-
1. Data: 2015-01-14 16:30:08
Temat: nawiew działa tylko na IV stopniu
Od: "zhbick" <n...@s...pl>
Czy usterka polegająca na tym, że nawiew (wentylacja kabiny) działa
tylko na IV biegu to kwestia wadliwego pokrętła/przełącznika, czy raczej
jakiś grubszy temat dla samochodowego elektryka? Pacjent to 8-letni Fiat
Bravo.
-
2. Data: 2015-01-14 16:44:52
Temat: Re: nawiew działa tylko na IV stopniu
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "zhbick" napisał w wiadomości
>Czy usterka polegająca na tym, że nawiew (wentylacja kabiny) działa
>tylko na IV biegu to kwestia wadliwego pokrętła/przełącznika, czy
>raczej jakiś grubszy temat dla samochodowego elektryka? Pacjent to
>8-letni Fiat Bravo.
IMO - "grubsza sprawa". Albo ten fiat ma regulator rezystorowy i
wlasnie mu sie rezystor przepalil, i tylko na najwyzszym biegu dziala.
Albo ma jakis elektroniczny ... tez pewnie trzeba wymienic.
W scierce rezystor w komplecie z cala dmuchawa, trzeba szukac na
szrocie.
J.
-
3. Data: 2015-01-14 17:01:37
Temat: Re: nawiew działa tylko na IV stopniu
Od: WS <L...@c...pl>
W dniu środa, 14 stycznia 2015 16:31:03 UTC+1 użytkownik zhbick napisał:
> Czy usterka polegająca na tym, że nawiew (wentylacja kabiny) działa
> tylko na IV biegu to kwestia wadliwego pokrętła/przełącznika, czy raczej
> jakiś grubszy temat dla samochodowego elektryka? Pacjent to 8-letni Fiat
> Bravo.
Ja bym poszukal czegos takiego jak rezystor/rezystory nawiewu w samochodzie i jesli
jest to kupil nowe/uzywane? i wymienil ;)
http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string
=bravo+rezystor+nawiewu&search_scope=wszystkie+dzia%
C5%82y&bmatch=s0-default-0113
-
4. Data: 2015-01-14 17:15:39
Temat: Re: nawiew działa tylko na IV stopniu
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "zhbick" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
news:54b68b81$0$2644$65785112@news.neostrada.pl...
> Czy usterka polegająca na tym, że nawiew (wentylacja kabiny) działa tylko
> na IV biegu to kwestia wadliwego pokrętła/przełącznika, czy raczej jakiś
> grubszy temat dla samochodowego elektryka? Pacjent to 8-letni Fiat Bravo.
Regulację masz przełącznikiem elektromechanicznym czy z elektronicznego
panela klimatyzacji?
Na przykładzie mojego Stilo, to IV bieg idzie bezpośrednio z przełącznika do
silnika, niższe biegi przechodzą przez rezystor dmuchawy. Awaria rezystora
to brak jakiegoś niższego biegu lub nawet wszystkich. Część do dostania na
znanym portalu aukcyjnym. :) Do wymiany u mnie potrzebny klucz rozmiaru 5,5.
Jak jest przy sterowaniu elektronicznym to nie wiem.
--
Pozdrawiam,
yabba
-
5. Data: 2015-01-14 18:29:32
Temat: Re: nawiew działa tylko na IV stopniu
Od: spider <"spajder78[WytnijTo]"@wp.pl>
W dniu 2015-01-14 o 16:30, zhbick pisze:
> Czy usterka polegająca na tym, że nawiew (wentylacja kabiny) działa
> tylko na IV biegu to kwestia wadliwego pokrętła/przełącznika, czy raczej
> jakiś grubszy temat dla samochodowego elektryka? Pacjent to 8-letni Fiat
> Bravo.
