  • 21. Data: 2015-01-17 18:12:12
    Temat: Re: Shell ssie
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sat, 17 Jan 2015 16:42:10 +0100, Slavekk napisał(a):

    > Ale oni maja też:
    > - na zachodzie - Szczecin, Żary
    > - na południu - Wrocław, Śląsk
    > - na wschodzie - Lublin
    > - w centrum - Łódź, Warszawa, Radom, Toruń
    > No, w całej Polsce normalnie ...;)

    Sochaczew, zapomniałeś o Sochaczewie :)
    Ja mieszkam w Gdyni - w najbliższej okolicy mam 4 eMile i szwagierkę w
    Sochaczewie. Normalnie jakby na moje zamówienie te stacje budowali :) Ale
    przyznaję rację, że jak ktoś po całej Polsce jeździ i mieszka w miejscu, z
    którego do najbliższej eMili jest 100 kilometrów, to wiele u nich sobie nie
    zatankuje.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 22. Data: 2015-01-17 22:50:24
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 16.01.2015 16:12, Jimiasty pisze:

    > Z tego co pamietam to na Neste to nie dzialalo do konca dobrze, najpierw sie
    > stalo w kolejce, nastepnie placilo jakas deklarowana kwote a potem sie wlewalo,
    > reszta kiedys tam jakos wracala na konto. Z faktura to nawet nie wiem jak to sie
    robilo, bo wymagalo to przeczytania jakiejs instrukcji i pewnie jakiejs
    > rejestracji gdziestam - za duzo roboty

    Fakt że było to upierdliwe trochę, ale jak się już wyrobiło tą ich kartę
    to już było wygodne. I te faktury zbiorcze na koniec.

    p. m.

  • 23. Data: 2015-01-17 23:25:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 17 Jan 2015, J.F. wrote:

    > Mocno watpie. Toz moglbym tych biletow milion kupic, i kto by za to
    > zaplacil ?

    Albo Ty, albo "nikt".
    W tym drugim przypadku miałbyś do wyboru odsiedzenie w więzieniu
    lub ukrywanie się przed "wymiarem".
    Oszustwo jak każde (bo miliona SZTUK nie da się obronić,
    że to przez "nieuwagę", jedną sztukę za milion może łatwiej).

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2015-01-17 23:30:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 17 Jan 2015, MarcinJM wrote:

    > Nawet mając jedna stacje można stwierdzić,
    > że mamy stacje na teranie całej Polski. :D

    Tylko po zmianie ustawy o języku polskim (albo organu oceniającego,
    który zgodzi się na zniesienie różnicy między "stację" a "stacje").
    Żeby nie było, historia zna takie przypadki :>
    (hint: "ordynacyj, historyj" -> niejednoznaczne "ordynacji, historii")

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2015-01-18 00:43:01
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

> [...]
    >>> 2) wplacam na nia 200zl,
    >>> 3) podjezdzam na Neste i deklaruje 200

    >>> 7) wsiadam do tramwaju
    >>> 8) kupuje bilet w automacie

    > Mocno watpie. Toz moglbym tych biletow milion kupic, i kto by za to
    > zaplacil ?
    >
    > Na razie wiem ze:
    > -na karty prepaid sprzedaje,
    > -po wyczerpaniu konta przestaje sprzedawac,
    > -rozni ludzie narzekali, ze im karte ukradli, zastrzegli, a na
    > wyciagach nadal byly platnosci za bilety.

    no właśnie.

