  • 21. Data: 2016-03-14 18:25:05
    Temat: Re: Sensowne żarówki LED
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 14 Mar 2016 16:36:03 +0100, Kmicic napisał(a):

    > ie to kupiłem 5 sztuk, 4 pracują w garażu w oprawach typowych
    > garażowych szczelnych IP54
    > https://sklep.avt.pl/oprawa-oswietleniowa-skosna-ip5
    4.html
    > i nie wróżę im długiego żywota skoro się tak grzeje ta 1 w lampie
    > podłogowej w mieszkaniu

    I bardzo słusznie. Nawet żarówki w takich szczelnych kloszach mają
    ograniczoną żywotność.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 22. Data: 2016-03-14 18:26:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JaNus" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2016-03-14 o 11:19, J.F. pisze:

    >Mam i mniejsze, 3, 7, i 9, 12 oraz 15 W, żadna z nich nie ma bańki
    >jakoś
    >wyraźnie cieplejszej niż główka rozgorączkowanego dziecka. Coś ze 40,
    >góra 45 stopni.

    Przy 3W nie dziwne, przy 9-15 ... no, wyjatkowo dobre masz ?
    Wiekszosc jednak jest dosc goraca.

    >Przyznam, że ta niska temperatura powoduje moje zdziwienie, dość
    >spore.
    >Dodać do tego muszę, że po wyłączeniu prądu - poświata zanika
    >nie-natychmiast, trwa to coś ze 2, do 3 sekund! Co przy braku
    >ciepła -
    >dziwi mnie jeszcze bardziej.

    Kondensator w srodku ... ale taki 22uF 300V to raptem 1J energii ma.
    1W przez 1s moze dac ...

    >Większej mocy mają często większą bańkę. Ale czy newralgiczne
    >podzespoły
    >mają radiatory? Zaglądam - brak!

    Newralgiczne sa same diody, a radiatorem "kielich".

    >Mam i takie (kompaktowe) dość w ciepłocie umiarkowane (koło 50-ciu
    >stopni) ale i taką, co trudno rękę dłużej przytrzymać, czyli ponad
    >70.
    >Ale przyczyną jest zapewne jej znaczny stopień zużycia, bo jak była
    >młodsza, to chyba i chłodniejsza.

    Niekoniecznie.
    Te z rura na zewnatrz to IMO tak wlasnie ~50 C beda mialy - da sie
    chwycic bez oparzenia.
    Najcieplejsza ktora mam, to taka w mlecznej bance - i to banka goraca

    J.

  • 23. Data: 2016-03-14 19:00:37
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Mario" <M...@...pl> napisał w wiadomości

    > Kupiłem 3 Poluxy 10W i w czasie od 1 do 3 miesięcy wszystkie padły.

    Hehe, dopiero teraz zwróciłem uwagę na to, że moje padaki, to także Poluxy,
    kupione w Castoramie. Wczoraj znów się zamknęły,co lepsze, te same dwie, co
    kiedyś zdechły. Objaw ten sam - przepalona dioda LED, dostać się łatwo,
    diodę można wylutować (potrafi się rozpaść przy wylutowaniu) i zmostkować,
    bądź wymienić. Z ciekawości ciągnę te zabawę, poświęcę jedną lampkę jako
    dawczynię diod dla pozostałych.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 24. Data: 2016-03-14 21:31:30
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > A mozna prosic fotke ? i fajnie byloby jakis pomiar - ile masz luxow na
    > stole ...

    to z grupy budowlanej, jak jeszcze nie miałem podwieszanych sufitów.
    pomiary luksomierzem w telefonie wskazują głupoty (na korzyść
    oświetlenia diodowego). Natomiast na oko, w normalny dzień, bez
    bezpośredniego słońca, włączenie 18W światła w południe widać. 36wat -
    widać bardzo. (3 piętro najwyższy budynek, brak firanek)

    http://files.tinypic.pl/i/00742/vk0m1734qvug.jpg

    reszta tego co na fotkach, to tymczasowe DIY, dla zabawy, w oczekiwaniu
    na lepsze diody.
    to ma ok 3.5 metra
    http://files.tinypic.pl/i/00742/9acthuznc897.jpg
    więc smiało można powiedzieć że jest rozproszone. 18+18wat. dwa kolory.
    córka powiedziała że chce słoneczko. więc jest:
    http://files.tinypic.pl/i/00742/167kq1h6cj7x.jpg
    a w przedpokoju pojechałem po najniższej lini oporu:
    http://files.tinypic.pl/i/00742/atnflr20g7m3.jpg

  • 25. Data: 2016-03-15 17:24:08
    Od: Kmicic <u...@k...pl>

    W dniu 2016-03-14 o 17:25, Kmicic pisze:

    > na razie robie test: po 15 minutach od włączenia w lampie
    > podłogowej-maksymalnie dobre chłodzenie konwekcyjne- temperatura trzonka
    > mierzona pirometrem = 88 stopni

    kielich osiągnął 92C

  • 26. Data: 2016-03-15 17:48:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kmicic" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >kielich osiągnął 92C

    No, to jesli pirometr jest dobry, to troche przesadzili :-)

    Ale z drugiej strony - 11W by tego trzonka chyba az tak nie podgrzalo

    J.

  • 27. Data: 2016-03-15 17:57:31
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 14 Mar 2016 17:25:22 +0100, Kmicic napisał(a):

    > na razie robie test: po 15 minutach od włączenia w lampie
    > podłogowej-maksymalnie dobre chłodzenie konwekcyjne- temperatura trzonka
    > mierzona pirometrem = 88 stopni

    Pokaż zdjęcie tej "maksymalnie dobrze chłodzonej". Coś za dużo
    zmierzyłeś. A jak test palcem - utrzymasz?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 28. Data: 2016-03-15 19:30:32
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-03-15 o 17:24, Kmicic pisze:

    > kielich osiągnął 92C

    To nie LED, to... tykająca bomba! Wywal natychmiast, a jeśli przyjmą
    reklamację (próbuj natarczywie) to wymień _koniecznie_ na inną markę

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
    swojej... ceny!

  • 29. Data: 2016-03-16 00:53:50
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Kmicic pisze:

    > kielich osiągnął 92C

    Toż to żywotność skrócona ze 100tyśh to 10tyśh.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 30. Data: 2016-03-16 12:13:23
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    > Pokaż zdjęcie tej "maksymalnie dobrze chłodzonej". Coś za dużo
    > zmierzyłeś. A jak test palcem - utrzymasz?
    Dobrze chłodzona to pojęcie względne. Co z tego, że 'żarówka' jest
    chłodna, przykładowo 50 stopni, jak w środku na strukturach ma 160*C.
    Taka, co ma na zewnątrz 90 stopni może dawać lepsze chłodzenie diod.

    Trwałość dobrych diod jest duża. Przykładowe badania:
    http://www.ledjournal.com/main/wp-content/uploads/20
    12/05/Philips_Understanding-Power-LED-Lifetime-Analy
    sis.pdf

    Pozdrawiam
    EdiM