  • 21. Data: 2023-04-03 16:24:28
    Temat: Re: Sesja z ChatGPT
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 3 April 2023 at 13:06:20 UTC+2, J.F wrote:
> [...]
    wrzucić w ChatGPT literaturę naukową, podręczniki i już odpowiedzi będą dokladne na
    99%

    > Kazdy postep wymaga czasu.

    również, gdyz opisuja stan wiedzy i nie wymagają myslenia abstrakcyjnego, czy
    zespolowego, bo to żadne badania naukowe a prosta
    > No ale skad AI ma znac odpowiedz?
    > Sama sie nauczy jak wzmacniacze działają?
    > Czy ktos jednak musi taką odpowiedz napisac.
    >
    > Ciekawe, jak sobie poradzi z prostymi problemami programistycznymi -
    > np "jak uzyskac dzien tygodnia w Excelu" ... to powinno byc w
    > dokumentacji, wiec moze odszukac.
    > Ale jesli pytanie jest jakis bug w systemie?
    Eskimos,
    > Oj - tłumaczenie może sporo zepsuć. Chyba, ze trenowali na kazdym
    > jezyku z osobna?
    >

    > J.
    Wiedzę i oboiązujący stan wiedzy można uporządkować.
    I jak pisałem wcześniej, przed nadejściem internetu, wiedza była uporządkowana w
    postaci ksiązek naukowych, ksiązek technicznych.

    Po nadejściu internetu pojawiła się wiedza na temat internetu i całej struktury,
    ale podstawowa wiedza naukowa, techniczna się nie zmieniła, jeno została
    przedyskutowana na milion razy i wyprodukowała miliardy linków www.
    Ale to nie jest wiedza pierwotna, a wtórna, pochodna, dziedziczona z wiedzy
    pierwotnej.

    Przykladem jest Stackoverflow i pochodne serwisy i milion pytań bez odpowiedzi.

    A na te milion pytań potrafi odpowiedziec kilka kumatych osób, bo to żadna wiedza
    kosmiczna, ale nigdy nie zechcą, bo nic z tego nie mają.

    Znalazlem kiedyś serwis lotniczy, techniczny i tam jeden inżybier odpowiedzial na
    ponad 5000 pytań, a nie był robotem.

    I wystarczy takich ludzi opłacać i skończą się nieskonczone internetowe chaty z
    pytaniami bez odpowiedzi,
    bo baza wiedzy się nie zmienia, tylko ma formę rozproszoną.

    I jak pisałem sprawie Pythona, trzeba odwiedzić 10 forumów bibliotek Pythonowych,
    aby się czegokolwiek dowiedzieć, bo wszystko jest w róznych miejscach, a wystarczyłby
    centralny system
    i nauka podstaw programowania w Pythonie w 1 dzień i 1000 przykładów
    a w ciągu tygodnia pokaz i analiza 100 zaawansowanych aplikacji.

    Bo nauka na przykładach jest najskuteczniejsza.

    W3schools oferuje takie kursy programoania on-line, z przykładami, ale na poziomie
    ciągle podstawowym,
    a nie są zainteresowani aby iśc dalej w zaawansowane aplikacje, bo nic z tego nie
    mają, żadnej kasy.

    Ale gdyby kasowali 1$ dziennie od 1000 Zenków, to po miesiącu mają 30.000 $ do
    wydania
    i milion na koniec roku
    i to ma sens.

    I każdy by wolał płacic 1$ dziennie za wiedzę, niż zadawac po 100 pytań bez
    odpowiedzi.

    Ale ta wiedza nie wjedzie do ChatGPT,
    bo GPT za nią nigdy nie zaplaci
    a po okresie promocji, wproadzi reklamy jak wszyscy i skonczy się zabawa za frico.

  • 22. Data: 2023-04-03 16:38:57
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 02/04/2023 15:51, Mateusz Bogusz wrote:
    > "Rozumiem, że ten komentarz jest krytyką mojej pracy jako sztucznej
    > inteligencji. Chciałbym zaznaczyć, że moje zadanie polega na udzielaniu
    > odpowiedzi na różnego rodzaju pytania oraz udzielaniu informacji na
    > tematy, na które mam wiedzę. Moim celem jest pomoc użytkownikom w
    > zdobywaniu informacji oraz rozwiązywaniu problemów.
    > Jako sztuczna inteligencja, korzystam z różnych źródeł informacji,
    > takich jak artykuły, książki i bazy danych

    https://www.sciencefocus.com/future-technology/gpt-3
    /

    On the face of it, GPT-3's technology is simple. It takes your requests,
    questions or prompts and quickly answers them. As you would imagine, the
    technology to do this is a lot more complicated than it sounds.