    > Moze akurat byla lacznosc, moze prepaidy zawsze autoryzuje on-line,
    > ... ale IMO bylby sens, zeby gdzies na karcie zapisac pozostala kwote.

    bezsens. System offline autoryzuje do pewnej kwoty, tak jak teraz karty
    NFC do 50zł. Powyżej żąda PINu. Pamiętam, że kiedyś byłotak, ze do 50zł
    wszystkie karty, które miałem, były offline, a powyżej się łączył. Wię
    teoretycznie mogłeś z bankomatu wyjąć więcej niż miałeś. ale wtedy
    miałeś debet na koncie, który bywał bolesny. Opieranie się na zapisie na
    karcie to dodatkowa rzecz na kótrej bank może polec bo ktoś kartę
    zhackował i dopisał sobie stan konta.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 26. Data: 2015-01-18 02:42:19
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Jarek"

    >Deklarowana kwota jest blokowana na karcie, a po transakcji pobierana jest
    >kwota faktycznie zatankowanego paliwa.
    >---
    >Jeśli jest blokowana to do realizacji następującej znacznie później

    Rzeczywiście problem, góra kilkadziesiąt złotych....
    ---
    No zależy ile przeszacowałeś. Mogło w ogóle nie udać się zatankować to
    będziesz czekał na zdjęcie z 2 tygodnie.

  • 27. Data: 2015-01-18 11:27:01
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2015-01-17 o 17:37, J.F. pisze:

    > No, patrze na wskaznik, na oko ze 30 l wejdzie, ale moze 40, ile to
    > bedzie po 5.37 ... liczyc mi sie nie chce, wiec wbijam 300 .. a
    > wchodzi za 170 ...
    >
    > J,

    i następnego dnia roboczego masz transakcję zaksięgowaną i blokadę z
    reszty zdjętą. nie wiem skąd wziął się pomysł, że rozliczają przy
    następnym tankowaniu. bzdet kompletny. blokada środków a księgowanie
    transakcji to dwie osobne wiadomości do banku z centrum kart...

    @

  • 28. Data: 2015-01-18 14:36:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 18 Jan 2015 11:27:01 +0100, Artur Miller napisał(a):
    > i następnego dnia roboczego masz transakcję zaksięgowaną i blokadę z
    > reszty zdjętą. nie wiem skąd wziął się pomysł, że rozliczają przy
    > następnym tankowaniu. bzdet kompletny.

    Po cos kaza te karte poraz drugi wsadzic.
    Dziwne to, bo dobrze piszesz - wszyscy inni zdejmuja te blokade
    automatycznie po 1-2 dniach.
    Zeby wydrukowac paragon, ktory i tak maja obowiazek drukowac ?

    Ale potem pomyslalem o prepaidach ... czy tam aby na pewno jest tak
    samo ?

    J.

  • 29. Data: 2015-01-18 15:33:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 17 Jan 2015 23:43:01 +0000 (UTC), masti napisał(a):

> [...]
    > teoretycznie mogłeś z bankomatu wyjąć więcej niż miałeś. ale wtedy
    > miałeś debet na koncie, który bywał bolesny.

    Ale to karta prepaid, wiec kogo zaboli ?

    Przeciez nie moga sobie pozwolic, zeby takich kart nie sprawdzac.

    > Opieranie się na zapisie na
    > karcie to dodatkowa rzecz na kótrej bank może polec bo ktoś kartę
    > zhackował i dopisał sobie stan konta.

    Na niesprawdzaniu tez polegnie i to masowo i blyskawicznie :-)

    Nie ma tam autoryzacji off-line ?

    J.

  • 30. Data: 2015-01-18 19:02:21
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@n...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > Shella, ale obecnie nawet te resztki nieczynne/przerabiane na stacje z
    > interfejsem białkowym. I znów będę musiał łazić do jakiejś budy, stać w
    > kolejce i wysłuchiwać "punkty pan zbiera? a może parówkę? a może loda, a
    > może darmowe dropsy za 3,99? a może płyn do spryskiwaczy? a może
    > fakturę? o! jesteśmy wielkim koncernem, ale nie mamy centralnej bazy,
    > podyktuje pan?". K*!
    >
    > Czy ja się jeszcze doczekam stacji na której zapłacę kartą w
    > dystrybutorze, a zbiorcza faktura przyjdzie pocztą na koniec miesiąca???

    Emila.
    Ale wysyłają emailem.