  • 11. Data: 2023-04-02 22:58:51
    Temat: Re: Sesja z ChatGPT
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Problem w tym, że spora ilość osób jest na poziomie mentalnym tej
    > zabawki...i nie widzi różnicy :) Mógłbym napisać, że w większości
    > spotykam takie "rozmowy" ...u ludzi. Tutaj jest sytuacja podobna, poziom
    > wiedzy, mentalność IQ i inne pierdoły zdolne do wyłonienia "sensu"
    > wypowiedzi nie tylko informacyjnej ale także zawierające jakieś
    > "mądrości" czy przemyślenia.

    A zastanawiałeś się jakie wrażenie sprawiają twoje wypowiedzi? :-)

    > Aaa, teraz dotarło, komu odpisujesz (mam go w pląku). No nic, nie chce
    > mi się powyższego kasować, wysyłam :)

    No co Ty nie powiesz.

  • 12. Data: 2023-04-02 23:11:20
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 02.04.2023 o 22:58, io pisze:

    > A zastanawiałeś się jakie wrażenie sprawiają twoje wypowiedzi? :-)

    Oczywiście, dla Ciebie są głupsze od GPT :D

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 13. Data: 2023-04-03 01:04:59
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 2 April 2023 at 23:11:38 UTC+2, LordBluzg(R)?? wrote:
    > Oczywiście, dla Ciebie są głupsze od GPT :D
    > --
    > LordBluzg(R)??
    > <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>
    Wiekszość tzw. dyskusji na usenecie to standardowe wywracanie kota do góry nogami.

    Ale jest przypadek zwany Pacanów, który na sciepie stosuje wyspecjalizowana taktykę.
    Gdy ktos mu napisze, że w Kanadzie jest zimno, mroźno, a on od lat twierdzi, że w
    Kanadzie panują ociepleniowe upały,
    to otwiera kartotekę rozmówcy i z tej kartoteki wrzuca błoto na rozmówcę, aby wygrac
    wątek.

    A kartoteki prowadzi na każdego, od dziesiątków lat.

    https://groups.google.com/g/soc.culture.polish/c/KN3
    t_YW-dtk

    On jest lepszy niż ChatGPT ;)

  • 14. Data: 2023-04-03 08:33:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 1 Apr 2023 18:48:46 -0000 (UTC), Jacek wrote:
    > Pogadałem sobie z ChatGPT. Zadałem pytanie jaka jest moc wyjściowa
    > wzmacniacza w klasie B przy zadanych oporności obciążenia i napięciu
    > zasilania. A to odpowiedź:
    >
    > "Wzór na moc wyjściową (Pout) wzmacniacza tranzystorowego w klasie B w
    > funkcji oporności wyjściowej (RL) przy znanym napięciu zasilania (Vcc)
    > może być wyrażony jako:
    >
    > Pout = (Vcc/?)? × (RL/RL+Rc) × (1/RL)

    Tak to napisal, czy ładniej, bo chyba mu nawiasów brakuje i chodzilo o

    Pout = (Vcc/?)? × (RL/(RL+Rc)) × (1/RL)

> [...]
    >
    > Wzór ten opiera się na założeniu, że wzmacniacz jest w stanie klasa B, co
    > oznacza, że każdy tranzystor przewodzi tylko przez połowę okresu sygnału
    > wejściowego, a zatem sumaryczna moc wyjściowa wynosi połowę mocy
    > maksymalnej."
    >
    > Nietrudno sprawdzić że prowadzi on do nieprawdziwego wyniku :) W ciągu
    > dalszym, gdy wskazywałem nieprawidłowości, chat konfabulował coraz
    > bardziej dopasowane do moich oczekiwań wzory, lecz oparte na takich danych
    > wejściowych które zupełnie nie mają zastosowania w tym przypadku, np. Ube.

    A i tak jestem pod olbrzymim wrażeniem. Czym oni go nakarmili, że wie
    co to wzmacniacz tranzystorowy i klasa B.
    A moze nauczyli go korzystac z googla czy innej biblioteki?

