$so1$1@news.onet.pl>
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2255823
[ ukryj nagłówki ]Plumpi pisze:
>
> Nie porównuj FWD i BMW, bo to jest śmieszne.
> BMW to klasa sama w sobie.
ostatnia "klasa sama w sobie" skonczyla sie z E34 i analogicznych z tego
okresu. Potem..zaczal sie wiekszy/mniejszy szajs ;)
>Są to samochody z zacięciem sportowym o dużej
> masie i dobrze dociążone. Porównywanie ich z pierwszym lepszym Golfem
> czy innym, typowo cywilnym autem jest po prostu śmieszne, a Ty cały czas
> to właśnie robisz. To, że lepiej się prowadzi i lepiej trzyma drogi to
> zasługa całej konstrukcji i zawieszenia, a nie rodzaju napędu. Uważam,
> że RWD stając w szranki z autem FWD podobnej klasy po prostu przegrywa z
> kretesem.
..w zimie! RWD jest fajnym napedem na lato/ciepla wiosne i jesien!
> Polityka firmy BMW jest jednoznacznie określona. Trafiają oni do
> klientów przede wszystkim młodych, chcących się wyszaleć i z
> zamiłowaniem do sportów samochodowych. Przy FWD ci ludzie po prostu nie
> mieliby frajdy tak jak przy RWD.
..alez oczywiscie, ze mieliby. Ci "mlodzi" nie maja przewaznie bladego
pojecia o jezdzie. BMW robi po prostu to..co umie. W kwestii produkcji
aut przednionapedowych ma takie pojecie i doswiadczenie..ja swinia w
kwestii latania.
> Może w końcu to zrozumiesz.
> FWD jest lepszym rodzajem napędu, który zapewnia większą stabilność
> prowadzenia, nawet przez kompletnych laików - po prostu więcej wybacza
> popełnianych błędów.
..tak
> RWD jest napędem, który umożliwia łatwiejsze driftingi jazdę sportową,
> ale wymaga nieco większego przygotowania od kierowcy.
>
..i NIE NADAJE sie do jazdy zimowej (w kontekscie prawdziwej polskiej
zimy). Byc moze wielu nie zdaje sobie z tego sprawy ale w takich
Niemczech w przeciagu ostatnich..hmm..powiedzmy 10 lat raptem z 4 razy
zdarzylo sie, ze glowne drogi przelotowe nie bylyby odsniezone/zasolone.
Boczne drogi o dziwo rowniez da sie odsniezyc (co jest niewykonalne z
jakis tajemnych przyczyn w PL) a przecietnie auto po dluzszej "trasie"
zima jest szro-biale bez wzgl. na kolor wpisany do DR ;)
> FWD łatwiej pokonuje przeszkody typu śnieg, krawężniki, nierówności
> terenu, ale okupione jest to gorszymi wynikami przyspieszeń na prostej,
> ponieważ przy ostrych startach przednie koła się ślizgają lub wręcz auto
> skacze jak piłka.
> RWD natomiast ma lepsze osiągi jeżeli chodzi o start, ponieważ w chwili
> na tryln aoś przenoszona jest większość masy samochodu, a ponadto
> posiada lepszą kontrolę toru jazdy podczas hamowania.
..odnosnie drugiej czesci: w zimie RWD ma przewaznie GOWNIANE osiagi
jesli chodzi o start gdyz - jak to slusznie ktos w tym watku zauwazyl -
by nastopilo owo "automagiczne" przesuniecie masy na tyl potrzebna jest
przyzwoita przyczepnosc na starcie. Dlatego wlasnie przy ostrzejszej
zimie posiadacze RWD zastanawiaja sie jak tu w ogole ruszyc spod swiatel
przy osniezonej/oblodzonej drodze (ze o "przesuwaniu mas" nie wspomne).
Na ciepla wiosne/lato/jesien..jak najbardziej - RWD da wiele radochy z
jazdy... o ile oczywiscie nie pada ;) Polska niestety lezy tu gdzie
lezy..i przy modelu jednoautowym nie sprawdza sie w kontekscie
calorocznego uzytkowania. To..nie Hiszpania ;) Choc oczywiscie DA sie
tym jezdzic..podobnie jak na prawie lysych oponach w zimie (co kiedys
sam sprawdzilem :) ).
> Reasumujac:
> FWD gorzej startuje,
..nie dotyczy zimy
> a zarazem
> zapewnia bezpieczniejsze prowadzenie - przeznaczony jest dla laików,
..dla kazdego, kto potrafi jezdzic. Jak mozna wyczytac w tym watku jest
czesc osob tzw. "tylnonapedowcow", ktorzy nie radza sobie zima po
przesiadce na FWD. FWD jest tanszy, lepszy i..bardziej uniwersalny w
klimacie PL. RWD jest rozwiazaniem prehistorycznym, trwalszym (choc
obecnie to ma mniejsze znaczenie) dajacym wiele frajdy w okresach
ciepla/suszy. Lecz..w warunkach prawdziwej polskiej zimy jest.. do dupy.
Chocby FilipKK i tabuny jego kolegow grajacych w PS2/3 przekonywalo na
necie iz jest inaczej :)
> RWD lepiej startuje, zapewnia lepszą kontrolę trakcji podczas hamowania,
> wymaga większych umiejętności podczas pokonywania ostrych zakrętów -
> przeznaczony jest dla ludzi o zacięciu sportowym.
..w lecie. W zimie jezdza jak te sieroty gdyz..ten tym napedu tak ma
niestety (przyznaje to mimo iz wychowalem sie na RWD i zrobilem na tym
napedzie z 700-800 tys. km a i obecnie zawsze mam "pod reka" zawsze
jakies RWD). Stad montuja tam na potege te trzyliterowe bozki coby
gdziekolwiek dojechaly w razie mocniejszej zimy.
> Uważam, zę ta cała Twoja dyskusja o wyższości ... jest po prostu
> śmieszna i wynika tylko i wyłacznie z Twojej nieznajomości tematu :)
..i z tym sie w pelni zgadzam.
pzdr
A.
Następne wpisy z tego wątku
- 16.02.10 00:28 złoty
- 16.02.10 01:21 Yogi\(n\)
- 16.02.10 01:34 złoty
- 16.02.10 02:04 złoty
- 16.02.10 02:06 złoty
- 16.02.10 02:07 złoty
- 16.02.10 08:26 Robert Rędziak
- 16.02.10 09:22 Kuba \(aka cita\)
- 16.02.10 09:30 Kuba \(aka cita\)
- 16.02.10 10:44 J.F.
- 16.02.10 11:25 Robert Rędziak
- 16.02.10 11:21 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 16.02.10 11:43 Kuba \(aka cita\)
- 16.02.10 15:13 Lewis
- 16.02.10 20:59 Adam 'Chloru' Drzewososki
Najnowsze wątki z tej grupy
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
Najnowsze wątki
- 2025-03-03 a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- 2025-03-03 nie naprawiam więcej telewizorów
- 2025-03-03 Białystok => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-03 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-03 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2025-03-03 Gdy ministrowie sa golodupcami
- 2025-03-03 Pruszków => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-03-03 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-03-03 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-03 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-03 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-03 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-03-03 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-03-03 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=