-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
!1.eu.feeder.erje.net!weretis.net!feeder4.news.weretis.net!feeder2.ecngs.de!ecn
gs!feeder.ecngs.de!81.171.118.61.MISMATCH!peer01.fr7!news.highwinds-media.com!n
ewsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.p
l!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Seat Cordoba i silnik VW 1.4 - rozważania przyszłościowo-filozoficzne
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <0...@g...com>
From: nadir <n...@h...org>
Date: Wed, 23 Sep 2015 08:58:07 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:38.0) Gecko/20100101 Firefox/38.0
SeaMonkey/2.35
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <0...@g...com>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 19
Message-ID: <56024d80$0$27509$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 095160179106.slubice.vectranet.pl
X-Trace: 1442991488 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 27509 95.160.179.106:61482
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3054
X-Received-Body-CRC: 603894823
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2569077
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2015-09-22 o 20:49, m...@g...com pisze:
> Tak się teraz zastanawiam - na jak długą eksploatację mógłbym liczyć nabywając
tenże wóz? Czy 25-30 lat i setki tysięcy kilometrów to coś realnego?
Raczej zapomnij bo to się nawzajem wyklucza. Tto nie czołg, samolot czy
okręt, projektowane na dziesięciolecia i z planowanymi dwoma, trzema
remontami generalnymi. Nie ta skala.
Albo będziesz jeździł tą Cordobą często i raczej 25-30 lat nie wytrzyma,
albo będzie więcej stała jak jeździła, to wtedy lata zachowa.
> Zakładam na sam początek wykonanie solidnego zabezpieczenia antykorozyjnego,
uzupełnianego regularnie (powiedzmy, że co dwa lata) i bieżące usuwanie wszelkich
ognisk korozji, tak na nadwoziu, jak i podwoziu. Kwestię niszczenia nadwozia uważam
zatem za nieproblematyczną.
> Co zaś tyczy się silnika - zakładam brak jakichkolwiek oszczędności, regularną
wymianę dobrego oleju (0W40 - taki zalewano w fabryce i taki w latach 90. stosowało
ASO). Jednostka jest dość nowoczesna, z aluminiowym blokiem (poprawcie mnie, jeśli
się mylę), wielopunktowym wtryskiem i plastikowym kolektorem dolotowym. Moje główne
pytania brzmi: czego mogę po tym silniku oczekiwać? Czy przebieg rzędu 500-600
tysięcy kilometrów bez remontu jest czymś jak najbardziej realnym? Pytam o
doświadczenia z tymi właśnie silnikami. Oczywiście tylko na benzynie, żadnego LPG.
> Znany jest mi problem tych silników z zamarzającą odmą - ponoć w późniejszych
wersjach montowano jej podgrzewanie - jak to dokładnie było rozwiązane i jak
ewentualnie to zamontować do wspomnianego AEXa?
Silnik i skrzynia to w zasadzie nie problem przy robieniu okresowych
wymian pasków, płynów, pomp, napinaczy czy innych pierdołach. Nie wiem
jak w tym samochodzie z korozją, bo rdza może i tak karoserię zjadać od
środka. Prędzej polegniesz na jakimś gównianym plastiku czy obejmie,
która dziś kosztuje 10-20 złotych a 10-15 lat będzie nie do dostania.
Jak faktycznie chcesz pchać się w taki samochód, na tak długi okres, to
od razu kup sobie dwa lub trzy inne na części.
Następne wpisy z tego wątku
- 23.09.15 11:28 Jacek
- 23.09.15 18:39 Bolko
- 24.09.15 01:27 Zenek Kapelinder
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=