  • 11. Data: 2015-11-04 15:22:14
    Temat: Re: Sebastiao Salgado w kinach
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Czyjeś nieszczęście zawsze łatwo sprzedać. Ludzi to ciekawi.
    > Ja też zwalniam, gdy jest wypadek na drodze, żeby pooglądać.

    fakt - sztuka fascynacji - ale robil to w sposob przejmujacy.
    potrafil wzruszyc i poruszyc.
    robil to dobrze .

  • 12. Data: 2015-11-25 00:22:23
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <n0sole$klv$1@node2.news.atman.pl>, robot <r...@o...pl>
    wrote:

    > "podróżował po całym świecie dokumentując największe tragedie ludzkości -
    > wojny, ludobójstwo, klęski głodu, przymusowe emigracje"
    >
    > Czyjeś nieszczęście zawsze łatwo sprzedać. Ludzi to ciekawi.
    > Ja też zwalniam, gdy jest wypadek na drodze, żeby pooglądać.

    Sformulowanie w recezji faktycznie niezreczne, ale ten Sebastiao Salgado
    wielkim fotografem jest.
    Swoja droga - nie rozumiem, co on tak sie uczepil Canonow EOSow 1? Nie
    chce isc z postepem czy co?
    --
    TA

  • 13. Data: 2015-11-25 11:36:34
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Swoja droga - nie rozumiem, co on tak sie uczepil Canonow EOSow 1? Nie
    > chce isc z postepem czy co?
    > --
    > TA

    to znajduje swoje uzasadnienie szczegolnie w fotografii cz-b.
    matryca cyfrowa nie jest w stenie w zakresie swiatel pokryc taki zakres tonalny jak
    w zakresie cieni ( rozklad nie jest symetryczny) . jesli robic na materialach cz-b
    negatywowych , to swiatla staja sie cieniami i tutaj mozna skanujac uzyskac takie
    przenoszenie tonalne w w cieniach ( w rzeczywistosci swiatlach) jakich woprost na
    matrycy poslugujac sie aparatem cyfrowym uzyskac sie nie da , za to beda cienie
    bardziej kontrastowo odwzorowane , ale to nie jest potrzegane tak negartywnie jak
    brak tonalnosci w swiatlach. w sumie robiac na negatywie cz-b i skanujac dostaje sie
    specyficzny obraz o delikatnych przejsciach tonalnych i bardzo bogaty tonalnie w
    zakresie szerosci - swiatel. ja to rozumiem .

  • 14. Data: 2015-11-28 20:44:19
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2015-11-25 o 00:22, T...@s...in.the.world pisze:

> [...]
    > wielkim fotografem jest.
    > Swoja droga - nie rozumiem, co on tak sie uczepil Canonow EOSow 1? Nie

    Pewnie ma notebooka z 1999 roku, który nowszej lustrzanki już nie pociągnie.

  • 15. Data: 2015-12-15 14:31:56
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    T...@s...in.the.world wrote:
    > Witam,
    > http://fotopolis.pl/n/21485/sol-ziemi-film-o-sebasti
    ao-salgado-ktorego-ni
    > e-mozesz-przegapic/

    Parę latek temu byłem na wystawie Salgado w Warszawie i wtedy to było
    wielkie wrażenie.
    Wczoraj zacząłem oglądać ten film, ale po 15 minutach mnie znudził.
    Te parę lat zrobiło swoje. Dziś ta estetyka niskiego kontrastu i
    przejmujących spojrzeń na czarno-białych zdjęciach przejadła się.

  • 16. Data: 2015-12-16 13:01:37
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Dienstag, 15. Dezember 2015 14:31:59 UTC+1 schrieb Poldek:

> [...]
    > Te parę lat zrobiło swoje. Dziś ta estetyka niskiego kontrastu i
    > przejmujących spojrzeń na czarno-białych zdjęciach przejadła się.

    przede wszystkim nie ma najmniejszego sensu ocenianie zdjc na podstawie filmu w sieci
    w poteznej kompresji pewnie na dodatek i niskiej rozdzilczosci ( HD jest dla zdjcia
    bardzo nisko) .

    toz to w obrobce srebrowej tkwi tyle waloru tonalnego , czern , biel nie do pokazania
    w inny sposob a co dopiero na filmiku sieciowym.
    Mnie smiesza testy aparatow i podawanie przykladow zdejciowych w YT.
    do tego celu wystarczy jakosc komorki .