    I zauważ, ze wzór nie jest taki głupi - uwzględnialby spadek napiecia
    na rezystancji wewnętrznej wzmacniacza. Tylko chyba i ten czynnik
    powinien byc w kwadracie.

    Ale skąd on go wziął? Tworczo połączył parę wzorów ?
    czy gdzieś znalazł stronę z gotowy wzorem?

    Ale gdzie - cos z mosfetami?

    J.

  • 15. Data: 2023-04-03 08:33:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 1 Apr 2023 21:17:31 +0200, Waldek wrote:

    > Ale ponoć w wypracowaniach domowych dla gimbazy jest dobry ;)

    wpisac mu tematy maturalne z polskiego?

    J.

  • 16. Data: 2023-04-03 12:53:45
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mateusz,

    Sunday, April 2, 2023, 3:51:41 PM, you wrote:

> [...]

    > Jako sztuczna inteligencja, korzystam z różnych źródeł informacji,
    > takich jak artykuły, książki i bazy danych, aby zapewnić dokładne i
    > wartościowe odpowiedzi na zadawane mi pytania. Oczywiście, moje
    > odpowiedzi są oparte na danych, które zostały mi przekazane podczas
    > mojego treningu. Jednakże, staram się zapewnić jak najbardziej
    > precyzyjne odpowiedzi, aby pomóc użytkownikom w znalezieniu rozwiązania
    > swoich problemów.

    > Mam nadzieję, że moje odpowiedzi pomagają użytkownikom, a jeśli masz
    > jakieś sugestie, jak mogę poprawić swoją pracę, to chętnie je wysłucham."

    ===8<===
    Roman Mandziejewicz (SQUADACK)

    > Podaj indukcyjność cewki o 100 zwojach na rdzeniu o współczynniku AL = 100

    Indukcyjność cewki na danym rdzeniu zależy nie tylko od liczby zwojów,
    ale również od innych czynników takich jak wymiary rdzenia, kształt,
    rodzaj materiału itp. Współczynnik AL jest jednym z parametrów
    określających właściwości rdzenia i jego wpływ na indukcyjność cewki.

    Dlatego też, aby określić indukcyjność cewki o 100 zwojach na rdzeniu
    o współczynniku AL=100, potrzebujemy dodatkowych informacji. Można
    jednak obliczyć przybliżoną wartość indukcyjności cewki na danym
    rdzeniu, znając jej wartość dla innej liczby zwojów.

    Jeśli na przykład znamy indukcyjność cewki o 200 zwojach na tym samym
    rdzeniu, to możemy skorzystać ze wzoru:

    L2/L1 = (N2/N1)^2

    gdzie:

    L1 to indukcyjność cewki o N1 zwojach,
    L2 to szukana indukcyjność cewki o N2 zwojach.
    W naszym przypadku:

    L1 to indukcyjność cewki o 200 zwojach,
    N1 to 200,
    N2 to 100,
    AL wynosi 100.
    Podstawiając do wzoru, otrzymujemy:

    L2/L1 = (N2/N1)^2 = (100/200)^2 = 0,25

    L2 = L1 * (AL / 100) * (N2/N1)^2 = L1 * 0,25 = 0,25 * indukcyjność cewki o 200
    zwojach

    W ten sposób możemy obliczyć przybliżoną wartość indukcyjności cewki o
    100 zwojach na danym rdzeniu. Jednakże, wartość ta będzie tylko
    przybliżeniem i nie uwzględnia wszystkich możliwych czynników
    wpływających na indukcyjność.

    Roman Mandziejewicz (SQUADACK)
    > Mylisz się - współczynnik AL wyznacza indukcyjność zgodnie ze wzorem
    > L = N^2 * AL, gdzie AL jest wyrażone w nH/zwój^2

    Przepraszam za pomyłkę i nieprecyzyjną odpowiedź wcześniej. Masz
    rację, współczynnik AL rzeczywiście określa indukcyjność cewki zgodnie
    ze wzorem L = N^2 * AL, gdzie AL jest wyrażone w nH/zwój^2.