Jeżeli masz zwykłe 4 biegowe pokrętło to najprawdopodobniej spalił się
tylko bezpiecznik termiczny rezystora - ten srebrny element na zdjęciu:
http://d.moto.gratka.pl/auto/14028/ogl/60/45/1310977
8936061_A.jpg
Sama wymiana z lutownicą banalnie prosta, koszt bezpiecznika 2-3 zł
-
6. Data: 2015-01-14 18:44:29
Temat: Re: nawiew działa tylko na IV stopniu
Od: neoniusz <n...@j...org>
W dniu 14.01.2015 o 16:44, J.F. pisze:
>> Czy usterka polegająca na tym, że nawiew (wentylacja kabiny) działa
>> tylko na IV biegu to kwestia wadliwego pokrętła/przełącznika, czy
>> raczej jakiś grubszy temat dla samochodowego elektryka? Pacjent to
>> 8-letni Fiat Bravo.
>
> IMO - "grubsza sprawa".
Jak to jest "grubsza sprawa" to nie wiem dokad zmierza swiat.
-
7. Data: 2015-01-14 20:31:32
Temat: Re: nawiew działa tylko na IV stopniu
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "neoniusz" napisał w wiadomości grup
W dniu 14.01.2015 o 16:44, J.F. pisze:
>>> Czy usterka polegająca na tym, że nawiew (wentylacja kabiny)
>>> działa
>>> tylko na IV biegu to kwestia wadliwego pokrętła/przełącznika, czy
>>> raczej jakiś grubszy temat dla samochodowego elektryka? Pacjent to
>>> 8-letni Fiat Bravo.
>
>> IMO - "grubsza sprawa".
>Jak to jest "grubsza sprawa" to nie wiem dokad zmierza swiat.
No wiesz, moze u fiata wystarczy kupic rezystor, wyciagnac stary z
gniazda, wsadzic nowy i jest zrobione.
Ale moze byc tez tak ze najpierw trzeba szukac rezystora po szrotach,
potem "pol samochodu rozkrecic".
A ktos, kto sie o to pyta, pewnie sam nie poradzi.
P.S. W intercars jest tego ze 20 roznych rezystorow, w cenie od 60 do
1100 zl :-)
J.
-
8. Data: 2015-01-14 21:43:55
Temat: Re: nawiew działa tylko na IV stopniu
Od: "zhbick" <k...@s...de>
Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:54b6958a$0$2650$6...@n...neostrada
.pl...
> Regulację masz przełącznikiem elektromechanicznym czy z elektronicznego
> panela klimatyzacji?
zwykłe pokrętło
-
9. Data: 2015-01-14 21:45:01
Temat: Re: nawiew działa tylko na IV stopniu
Od: "zhbick" <k...@s...de>
Użytkownik "spider" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:m9691t$34d$...@n...news.atman.pl...
> Jeżeli masz zwykłe 4 biegowe pokrętło to najprawdopodobniej spalił się
> tylko bezpiecznik termiczny rezystora - ten srebrny element na zdjęciu:
> http://d.moto.gratka.pl/auto/14028/ogl/60/45/1310977
8936061_A.jpg
czyli główny problem to rozkręcenie kokpitu
OK, dzięki wszystkim za pomoc!
-
10. Data: 2015-01-15 02:08:36
Temat: Re: nawiew działa tylko na IV stopniu
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Wed, 14 Jan 2015 18:29:32 +0100, spider napisał(a):
> W dniu 2015-01-14 o 16:30, zhbick pisze:
>> Czy usterka polegająca na tym, że nawiew (wentylacja kabiny) działa
>> tylko na IV biegu to kwestia wadliwego pokrętła/przełącznika, czy raczej
>> jakiś grubszy temat dla samochodowego elektryka? Pacjent to 8-letni Fiat
>> Bravo.
>
> Jeżeli masz zwykłe 4 biegowe pokrętło to najprawdopodobniej spalił się
> tylko bezpiecznik termiczny rezystora - ten srebrny element na zdjęciu:
> http://d.moto.gratka.pl/auto/14028/ogl/60/45/1310977
8936061_A.jpg
>
> Sama wymiana z lutownicą banalnie prosta, koszt bezpiecznika 2-3 zł
Lutowanie bezpiecznika termicznego nie jest takie proste :)
Jego zasada działania polega na tym że przepala się gdy temperatura jego
nózki przekroczy maksymalną, a to są temperatury rzędu 160C.
A grot lutownicy ma 300 :)
Więc pozostaje albo bardzo szybko przysmarkać, albo zorganizować jakieś
chłodzenie tej nogi, albo przykręcić go śrubką.