  • 1. Data: 2012-02-17 10:51:25
    Temat: Sens używania karty muzycznej na PCI
    Od: "Piotrek" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam

    Czy jest sens używać CREATIVE SOUND BLASTER AUDIGY SE 7.1 EAX na takiej płycie:

    http://www.arest.pl/produkt/Plyty-glowne/59,252,,,0,
    0,0,,/25821/ASUS-F1A55-ATX-AMD-A55-4x-DDR3-2x-PCI-E-
    16x-S-FM1/

    czy ta płyta nie będzie miała lepszej dźwiękówki niż ta na PCI?

  • 2. Data: 2012-02-17 11:00:32
    Temat: Re: Sens używania karty muzycznej na PCI
    Od: "kowtow" <k...@p...onet.pl>

    Ja bym wolał Creativa

  • 3. Data: 2012-02-17 11:04:17
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    kowtow nabazgrał(a):

    > Ja bym wolał Creativa

    Albo Asusa:

    Karta dźwiękowa ASUS XONAR DG (System 5.1, karta PCI)

  • 4. Data: 2012-02-17 11:06:27
    Od: z <z...@g...pl>

    W dniu 2012-02-17 11:51, Piotrek pisze:
    > Witam
    >
    > Czy jest sens używać CREATIVE SOUND BLASTER AUDIGY SE 7.1 EAX na takiej płycie:

    Jeśli systemem będzie Vista, W7 to najpierw sprawdź czy będziesz miał
    sterowniki i czy funkcjonalność mixera Ciebie zadowoli :-)

  • 5. Data: 2012-02-17 11:29:45
    Od: "Piotr S." <s...@i...pl>

> [...]
    16x-S-FM1/

    > czy ta płyta nie będzie miała lepszej dźwiękówki niż ta na PCI?

    Z reguły bywa tak, że przez dzwiękówkę z karty rozszerzeń jest lepszy
    dźwięk. Np. mam u siebie Creative Audigy i zintegrowanego Realteka -
    zauważyłem, że w przypadku Audigy dźwięk jest czystszy i podawany jest
    mocniejszy sygnał.

    PS

  • 6. Data: 2012-02-17 14:06:53
    Od: tryton <d...@o...pl>

> [...]
    16x-S-FM1/

    > czy ta płyta nie będzie miała lepszej dźwiękówki niż ta na PCI?

    całkiem przypadkowo i niedawno zupełnie zrezygnowałem z creative XFI na
    korzyść zintegrowanej realtek HD, jakość jest taka sama, funkcjonalność
    lepsza, nie potrzeba gigantycznych sterowników creativa które
    spowalniają boottime, dwa minusy jakie są na pewno w integrze to gorsze
    wejscie mikrofonowe które w creative było bardzo czułe i niskoszumowe,
    oraz brak wsparcia dla banków midi

  • 7. Data: 2012-02-17 14:40:13
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 17.2.2012, Piotrek napisał(a):

> [...]
    16x-S-FM1/

    > czy ta płyta nie będzie miała lepszej dźwiękówki niż ta na PCI?

    To zależy w jakim celu i w jaki sposób połączysz to z "systemem grającym"
    (i jakiej jakości on jest)
    - na słabych głośnikach różnicy nie będzie żadnej
    - lepsze głośniki i wzmacniacz podłączone analogowo różnica może być spora
    - cokolwiek podłączone cyfrowo różnicy bym się nie spodziewał żadnej
    (pomijam specyficzne efekty generowane przez konkretne układy np. w grach)

    BTW. Ja już bardzo dawno zrezygnowałem z dodatkowych kart dźwiękowych na
    rzecz zintegrowanej podłączonej do amplitunera cyfrowo. I to w zasadzie
    też już przeszłość bo na co dzień gra Squeezebox+NAS oczywiście też
    podłączony syfrowo.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://giveawayoftheday.com/

  • 8. Data: 2012-02-17 14:43:16
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

> [...]

    rzecz zintegrowanej podłączonej do amplitunera cyfrowo. I to w zasadzie
    też już przeszłość bo na co dzień gra Squeezebox+NAS oczywiście też
    podłączony cyfrowo.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://www.pajacyk.pl/

  • 9. Data: 2012-02-17 18:15:21
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2012-02-17 15:43, Michal Lukasik pisze:
    > też już przeszłość bo na co dzień gra Squeezebox+NAS oczywiście też
    > podłączony cyfrowo.
    O to może zdradzisz, czy te (ten?) squeezeboxy potrafią odtwarzać muzykę
    z NAS w formie dostępu po: smb (samba), ftp? nfs?, czy konieczny jest
    jakiś genialny transkodujący system typu DLNA czy jeszcze gorzej - jakiś
    specjalny soft Logitecha dla Squeezebox?
    Bo wg sprzedawców paru, których pytałem, to działa po sieci, ale pod
    warunkiem zainstalowania w komputerze udostępniającym specjalnego softu
    "squeezebox serwera", a tak to ja pierdziele). Skoro twierdzisz że
    działa ci z NAS - to pytanie z jakim protokołem, jakim NASem?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 10. Data: 2012-02-17 18:55:48
    Od: gadacz <g...@o...pl>

> [...]
    > (i jakiej jakości on jest)
    > - na słabych głośnikach różnicy nie będzie żadnej

    i mnie uprzedziłeś ;)
    ps. dobre głośniki i niezintegrowana karta daje prawie
    zawsze lepsze efekty niż te "szity" realtekowe...

    --
    pozdrawiam
    Gadacz