  • 1. Data: 2009-10-14 13:43:52
    Temat: Sens stosowania rezystorow na liniach danych ddr2
    Od: games <g...@g...home.pl>

    Czy ktos moglby mi wyjasnic sens stosowania rezystorow na liniach danych
    pamieci SDRAM DDR i DDR2 ?

  • 2. Data: 2009-10-14 14:36:10
    Od: games <g...@g...home.pl>

    games pisze:
    > Czy ktos moglby mi wyjasnic sens stosowania rezystorow na liniach danych
    > pamieci SDRAM DDR i DDR2 ?

    Dokladnie chodzi mi o te 22ohm
    http://i.cmpnet.com/pldesignline/2007/01/xi-ddr2-01.
    gif

    jedyne co znajduje to jak powinny byc umieszczone na PCB i jaki to ma
    wplyw na sygnal. Niby w przypadku SDRAM tez zaleca sie stosowanie tych
    rezystorow ale prawde mowiac w zadnym z widzianych mi systemow embedded
    ich nie widzialem jedynie na plytach glownych x86.

  • 3. Data: 2009-10-14 20:49:26
    Od: John Smith <d...@b...pl>

> [...]
    > rezystorow ale prawde mowiac w zadnym z widzianych mi systemow embedded
    > ich nie widzialem jedynie na plytach glownych x86.

    Jest to dopasowanie falowe nadajnika do linii transmisyjnej.
    K.

  • 4. Data: 2009-10-14 20:50:15
    Od: Artur <n...@g...com>

    On 14 Paź, 16:36, games <g...@g...home.pl> wrote:

> [...]
    > rezystorow ale prawde mowiac w zadnym z widzianych mi systemow embedded
    > ich nie widzialem jedynie na plytach glownych x86.

    Dopasowanie impedancji. Impedancja wejściowa odbiornika jest większa
    od impedancji wyjściowej nadajnika- wystąpią odbicia.Dodanie rezystora
    dopasowuje impedancje nadajnika do impedancji linii dzięki czemu
    możliwe jest wytracenie odbitego sygnału.

  • 5. Data: 2009-10-14 22:52:35
    Od: games <g...@g...home.pl>

    Artur pisze:

> [...]
    > dopasowuje impedancje nadajnika do impedancji linii dzięki czemu
    > możliwe jest wytracenie odbitego sygnału.

    Ale rezystorem ? Przeciez mozna to zrobic inna impedancja linii.
    Jak dla mnie wlasnie taki rezystor wnosi odbicia bo 2 pady cyna i sam
    rezystor to przy 200-400MHz jest juz spore niedopasowanie na linii 50ohm
    nie wspomne o przelotkach

  • 6. Data: 2009-10-14 23:14:06
    Od: shg <s...@g...com>

    On 15 Paź, 00:52, games <g...@g...home.pl> wrote:
    > Jak dla mnie wlasnie taki rezystor wnosi odbicia bo 2 pady cyna i sam
    > rezystor to przy 200-400MHz jest juz spore niedopasowanie na linii 50ohm
    > nie wspomne o przelotkach

    Elementy o rozmiarach (w tym wypadku) 1000 razy mniejszych od długości
    fali raczej nic strasznego nie wnoszą.

  • 7. Data: 2009-10-14 23:19:19
    Od: shg <s...@g...com>

    On 15 Paź, 01:14, shg <s...@g...com> wrote:
    > Elementy o rozmiarach (w tym wypadku) 1000 razy mniejszych od długości
    > fali raczej nic strasznego nie wnoszą.

    Ech, pomyślałem o sinusie, w wypadku prostokąta mamy jeszcze mnóstwo
    harmonicznych, no ale i tak szybkość narastania zboczy jest
    ograniczona, więc podtrzymuję poprzednią moja wypowiedź, ale
    zmniejszam stosunek długości fali z 1000 do 100.

  • 8. Data: 2009-10-14 23:24:46
    Od: John Smith <d...@b...pl>

> [...]
    > Jak dla mnie wlasnie taki rezystor wnosi odbicia bo 2 pady cyna i sam
    > rezystor to przy 200-400MHz jest juz spore niedopasowanie na linii 50ohm

    Naprawdę? To pokaż jak zrobić rezystancję linii 22 Ohm bez zwiększenia
    indukcyjności.
    To własnie duża indukcyjność linii powoduje śliczne "dzwonienie".
    K.

  • 9. Data: 2009-10-14 23:27:02
    Od: John Smith <d...@b...pl>

> [...]
    > ograniczona, więc podtrzymuję poprzednią moja wypowiedź, ale
    > zmniejszam stosunek długości fali z 1000 do 100.

    W tej aplikacji sa czasy narastania rzędu 1ns. Rozmiar elementu 0402
    ma już pewne znaczenie, z czym trzeba sie pogodzić.
    K.