    The model was trained using text databases from the internet. This
    included a whopping 570GB of data obtained from books, webtexts,
    Wikipedia, articles and other pieces of writing on the internet. To be
    even more exact, 300 billion words were fed into the system.

  • 23. Data: 2023-04-03 17:39:17
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 3 April 2023 at 16:39:04 UTC+2, heby wrote:
> [...]
    > Wikipedia, articles and other pieces of writing on the internet. To be
    > even more exact, 300 billion words were fed into the system.

    Na dzien dzisiejszy GPT nie ma nic wspólnego ze sztuczna inteligencję, ani nauką
    i jest to kolejny internetowy bełkot reklamowy, bo firma szuka kasy od reklamodawców
    I niezaleznie czy to będzie GPT3 czy GPT-100 to koncepcja jest z góry wadliwa, bo
    analizuje na wejściu śmieci, które nie są wiedzą.

    Wiedza ma strukturę i jest produkowana przez kumatych Zenków, zwanych badaczami,
    naukowcami, inżynierami,
    bo wiedza nie rosnie w szklarni, czy ogródku i wiedzy nie jest bardzo dużo, gdyż ona
    przyrasta wolno.

    Co roś nie szybko to spam internetowy na temat wiedzy i zajmuje miliardy linków, ale
    to nie jest wiedza, a gadanie o wiedzy, czyli gadanie o mące.

    Nobla za klimat uzyskał 2 lata temu Japończyk i on stworzył wiedzę, bo uporządkowal
    stan wiedzy w temacie zmian klimatu i udowodnił swoje tezy, że nie istnieje żadne oc
    ieplenie, ani CO2 nie jest żadnym gazem cieplarnianym.

    I to jest wiedza, bo podparta badaniami i naukowym autorytetem, zweryfikowana,
    opublikowana i zebrana.

    I tego GPT nigdy nie osiągnie, bo nie jest żadną sztuczną inteligencją, pomimo
    reklamy
    i pewnie zatrudnia setki wolontariuszy, co pisza odpowiedzi a udaja komputer

    Zatem GPT to strata czasu.

    Reklamuje się ChatDoctor ale strona nie działa
    i to będzie ciekawe, bo wiedza medyczna jest usystematyzowana, podobnie diagnostyka,
    jak i prowadzenie wywiadów medycznych.

    Ale GPT to spam reklamowy i pierdzenie w stołek dla pacjentów z Alzheimerem i
    cierpiącymi na deluzje i nie mogącymi zasnąć.

  • 24. Data: 2023-04-03 18:04:13
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 3 April 2023 at 17:39:18 UTC+2, a a wrote:

> [...]
    >
    > Ale GPT to spam reklamowy i pierdzenie w stołek dla pacjentów z Alzheimerem i
    cierpiącymi na deluzje i nie mogącymi zasnąć.

    Kolejne pierdzenie o sztucznej inteligencji to
    ChatDoctor

    https://huggingface.co/spaces/ChatDoctor

    Niestety doctore jest na urlopie

  • 25. Data: 2023-04-03 20:23:46
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 03.04.2023 13:06, J.F wrote:
    > Ciekawe, jak sobie poradzi z prostymi problemami programistycznymi -
    > np "jak uzyskac dzien tygodnia w Excelu" ... to powinno byc w
    > dokumentacji, wiec moze odszukac.

    Jak uzyskać dzień tygodnia w Excelu?

    > Aby uzyskać dzień tygodnia w Excelu, można użyć funkcji WEEKDAY. Funkcja ta zwraca
    numer dnia tygodnia dla określonej daty, gdzie 1 oznacza niedzielę, 2 - poniedziałek,
    itd. Można to zrobić w następujący sposób:

    > Wybierz komórkę, w której chcesz wyświetlić dzień tygodnia.
    >
    > Wpisz formułę "=WEEKDAY(data)", gdzie "data" to komórka zawierająca datę, dla
    której chcesz uzyskać dzień tygodnia. Na przykład, jeśli data jest w komórce A2,
    wpisz "=WEEKDAY(A2)".

    > Naciśnij klawisz Enter.
    >
    > Wyświetli się liczba odpowiadająca dniowi tygodnia dla podanej daty. Możesz teraz
    zmienić formatowanie komórki, aby wyświetlić nazwę dnia tygodnia zamiast liczby.

    > Możesz również użyć funkcji TEXT, aby wyświetlić nazwę dnia tygodnia w konkretnym
    formacie. Na przykład, jeśli chcesz wyświetlić dzień tygodnia w formacie "ddd" (skrót
    nazwy dnia tygodnia), wpisz formułę "=TEXT(data,"ddd")".

    > Ale jesli pytanie jest jakis bug w systemie?

