  • Data: 2009-04-21 11:37:19
    Temat: Re: Serwomechanizm się "wzbudza" - czy to normalne??
    Od: "Darek" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Napiszcie proszę, czy taka sytuacja jest:
    > a) normalna dla każdego serwa
    > b) normalna dla tej klasy serwa
    > c) nienormalna ;)...
    >
    > Serwo nie będzie jakoś specjalnie ostro wykorzystywane, ma popędzać rygiel
    > zamka, większość czasu spędzić może na wyłączeniu (tzn. odcięte zasilanie
    > i odcięte impulsy sterujące)... Jednak ze względu na zasilanie bateryjne
    > wolałbym pozbawić go tych nawet krótkotrwałych oscylacji...
    > Da się coś zrobić?
    >
    > Próbowałem już dodać kondensator na silnik albo na potencjometr, ale nic
    > nie pomagało....

    Z tego co piszesz to wysterowanie serwa jest prawidlowe. impuls
    co 20ms jest ok.
    Ja jak wykonywalem sterownik do serw do modelu milem podobny
    problem. Mialem dwa serwa niby dosc dobre Hiteca i jakies tanie top cos tam.
    Problem lezy w potencjometrach. Dgania pojawialy mi sie czasem w Hitecu
    ale znacznie rzadziej niz top .... Mysle ze w tym serwie ktore posiadasz
    jest
    to nie do zwalczenia i musisz sie z tym pogodzic, albo sprobowac kupic serwo
    lepszej klasy albo wrecz cyfrowe - z tym ze to wydatek kilkukrotnie wyzszy.
    Do zastosowania o ktorym Ty piszesz mysle ze mozna sie z tym pogodzic i po
    ustaleniu pozycji serwa wylaczac impulsy sterujace.

    Pzdr
    Darek