    From: złoty <g...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Siła wyższości tylnego napędu.
    Date: Tue, 16 Feb 2010 00:23:30 +0100

    Plumpi pisze:

    > Nie porównuj FWD i BMW, bo to jest śmieszne.
    > BMW to klasa sama w sobie.

    ostatnia "klasa sama w sobie" skonczyla sie z E34 i analogicznych z tego
    okresu. Potem..zaczal sie wiekszy/mniejszy szajs ;)

    >Są to samochody z zacięciem sportowym o dużej
    > masie i dobrze dociążone. Porównywanie ich z pierwszym lepszym Golfem
    > czy innym, typowo cywilnym autem jest po prostu śmieszne, a Ty cały czas
    > to właśnie robisz. To, że lepiej się prowadzi i lepiej trzyma drogi to
    > zasługa całej konstrukcji i zawieszenia, a nie rodzaju napędu. Uważam,
    > że RWD stając w szranki z autem FWD podobnej klasy po prostu przegrywa z
    > kretesem.

    ..w zimie! RWD jest fajnym napedem na lato/ciepla wiosne i jesien!

    > Polityka firmy BMW jest jednoznacznie określona. Trafiają oni do
    > klientów przede wszystkim młodych, chcących się wyszaleć i z
    > zamiłowaniem do sportów samochodowych. Przy FWD ci ludzie po prostu nie
    > mieliby frajdy tak jak przy RWD.

    ..alez oczywiscie, ze mieliby. Ci "mlodzi" nie maja przewaznie bladego
    pojecia o jezdzie. BMW robi po prostu to..co umie. W kwestii produkcji
    aut przednionapedowych ma takie pojecie i doswiadczenie..ja swinia w
    kwestii latania.

    > Może w końcu to zrozumiesz.
    > FWD jest lepszym rodzajem napędu, który zapewnia większą stabilność
    > prowadzenia, nawet przez kompletnych laików - po prostu więcej wybacza
    > popełnianych błędów.

    ..tak

    > RWD jest napędem, który umożliwia łatwiejsze driftingi jazdę sportową,
    > ale wymaga nieco większego przygotowania od kierowcy.

    ..i NIE NADAJE sie do jazdy zimowej (w kontekscie prawdziwej polskiej
    zimy). Byc moze wielu nie zdaje sobie z tego sprawy ale w takich
    Niemczech w przeciagu ostatnich..hmm..powiedzmy 10 lat raptem z 4 razy
    zdarzylo sie, ze glowne drogi przelotowe nie bylyby odsniezone/zasolone.
    Boczne drogi o dziwo rowniez da sie odsniezyc (co jest niewykonalne z
    jakis tajemnych przyczyn w PL) a przecietnie auto po dluzszej "trasie"
    zima jest szro-biale bez wzgl. na kolor wpisany do DR ;)

    > FWD łatwiej pokonuje przeszkody typu śnieg, krawężniki, nierówności
    > terenu, ale okupione jest to gorszymi wynikami przyspieszeń na prostej,
    > ponieważ przy ostrych startach przednie koła się ślizgają lub wręcz auto
    > skacze jak piłka.
    > RWD natomiast ma lepsze osiągi jeżeli chodzi o start, ponieważ w chwili
    > na tryln aoś przenoszona jest większość masy samochodu, a ponadto
    > posiada lepszą kontrolę toru jazdy podczas hamowania.

    ..odnosnie drugiej czesci: w zimie RWD ma przewaznie GOWNIANE osiagi
    jesli chodzi o start gdyz - jak to slusznie ktos w tym watku zauwazyl -
    by nastopilo owo "automagiczne" przesuniecie masy na tyl potrzebna jest
    przyzwoita przyczepnosc na starcie. Dlatego wlasnie przy ostrzejszej
    zimie posiadacze RWD zastanawiaja sie jak tu w ogole ruszyc spod swiatel
    przy osniezonej/oblodzonej drodze (ze o "przesuwaniu mas" nie wspomne).
    Na ciepla wiosne/lato/jesien..jak najbardziej - RWD da wiele radochy z
    jazdy... o ile oczywiscie nie pada ;) Polska niestety lezy tu gdzie
    lezy..i przy modelu jednoautowym nie sprawdza sie w kontekscie
    calorocznego uzytkowania. To..nie Hiszpania ;) Choc oczywiscie DA sie
    tym jezdzic..podobnie jak na prawie lysych oponach w zimie (co kiedys
    sam sprawdzilem :) ).

    > Reasumujac:
    > FWD gorzej startuje,

    ..nie dotyczy zimy

    > a zarazem
    > zapewnia bezpieczniejsze prowadzenie - przeznaczony jest dla laików,

    ..dla kazdego, kto potrafi jezdzic. Jak mozna wyczytac w tym watku jest
    czesc osob tzw. "tylnonapedowcow", ktorzy nie radza sobie zima po
    przesiadce na FWD. FWD jest tanszy, lepszy i..bardziej uniwersalny w
    klimacie PL. RWD jest rozwiazaniem prehistorycznym, trwalszym (choc
    obecnie to ma mniejsze znaczenie) dajacym wiele frajdy w okresach
    ciepla/suszy. Lecz..w warunkach prawdziwej polskiej zimy jest.. do dupy.
    Chocby FilipKK i tabuny jego kolegow grajacych w PS2/3 przekonywalo na
    necie iz jest inaczej :)

    > RWD lepiej startuje, zapewnia lepszą kontrolę trakcji podczas hamowania,
    > wymaga większych umiejętności podczas pokonywania ostrych zakrętów -
    > przeznaczony jest dla ludzi o zacięciu sportowym.

    ..w lecie. W zimie jezdza jak te sieroty gdyz..ten tym napedu tak ma
    niestety (przyznaje to mimo iz wychowalem sie na RWD i zrobilem na tym
    napedzie z 700-800 tys. km a i obecnie zawsze mam "pod reka" zawsze
    jakies RWD). Stad montuja tam na potege te trzyliterowe bozki coby
    gdziekolwiek dojechaly w razie mocniejszej zimy.

    > Uważam, zę ta cała Twoja dyskusja o wyższości ... jest po prostu
    > śmieszna i wynika tylko i wyłacznie z Twojej nieznajomości tematu :)

    ..i z tym sie w pelni zgadzam.

    pzdr
    A.