    From: masti <g...@t...hell>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Shell ssie
    Date: Sat, 17 Jan 2015 23:43:01 +0000 (UTC)

    J.F. wrote:

> [...]
    >>> 2) wplacam na nia 200zl,
    >>> 3) podjezdzam na Neste i deklaruje 200

    >>> 7) wsiadam do tramwaju
    >>> 8) kupuje bilet w automacie

    > Mocno watpie. Toz moglbym tych biletow milion kupic, i kto by za to
    > zaplacil ?
    >
    > Na razie wiem ze:
    > -na karty prepaid sprzedaje,
    > -po wyczerpaniu konta przestaje sprzedawac,
    > -rozni ludzie narzekali, ze im karte ukradli, zastrzegli, a na
    > wyciagach nadal byly platnosci za bilety.

    no właśnie.

    > Moze akurat byla lacznosc, moze prepaidy zawsze autoryzuje on-line,
    > ... ale IMO bylby sens, zeby gdzies na karcie zapisac pozostala kwote.

    bezsens. System offline autoryzuje do pewnej kwoty, tak jak teraz karty
    NFC do 50zł. Powyżej żąda PINu. Pamiętam, że kiedyś byłotak, ze do 50zł
    wszystkie karty, które miałem, były offline, a powyżej się łączył. Wię
    teoretycznie mogłeś z bankomatu wyjąć więcej niż miałeś. ale wtedy
    miałeś debet na koncie, który bywał bolesny. Opieranie się na zapisie na
    karcie to dodatkowa rzecz na kótrej bank może polec bo ktoś kartę
    zhackował i dopisał sobie stan konta.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?