-
11. Data: 2023-04-02 22:58:51
Temat: Re: Sesja z ChatGPT
Od: io <i...@o...pl.invalid>
W dniu 02.04.2023 o 21:47, LordBluzg(R)?? pisze:
> W dniu 02.04.2023 o 21:32, Grzegorz Niemirowski pisze:
>
>>> I GPT nie pozyska wiedzy, gdy nie dotrze do źródła, a nie dotrze do
>>> źródła, gdy jego brak, a wiedza w głowie developerów, a oni niezbyt
>>> chętni aby się dzielić wiedzą za frico.
>>
>> Ale fakt, że dane w Internecie są średniej jakości, jest tutaj
>> drugorzędny. Podstawowy problem jest taki, że ChatGPT ich zwyczajnie
>> nie rozumie. Choć sprawia takie wrażenie dosyć mocno.
>>
> Problem w tym, że spora ilość osób jest na poziomie mentalnym tej
> zabawki...i nie widzi różnicy :) Mógłbym napisać, że w większości
> spotykam takie "rozmowy" ...u ludzi. Tutaj jest sytuacja podobna, poziom
> wiedzy, mentalność IQ i inne pierdoły zdolne do wyłonienia "sensu"
> wypowiedzi nie tylko informacyjnej ale także zawierające jakieś
> "mądrości" czy przemyślenia.
A zastanawiałeś się jakie wrażenie sprawiają twoje wypowiedzi? :-)
>
> Aaa, teraz dotarło, komu odpisujesz (mam go w pląku). No nic, nie chce
> mi się powyższego kasować, wysyłam :)
No co Ty nie powiesz.
-
12. Data: 2023-04-02 23:11:20
Temat: Re: Sesja z ChatGPT
Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>
W dniu 02.04.2023 o 22:58, io pisze:
> A zastanawiałeś się jakie wrażenie sprawiają twoje wypowiedzi? :-)
Oczywiście, dla Ciebie są głupsze od GPT :D
--
LordBluzg(R)??
<<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>
-
13. Data: 2023-04-03 01:04:59
Temat: Re: Sesja z ChatGPT
Od: a a <m...@g...com>
On Sunday, 2 April 2023 at 23:11:38 UTC+2, LordBluzg(R)?? wrote:
> W dniu 02.04.2023 o 22:58, io pisze:
> > A zastanawiałeś się jakie wrażenie sprawiają twoje wypowiedzi? :-)
> Oczywiście, dla Ciebie są głupsze od GPT :D
> --
> LordBluzg(R)??
> <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>
Wiekszość tzw. dyskusji na usenecie to standardowe wywracanie kota do góry nogami.
Ale jest przypadek zwany Pacanów, który na sciepie stosuje wyspecjalizowana taktykę.
Gdy ktos mu napisze, że w Kanadzie jest zimno, mroźno, a on od lat twierdzi, że w
Kanadzie panują ociepleniowe upały,
to otwiera kartotekę rozmówcy i z tej kartoteki wrzuca błoto na rozmówcę, aby wygrac
wątek.
A kartoteki prowadzi na każdego, od dziesiątków lat.
https://groups.google.com/g/soc.culture.polish/c/KN3
t_YW-dtk
On jest lepszy niż ChatGPT ;)
-
14. Data: 2023-04-03 08:33:09
Temat: Re: Sesja z ChatGPT
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Sat, 1 Apr 2023 18:48:46 -0000 (UTC), Jacek wrote:
> Pogadałem sobie z ChatGPT. Zadałem pytanie jaka jest moc wyjściowa
> wzmacniacza w klasie B przy zadanych oporności obciążenia i napięciu
> zasilania. A to odpowiedź:
>
> "Wzór na moc wyjściową (Pout) wzmacniacza tranzystorowego w klasie B w
> funkcji oporności wyjściowej (RL) przy znanym napięciu zasilania (Vcc)
> może być wyrażony jako:
>
> Pout = (Vcc/?)? × (RL/RL+Rc) × (1/RL)
Tak to napisal, czy ładniej, bo chyba mu nawiasów brakuje i chodzilo o
Pout = (Vcc/?)? × (RL/(RL+Rc)) × (1/RL)
>
> gdzie:
>
> Vcc to napięcie zasilania wzmacniacza,
> ? to współczynnik równy około 3,14,
> RL to oporność (rezystancja) obciążenia,
> Rc to oporność (rezystancja) kolektora tranzystora.
