  • 11. Data: 2015-07-23 11:27:49
    Temat: Re: Serwis Brother
    Od: szemrany <s...@o...off>

    On Thu, 23 Jul 2015 11:08:03 +0200, earthwalker wrote:

    > Zgodze się z powyższym, tylko, że ja nie reklamuję zatkania dyszy ale brak
    > wykrywania czarnego kartridża. Nie chcę kupować oryginalnego kartridża za
    > 100zł aby się przekonać czy wina leży w samym kartridżu, gdyby oryginał nie
    > sprawiał problemów to wówczas przyznaję pełną rację producentowi, ale chyba
    > każdy się zgodzi, że nieoryginalny kartridż nie może uszkodzić czujnika
    > tuszu?
    > Przypuszczam, że to czujnik albo się zepsuł sam z siebie albo
    > odpięła/poluzowała się wiązka kabla od gdniaza.

    Wpakuj inny egzemplarz kartridża też ActiveJeta, może to on jest uwalony a
    nie drukarka?

    --
    howgh
    szemrany

  • 12. Data: 2015-07-23 11:30:53
    Od: "m..c." <t...@d...pl>

    W dniu .07.2015 o 11:08 <earthwalker> pisze:

> [...]
    > może uszkodzić czujnika tuszu?
    > Przypuszczam, że to czujnik albo się zepsuł sam z siebie albo
    > odpięła/poluzowała się wiązka kabla od gdniaza.

    nadal potrzymuję swoje zdanie. mam tą drukarkę i na jednym zamienniku
    chodziła na drugim nie chciała. oryginał zawsze wykrywał. w różnych
    konfiguracjach którykolwiek kolor/czarny, a później przestał wykrywać inny
    wykryty wcześniej kolor.

  • 13. Data: 2015-07-23 21:34:36
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > 4. Czy drukarkę należy wysłać z włożonymi kartridżami czy bez kartridży
    > czy też z kartridzami wyjętymi z drukarki?

    Jak chcesz, zeby przy okazji zalalo drukarke to wyslij z tuszami.
    Zreszta w instrukcji obslugi wszystko powinno byc objasnione.

  • 14. Data: 2015-07-25 22:47:25
    Od: Hans Kloß <a...@g...com>

    Am Mittwoch, 22. Juli 2015 19:16:55 UTC+2 schrieb earthwalker:
    > Witam,
    >
    > Muszę wysłać urządzenie wielofunkcyjne Brother do serwisu, gdyż nie wykrywa
    > mi czarnego kartridża.
    > W związku z powyższym mam takie pytania:
    > 1. Czy nieoryginalne kartridże (ActiveJet) mogą być powodem odmówienia
    > naprawy gwarancyjnej?
    > 2. Czy lepiej wysłać do serwisu Blasc czy Comp?
    > 3. Czy wysyłać drukarkę do głównej siedziby czy najbliższego oddziału?
    >
    > Pozdrawiam!

    Niestety, nie chcę Cię martwić, ale service Brother doskonale zna ten problem.
    Nieoryginalne tusze przeciekają i uwalają fotodiodę, która rozpoznaje włożony
    kartridż. Tak, że przy okazji żaden inny kartridż Ci nie pomoże. Producenci drukarek
    są innego zdania niż ty: "Nie po to została kupiona ta drukarka, żeby drukować na
    tuszach, które kosztują powyżej 50zł za kolor. Pozatym te kartridże nie mają chipów
    więc nie wiem w czym może być problem. " Oni na tym zarabiają, a jak wyjaśniłem
    powyżej, istnienie czipa. czy też nie nie ma nic wspólnego z Twoim problemem. Wyślesz
    do serwisu i dostaniesz standardową w tym przypadku odpowiedź - tusz nieoryginalny
    ZERO Gwarancji. Jedyne czego możesz spróbować, to reklamacja u producenta tuszu- Twój
    problem jest spowodowany wadliwą konstrukcją pojemnika z tuszem i to oni są winny
    awarii drukarki.