    Czy ten kod można zmienić tak, aby działał lepiej?

    main() {
    Record city;
    lnode *list = NULL;

    while (data_to_read()) {
    Readin_data(&city);
    insert(&city, &list);
    }
    }

    void insert(Record*& city, lnode*& list) {
    lnode* ptr = new lnode;
    ptr->next = list;
    list = ptr;
    prt->data = city;
    }

    > Tak, można wprowadzić kilka zmian, aby kod działał lepiej:
    >
    > Zmiana deklaracji funkcji insert. Ponieważ zmienna city jest już wskaźnikiem na
    obiekt Record, nie potrzebujemy używać referencji, dlatego zadeklarujmy ją jako
    wskaźnik.

    > Dodanie warunku, który sprawdza, czy udało się utworzyć nowy węzeł, a następnie
    zwalnia jego pamięć, aby uniknąć wycieków pamięci.

> [...]
    > insert(city, list);
    > }
    > }
    >
    > void insert(Record* city, lnode*& list) {
    > lnode* ptr = new lnode;
    > if (ptr) {
    > ptr->next = list;
    > list = ptr;
    > ptr->data = city;
    > } else {
    > delete city;
    > }
    > }
    >
    > Warto również upewnić się, że po zakończeniu programu zostanie zwolniona cała
    zaalokowana pamięć, w tym pamięć zaalokowana dla listy powiązanej.
    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 26. Data: 2023-04-03 20:43:45
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 3.04.2023 08:33, J.F wrote:

    > A moze nauczyli go korzystac z googla czy innej biblioteki?

    ChatGPT korzysta z zamkniętej bazy informacji nie szuka niczego w
    Internecie. Generalnie ludzie często nie ogarniają jednej, podstawowej
    rzeczy: to nie jest ani wyszukiwarka, ani inteligentny asystent. To
    moduł językowy do generowania tekstów na podstawie danych wejściowych.
    Jeśli podamy za mało danych albo będą one zbyt ogólne, wyjdą bzdury.
    Zresztą nie trzeba z nim długo rozmawiać, żeby przekonać się, że
    narzędzie to ma tendencję do lania wody i wymyślania kompletnych bzdur.

    Zapytasz go o artykuły naukowe na dany temat - wymyśli całkiem
    przekonująco brzmiące tytuły nieistniejących publikacji. Zapytasz go o
    fabułę książki czy filmu - z dużym prawdopodobieństwem spora jej część
    nie będzie miała pokrycia w rzeczywistości.

  • 27. Data: 2023-04-03 23:32:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 3 Apr 2023 20:23:46 +0200, Mateusz Bogusz wrote:

> [...]
    itd. Można to zrobić w następujący sposób:
    której chcesz uzyskać dzień tygodnia. Na przykład, jeśli data jest w komórce A2,

    Czyli ma zapamietaną instrukcje do Excela ... ale jakiej wersji
    Po polsku WEEKDAY nie działa :-)

> [...]
    wskaźnik.

    zwalnia jego pamięć, aby uniknąć wycieków pamięci.

    I niech mi ktos powie, ze on tego nie rozumie ...

  • 28. Data: 2023-04-03 23:35:59
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 03.04.2023 o 23:32, J.F pisze:

    > I niech mi ktos powie, ze on tego nie rozumie ...

    Jeśli nie poprawił twojej spacji przed pytajnikiem czy wielokropkiem, to
    głąb. Jeśli poprawił, to jest mądrzejszy :D

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 29. Data: 2023-04-03 23:37:18
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Atlantis napisał:

> [...]
    > Zresztą nie trzeba z nim długo rozmawiać, żeby przekonać się, że
    > narzędzie to ma tendencję do lania wody i wymyślania kompletnych bzdur.

    O to to to! Generalnie ludzie nie ogarniają również tego, że konfabulacja,
    lanie wody i wymyślanie bzdur jest niskończenie większym osiągnięciem,
    niż podawanie informacji z internetu na zadany temat. Dla maszymy. Przeto
    jest się czym pochwalić. Twórcom.

> [...]
    > fabułę książki czy filmu - z dużym prawdopodobieństwem spora jej część
    > nie będzie miała pokrycia w rzeczywistości.

    Tak jak ludzie. A założonym celem było stworzenie czegoś, co będzie jak
    najbadziej przypominało *z zewnątrz* człowieka.

    --
    Jarek

  • 30. Data: 2023-04-03 23:40:47
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Tak jak ludzie. A założonym celem było stworzenie czegoś, co będzie jak
    > najbadziej przypominało *z zewnątrz* człowieka.

    Hmm...i wyszedł im całkiem ładny wyborca PiS :]
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>