>
> Wzór ten opiera się na założeniu, że wzmacniacz jest w stanie klasa B, co
> oznacza, że każdy tranzystor przewodzi tylko przez połowę okresu sygnału
> wejściowego, a zatem sumaryczna moc wyjściowa wynosi połowę mocy
> maksymalnej."
>
> Nietrudno sprawdzić że prowadzi on do nieprawdziwego wyniku :) W ciągu
> dalszym, gdy wskazywałem nieprawidłowości, chat konfabulował coraz
> bardziej dopasowane do moich oczekiwań wzory, lecz oparte na takich danych
> wejściowych które zupełnie nie mają zastosowania w tym przypadku, np. Ube.
> Krótko mówiąc, nie dowierzajcie :)
A i tak jestem pod olbrzymim wrażeniem. Czym oni go nakarmili, że wie
co to wzmacniacz tranzystorowy i klasa B.
A moze nauczyli go korzystac z googla czy innej biblioteki?
I zauważ, ze wzór nie jest taki głupi - uwzględnialby spadek napiecia
na rezystancji wewnętrznej wzmacniacza. Tylko chyba i ten czynnik
powinien byc w kwadracie.
Ale skąd on go wziął? Tworczo połączył parę wzorów ?
czy gdzieś znalazł stronę z gotowy wzorem?
Ale gdzie - cos z mosfetami?
J.
-
15. Data: 2023-04-03 08:33:58
Temat: Re: Sesja z ChatGPT
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Sat, 1 Apr 2023 21:17:31 +0200, Waldek wrote:
> W dniu 2023-04-01 o 20:48, Jacek pisze:
>> Pogadałem sobie z ChatGPT. Zadałem pytanie jaka jest moc wyjściowa
>> wzmacniacza w klasie B przy zadanych oporności obciążenia i napięciu
>> zasilania. A to odpowiedź:
>>
> Ale ponoć w wypracowaniach domowych dla gimbazy jest dobry ;)
wpisac mu tematy maturalne z polskiego?
J.
-
16. Data: 2023-04-03 12:53:45
Temat: Re: Sesja z ChatGPT
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Mateusz,
Sunday, April 2, 2023, 3:51:41 PM, you wrote:
> On 01.04.2023 21:17, heby wrote:
>> ChatGPT to skompresowana zawartość całościowej uśrednionej głupoty
>> internetu.
>>
>> Jakie dane uczące, taki wynik.
> "Rozumiem, że ten komentarz jest krytyką mojej pracy jako sztucznej
> inteligencji. Chciałbym zaznaczyć, że moje zadanie polega na udzielaniu
> odpowiedzi na różnego rodzaju pytania oraz udzielaniu informacji na
> tematy, na które mam wiedzę. Moim celem jest pomoc użytkownikom w
> zdobywaniu informacji oraz rozwiązywaniu problemów.
> Jako sztuczna inteligencja, korzystam z różnych źródeł informacji,
> takich jak artykuły, książki i bazy danych, aby zapewnić dokładne i
> wartościowe odpowiedzi na zadawane mi pytania. Oczywiście, moje
> odpowiedzi są oparte na danych, które zostały mi przekazane podczas
> mojego treningu. Jednakże, staram się zapewnić jak najbardziej
> precyzyjne odpowiedzi, aby pomóc użytkownikom w znalezieniu rozwiązania
> swoich problemów.
> Mam nadzieję, że moje odpowiedzi pomagają użytkownikom, a jeśli masz
> jakieś sugestie, jak mogę poprawić swoją pracę, to chętnie je wysłucham."
