  • 21. Data: 2023-10-22 13:09:02
    Temat: Re: Seba leciał 314km/h
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 22/10/2023 13:07, Robert Wańkowski wrote:
    > No jest:
    > "Kierujący pojazdem, korzystając z drogi dwujezdniowej, jest obowiązany
    > jechać po prawej jezdni"

    To nie jest zakaz jazdy lewym pasem. Jezdnia to nie pas.

  • 22. Data: 2023-10-22 13:22:09
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 22.10.2023 o 13:09, heby pisze:

    > To nie jest zakaz jazdy lewym pasem. Jezdnia to nie pas.

    Ok, faktycznie.

    Ale jednak to skodyfikowali.
    "Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać możliwie blisko prawej
    krawędzi jezdni."

    Robert

  • 23. Data: 2023-10-22 13:52:08
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 22/10/2023 13:22, Robert Wańkowski wrote:
    > Ale jednak to skodyfikowali.
    > "Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać możliwie blisko prawej
    > krawędzi jezdni."

    Podczas wyprzedzania, "mozliwie blisko prawej" to najbliższy wolny pas
    liczac od prawej. Często to własnie lewy.

    Przepisy nie NAKAZUJĄ jazdy prawym pasem, określają tylko że należy to
    robić, jeśli to tylko możliwe. Nie zawsze to możliwe.

  • 24. Data: 2023-10-22 14:02:49
    Od: nadir <n...@h...org>

    > No jest:
    > "Kierujący pojazdem, korzystając z drogi dwujezdniowej, jest obowiązany
    > jechać po prawej jezdni"

    Obowiązek nakazu czegoś nie jest z automatu zakazem czegoś innego.
    Są w przepisach różne wyłączenia/wykluczenia z nakazu poruszania się
    prawym pasem czy też przy prawej krawędzi drogi/jezdni.

  • 25. Data: 2023-10-22 14:41:43
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 22.10.2023 o 12:03, nadir pisze:

    > Czyli podsumowując pasażerowie i kierowca KII zasłużyli na śmierć w
    > płomieniach, bo nie mieli prawa znajdować się na lewym pasie, a bohater
    > w BMW, z ponad 300km/h, słusznie powyrywał te chwaty.
    > Brawo ty!

    Nie, chodzi tylko o to, że na zaistnienie takiego zdarzenia składa się
    wiele czynników a nie jeden. Podałem.

  • 26. Data: 2023-10-22 14:50:02
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Trzeba oddzielić emocje od faktów. I teoretyzując, bo nie wiemy
    > wszystkiego, np. czy Kia mogła być na lewym, np. po manewrze wyprzedzania.

    Filmik nie pokazuje?

    > Jazda lewym gdy powinno się jechać prawym - 0,1% winy

    A zderzyli się na środkowym.

  • 27. Data: 2023-10-22 14:57:21
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 22.10.2023 o 12:50, nadir pisze:

    > Jest tylko jeden problem, nie ma w Polsce odgórnego *zakazu* poruszania
    > się lewym pasem.

    Oj nie, jest nakaz poruszania się prawą stroną jezdni.

    > Natomiast ograniczenie prędkości do jakiegoś tam
    > limitu, a w przypadku autostrady do 140km/h, jest już *zakazem*
    > przekraczania tej prędkości. To że większość do tych limitów się nie
    > stosuje to już inna sprawa.

    To jest dokładnie to samo co złamanie nakazu poruszania się prawą stroną
    jezdni, można złamać i może nic nie wydarzyć się. Nie rozważamy tutaj
    czy ktoś złamał przepisy tylko jaki to miało wpływ.

    > Więc konkludując, KIA mogła/miała prawo, z różnych powodów, poruszać się
    > lewym pasem.

    Jakich niby? Widzisz to na filmiku?

    > BMW nie miało prawa zapierdalać powyżej 140km/h, a jeszcze wychodzi na
    > to, że po akcjach tuningowych to konkretne BMW utraciło homologację i
    > nie miało prawa poruszać się po drogach publicznych.

    A nie wiem czy przez takie modyfikacje traci się homologację. To jest
    dość powszechne.

  • 28. Data: 2023-10-22 14:58:32
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 22.10.2023 o 13:52, heby pisze:

> [...]
    >
    > Przepisy nie NAKAZUJĄ jazdy prawym pasem, określają tylko że należy to
    > robić, jeśli to tylko możliwe. Nie zawsze to możliwe.

    Nie było żadnego wyprzedzania.

  • 29. Data: 2023-10-22 15:00:39
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 22.10.2023 o 13:52, heby pisze:

    > Przepisy nie NAKAZUJĄ jazdy prawym pasem, określają tylko że należy to
    > robić, jeśli to tylko możliwe. Nie zawsze to możliwe.

    Jak nie nakazują, jak nakazują.
    OBOWIĄZANY JEST

    Jak to interpretujesz?
    "Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać możliwie blisko prawej
    krawędzi jezdni."

    Chodzi o przypadek, że jest pusto.

    Robert

  • 30. Data: 2023-10-22 15:01:11
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 22.10.2023 o 14:02, nadir pisze:

    > Obowiązek nakazu czegoś nie jest z automatu zakazem czegoś innego.
    > Są w przepisach różne wyłączenia/wykluczenia z nakazu poruszania się
    > prawym pasem czy też przy prawej krawędzi drogi/jezdni.

    Tak samo z ograniczeniem prędkości.