    W przypadku cewki o 100 zwojach i współczynniku AL=100, możemy
    obliczyć jej indukcyjność używając powyższego wzoru:

    L = N^2 * AL = 100^2 * 100 nH/zwój^2 = 1 000 000 nH = 1 mH

    Tak więc, indukcyjność cewki wynosi 1 mH. Jeszcze raz przepraszam za
    wcześniejsze nieporozumienie.
    ===8<===

    Jak widać, model doskonale ,,rozumie" problem i jest w stanie pracować
    na danych częściowych - nie zdefiniowałem N a model się ,,domyślił".
    ,,Zrozumiał" definicję współczynnika AL oraz jednostki.

    A ja się zastanawiam, czy cudzysłowy są jeszcze potrzebne...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 17. Data: 2023-04-03 12:53:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Czarek,

    Sunday, April 2, 2023, 7:25:15 PM, you wrote:

    > Zakładasz, że każdy tranzystor, czyli wzmacniacz chyba przeciwsobny. Ale
    > wzmacniacz klasy B nie musi być przeciwsobny! Może to być wzmacniacz
    > nadajnika o dokładnie takim samym schemacie jak wzmacniacz klasy C!

    Wtedy będzie wzmacniaczem klasy C z wypełnieniem 180°.

    Wzmacniacz klasy AB i B musi być przeciwsobny!

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 18. Data: 2023-04-03 13:06:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 1 Apr 2023 15:17:49 -0700 (PDT), a a wrote:

    > To jest kwestia 1 roku i aplikacje typu ChatGPT, ChatDoctor,
    > przejmą aktywnośc internetową, bo bazy wiedzy podlegają weryfikacji i latwo wrzucić
    w ChatGPT literaturę naukową, podręczniki i już odpowiedzi będą dokladne na 99%
    > a diagnozy komputerowego lekarza wiarygodne na 95%,
    > czyli powyżej stanu wiedzy i praktyki lekarza praktyka zawodowego.
    >
    > Nie rozumiem tylko dlatego czekano z aplikacjami ChatGPT aż 30 lat,
    > gdy przetwarzanie semantyczne, leksykalne było znane od 30 lat.

    Kazdy postep wymaga czasu.

    > Po co komu milion serwisów typu social media chat i miliony pytań bez odpowiedzi,
    > typu stackoverflow, gdy zadawane pytania są przeważnie standardowe i odpowiedzi
    również, gdyz opisuja stan wiedzy i nie wymagają myslenia abstrakcyjnego, czy
    zespolowego, bo to żadne badania naukowe a prosta
    > interakcja:
    > pytanie > odpowiedź
    > i tak milion razy na sekundę.

    No ale skad AI ma znac odpowiedz?
    Sama sie nauczy jak wzmacniacze działają?
    Czy ktos jednak musi taką odpowiedz napisac.

    Ciekawe, jak sobie poradzi z prostymi problemami programistycznymi -
    np "jak uzyskac dzien tygodnia w Excelu" ... to powinno byc w
    dokumentacji, wiec moze odszukac.
    Ale jesli pytanie jest jakis bug w systemie?

    > Stan wiedzy jest globalny, zatem nie ma znaczenia, czy pyta Chińczyk a odpowiada
    Eskimos,
    > czy odwrotnie, bo stan wiedzy jest znany i został zweryfikowalny globalnie.

    Oj - tłumaczenie może sporo zepsuć. Chyba, ze trenowali na kazdym
    jezyku z osobna?

    J.

  • 19. Data: 2023-04-03 13:11:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 3 Apr 2023 12:53:54 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Wtedy będzie wzmacniaczem klasy C z wypełnieniem 180°.
    >
    > Wzmacniacz klasy AB i B musi być przeciwsobny!

    Niby tak, ale akademicka teoria o tym szybko zapomina :-)

    A jak przeciwsobny ... to zaraz sie rodzi pytanie jak to z tym
    zasilaniem w nim jest :-)

    J.

  • 20. Data: 2023-04-03 14:54:38
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Mon, 3 Apr 2023 12:53:54 +0200, użytkownik RoMan Mandziejewicz
    napisał:

    > Wzmacniacz klasy AB i B musi być przeciwsobny!

    Ale nie gdy są przeznaczone do pracy jako wzmacniacze mocy nadajników
    SSB :)

    --
    Jacek