  • 15. Data: 2015-07-26 12:31:50
    Od: <earthwalker>

    Użytkownik "Hans Kloß" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    > Nieoryginalne tusze przeciekają i uwalają fotodiodę, która rozpoznaje
    > włożony kartridż.

    Z tego co zaobserwowałem to fotodioda jest powyżej otworu z tuszem. Zatem
    jak tusz może zalać fotodiodę, chyba tylko w przypadku gdy drukarkę
    postawimy do góry dnem, co w moim przypadku nie miało miejsca?

  • 16. Data: 2015-07-27 12:42:16
    Od: Podmiot Liryczny <u...@m...pl>

    W dniu 2015-07-23 o 11:08, earthwalker pisze:

> [...]
    > może uszkodzić czujnika tuszu?
    > Przypuszczam, że to czujnik albo się zepsuł sam z siebie albo
    > odpięła/poluzowała się wiązka kabla od gdniaza.

    Reklamujesz drukarkę a nie tusze. Można przecież wyobrazić sobie
    sytuację gdy oryginalne tusze się skończyły i pożyczasz je od kolegi.
    Problem się pojawia, ale tusze musisz oddać. Moim zdaniem możesz więc
    zanieść samą drukarkę do serwisu a ich psim obowiązkiem jest sprawdzić
    co nawaliło.
    Jeśli to serwis z "ludzka twarzą" to wsadzą ci swoje kartridze i na
    poczekaniu wyeliminują problemy z tuszem. Podobną sytuację miałem kiedyś
    w serwisie HP.

    --
    LP PL

  • 17. Data: 2015-07-28 09:54:57
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    earthwalker wrote:

> [...]
    > gdyby oryginał nie sprawiał problemów to wówczas przyznaję pełną rację
    > producentowi, ale chyba każdy się zgodzi, że nieoryginalny kartridż nie

    Wsadziłeś niewiadomo co, może być, że podróbka była na tyle kiepska, że
    zrobiła zwarcie i spowodowała przepalenie jakiegoś elementu związanego z
    wykrywaniem kartridża. Oszczędności polegające na używaniu
    nieoryginalnych kartridży mogą się okazać kosztowne. Każdy producent
    dużymi literami ostrzega przed wkładaniem nieoryginalnych kartridży.
    Chcesz drukować tanio, to kup sobie drukarkę w rodzaju Epson L110 -
    oryginalne tusze są śmiesznie tanie i starczają na baaardzo długo.

  • 18. Data: 2015-07-29 09:51:50
    Od: Podmiot Liryczny <u...@m...pl>

    W dniu 2015-07-22 o 22:13, earthwalker pisze:
    > To raczej nie wina producenta tuszu, gdyż zamiennik jest firmy
    > ActiveJet, więc prawie najlepszy i najdroższy na rynku. Pozatym
    > pozostałe kolory drukarka widzi bez problemów.

    > Drukarka to Brother MFC-J625DW

    Moja dziewczyna ma podobny model i też raportowała problemy z
    zamiennikami. Widać Brother jest zamiennikooporny. Z tym, że u niej
    powrót do oryginalnych tuszy spowodował ustąpienie "dolegliwości".

    --
    LP PL

  • 19. Data: 2015-07-31 22:54:29
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik <earthwalker> napisał:

    > Zgodze się z powyższym, tylko, że ja nie reklamuję zatkania dyszy ale brak
    > wykrywania czarnego kartridża.

    Skąd wiesz, że to wina drukarki? W większości przypadków oznacza to uszkodzony
    wkład.

    > Nie chcę kupować oryginalnego kartridża ...

    To idź do wróżki, a majlepiej do jakiegoś serwisu gdzie wstawią sprawny atrament
    i będziesz wiedział co jest wadliwe. A jeśli uzywasz zamienników to zapomnij o
    gwarancji. Drukarka zapisuje w historii typ i nr fabryczny zamontowanego wkładu.

    Pzdr