===8<===
Roman Mandziejewicz (SQUADACK)
> Podaj indukcyjność cewki o 100 zwojach na rdzeniu o współczynniku AL = 100
Indukcyjność cewki na danym rdzeniu zależy nie tylko od liczby zwojów,
ale również od innych czynników takich jak wymiary rdzenia, kształt,
rodzaj materiału itp. Współczynnik AL jest jednym z parametrów
określających właściwości rdzenia i jego wpływ na indukcyjność cewki.
Dlatego też, aby określić indukcyjność cewki o 100 zwojach na rdzeniu
o współczynniku AL=100, potrzebujemy dodatkowych informacji. Można
jednak obliczyć przybliżoną wartość indukcyjności cewki na danym
rdzeniu, znając jej wartość dla innej liczby zwojów.
Jeśli na przykład znamy indukcyjność cewki o 200 zwojach na tym samym
rdzeniu, to możemy skorzystać ze wzoru:
L2/L1 = (N2/N1)^2
gdzie:
L1 to indukcyjność cewki o N1 zwojach,
L2 to szukana indukcyjność cewki o N2 zwojach.
W naszym przypadku:
L1 to indukcyjność cewki o 200 zwojach,
N1 to 200,
N2 to 100,
AL wynosi 100.
Podstawiając do wzoru, otrzymujemy:
L2/L1 = (N2/N1)^2 = (100/200)^2 = 0,25
L2 = L1 * (AL / 100) * (N2/N1)^2 = L1 * 0,25 = 0,25 * indukcyjność cewki o 200
zwojach
W ten sposób możemy obliczyć przybliżoną wartość indukcyjności cewki o
100 zwojach na danym rdzeniu. Jednakże, wartość ta będzie tylko
przybliżeniem i nie uwzględnia wszystkich możliwych czynników
wpływających na indukcyjność.
Roman Mandziejewicz (SQUADACK)
> Mylisz się - współczynnik AL wyznacza indukcyjność zgodnie ze wzorem
> L = N^2 * AL, gdzie AL jest wyrażone w nH/zwój^2
Przepraszam za pomyłkę i nieprecyzyjną odpowiedź wcześniej. Masz
rację, współczynnik AL rzeczywiście określa indukcyjność cewki zgodnie
ze wzorem L = N^2 * AL, gdzie AL jest wyrażone w nH/zwój^2.
W przypadku cewki o 100 zwojach i współczynniku AL=100, możemy
obliczyć jej indukcyjność używając powyższego wzoru:
L = N^2 * AL = 100^2 * 100 nH/zwój^2 = 1 000 000 nH = 1 mH
Tak więc, indukcyjność cewki wynosi 1 mH. Jeszcze raz przepraszam za
wcześniejsze nieporozumienie.
===8<===
Jak widać, model doskonale ,,rozumie" problem i jest w stanie pracować
na danych częściowych - nie zdefiniowałem N a model się ,,domyślił".
,,Zrozumiał" definicję współczynnika AL oraz jednostki.
A ja się zastanawiam, czy cudzysłowy są jeszcze potrzebne...
--
Best regards,
RoMan -
17. Data: 2023-04-03 12:53:54
Temat: Re: Sesja z ChatGPT
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Czarek,
Sunday, April 2, 2023, 7:25:15 PM, you wrote:
>> Wzór ten opiera się na założeniu, że wzmacniacz jest w stanie klasa B, co
>> oznacza, że każdy tranzystor przewodzi tylko przez połowę okresu sygnału
>> wejściowego, a zatem sumaryczna moc wyjściowa wynosi połowę mocy
>> maksymalnej."
> Zakładasz, że każdy tranzystor, czyli wzmacniacz chyba przeciwsobny. Ale
> wzmacniacz klasy B nie musi być przeciwsobny! Może to być wzmacniacz
> nadajnika o dokładnie takim samym schemacie jak wzmacniacz klasy C!
Wtedy będzie wzmacniaczem klasy C z wypełnieniem 180°.
Wzmacniacz klasy AB i B musi być przeciwsobny!
