  • Data: 2009-04-20 21:53:12
    Temat: Re: Serwomechanizm się "wzbudza" - czy to normalne??
    Od: Konop <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Tyle, że te impulsy są ustawiane w tym sprzętowym PWM tak, że jest stały
    > okres pomiędzy ich środkami... ale to nie powinno być problemem -

    Używam trybu FastPWM - licznik liczy sobie impulsy 1MHz od 0 do 20000, a
    po osiągnięciu wartości rzędu 1500 wyłącza wyjście OCR1A :)...

    > spróbuj może zmienić częstotliwość i sprawdzić czy to "bzykanie" ma z
    > tym związek?

    No pewien ma - po każdym impulsie serwo oblicza błąd i wysterowuje
    silnik ;)... Zmiana częstotliwości powoduje zmianę częstotliwości
    byzknięć ;)... Ale tu prosty wniosek - jedynym wyjściem jest zatrzymać
    impulsy po dojściu serwa do stanu ustalonego ;P...

    > Miałem gdzieś jakieś serwo za 40zł i bzykało jak mu sie śmieci podawało,
    > a jak normalne impulsy (z 555) to stało cicho a prąd się zwiększał jak
    > si ę z nim siłowałem.

    Tego kiedyś też zasiliłem z NE555 i było podobnie, ale to było na płytce
    stykowej... jutro spróbuję zasilić osobno uC i osobno serwo i zobaczę...
    w sumie ten RC przy stałym napięciu nie powinien aż tak pływać (że w
    20ms zmienia częstotliwość ;))... Podejrzewam, że winne mogą być skoki
    na zasilaniu wywołane serwem... ale to sprawdzę ;)...
    Druga sprawa - jeśli temu serwu szkodzą skoki zasilania, to on w sobie
    nie ma żadnego stabilizatora ani nic, więc on może sam sobie śmiecić
    ;)... za każdym razem śmieci inaczej więc co chwile ma inny błąd...
    wskazywałby na to fakt, że CZASAMI staje i milczy (wówczas pobiera te
    5mA). I jak już się zatrzyma, to nigdy nie zacznie wariować ;)...

    > A do zamka to można podłączyć sam silniczek z serwa i z potencjometru
    > masz sygnał zwrotny czy zamknęło czy nie.

    Można, można, tylko wlutowany jest ATtiny2313, który nie posiada ADC
    ;)... ma komparator (w sumie by wystarczył po dodaniu histerezy ;)), ale
    jest on użyty do monitorowania zasilania ;)...