--
Best regards,
RoMan
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
18. Data: 2023-04-03 13:06:19
Temat: Re: Sesja z ChatGPT
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Sat, 1 Apr 2023 15:17:49 -0700 (PDT), a a wrote:
> On Saturday, 1 April 2023 at 21:17:29 UTC+2, Waldek wrote:
>> W dniu 2023-04-01 o 20:48, Jacek pisze:
>>> Pogadałem sobie z ChatGPT. Zadałem pytanie jaka jest moc wyjściowa
>>> wzmacniacza w klasie B przy zadanych oporności obciążenia i napięciu
>>> zasilania. A to odpowiedź:
>>>
>> Ale ponoć w wypracowaniach domowych dla gimbazy jest dobry ;)
>>
> To jest kwestia 1 roku i aplikacje typu ChatGPT, ChatDoctor,
> przejmą aktywnośc internetową, bo bazy wiedzy podlegają weryfikacji i latwo wrzucić
w ChatGPT literaturę naukową, podręczniki i już odpowiedzi będą dokladne na 99%
> a diagnozy komputerowego lekarza wiarygodne na 95%,
> czyli powyżej stanu wiedzy i praktyki lekarza praktyka zawodowego.
>
> Nie rozumiem tylko dlatego czekano z aplikacjami ChatGPT aż 30 lat,
> gdy przetwarzanie semantyczne, leksykalne było znane od 30 lat.
Kazdy postep wymaga czasu.
> Po co komu milion serwisów typu social media chat i miliony pytań bez odpowiedzi,
> typu stackoverflow, gdy zadawane pytania są przeważnie standardowe i odpowiedzi
również, gdyz opisuja stan wiedzy i nie wymagają myslenia abstrakcyjnego, czy
zespolowego, bo to żadne badania naukowe a prosta
> interakcja:
> pytanie > odpowiedź
> i tak milion razy na sekundę.
No ale skad AI ma znac odpowiedz?
Sama sie nauczy jak wzmacniacze działają?
Czy ktos jednak musi taką odpowiedz napisac.
Ciekawe, jak sobie poradzi z prostymi problemami programistycznymi -
np "jak uzyskac dzien tygodnia w Excelu" ... to powinno byc w
dokumentacji, wiec moze odszukac.
Ale jesli pytanie jest jakis bug w systemie?
> Stan wiedzy jest globalny, zatem nie ma znaczenia, czy pyta Chińczyk a odpowiada
Eskimos,
> czy odwrotnie, bo stan wiedzy jest znany i został zweryfikowalny globalnie.
Oj - tłumaczenie może sporo zepsuć. Chyba, ze trenowali na kazdym
jezyku z osobna?
J.
-
19. Data: 2023-04-03 13:11:49
Temat: Re: Sesja z ChatGPT
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Mon, 3 Apr 2023 12:53:54 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
> Hello Czarek,
> Sunday, April 2, 2023, 7:25:15 PM, you wrote:
>
>>> Wzór ten opiera się na założeniu, że wzmacniacz jest w stanie klasa B, co
>>> oznacza, że każdy tranzystor przewodzi tylko przez połowę okresu sygnału
>>> wejściowego, a zatem sumaryczna moc wyjściowa wynosi połowę mocy
>>> maksymalnej."
>> Zakładasz, że każdy tranzystor, czyli wzmacniacz chyba przeciwsobny. Ale
>> wzmacniacz klasy B nie musi być przeciwsobny! Może to być wzmacniacz
>> nadajnika o dokładnie takim samym schemacie jak wzmacniacz klasy C!
>
> Wtedy będzie wzmacniaczem klasy C z wypełnieniem 180°.
>
> Wzmacniacz klasy AB i B musi być przeciwsobny!
Niby tak, ale akademicka teoria o tym szybko zapomina :-)
A jak przeciwsobny ... to zaraz sie rodzi pytanie jak to z tym
zasilaniem w nim jest :-)
J.
-
20. Data: 2023-04-03 14:54:38
Temat: Re: Sesja z ChatGPT
Od: Jacek <j...@g...pl>
W dniu Mon, 3 Apr 2023 12:53:54 +0200, użytkownik RoMan Mandziejewicz
napisał:
> Wzmacniacz klasy AB i B musi być przeciwsobny!
Ale nie gdy są przeznaczone do pracy jako wzmacniacze mocy nadajników
SSB :)
--
Jacek