eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySeat Cordoba i silnik VW 1.4 - rozważania przyszłościowo-filozoficzneRe: Seat Cordoba i silnik VW 1.4 - rozważania przyszłościowo-filozoficzne
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
    !1.eu.feeder.erje.net!weretis.net!feeder4.news.weretis.net!feeder2.ecngs.de!ecn
    gs!feeder.ecngs.de!81.171.118.61.MISMATCH!peer01.fr7!news.highwinds-media.com!n
    ewsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.p
    l!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Seat Cordoba i silnik VW 1.4 - rozważania przyszłościowo-filozoficzne
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <0...@g...com>
    From: nadir <n...@h...org>
    Date: Wed, 23 Sep 2015 08:58:07 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:38.0) Gecko/20100101 Firefox/38.0
    SeaMonkey/2.35
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <0...@g...com>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 19
    Message-ID: <56024d80$0$27509$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 095160179106.slubice.vectranet.pl
    X-Trace: 1442991488 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 27509 95.160.179.106:61482
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3054
    X-Received-Body-CRC: 603894823
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2569077
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2015-09-22 o 20:49, m...@g...com pisze:
    > Tak się teraz zastanawiam - na jak długą eksploatację mógłbym liczyć nabywając
    tenże wóz? Czy 25-30 lat i setki tysięcy kilometrów to coś realnego?
    Raczej zapomnij bo to się nawzajem wyklucza. Tto nie czołg, samolot czy
    okręt, projektowane na dziesięciolecia i z planowanymi dwoma, trzema
    remontami generalnymi. Nie ta skala.
    Albo będziesz jeździł tą Cordobą często i raczej 25-30 lat nie wytrzyma,
    albo będzie więcej stała jak jeździła, to wtedy lata zachowa.

    > Zakładam na sam początek wykonanie solidnego zabezpieczenia antykorozyjnego,
    uzupełnianego regularnie (powiedzmy, że co dwa lata) i bieżące usuwanie wszelkich
    ognisk korozji, tak na nadwoziu, jak i podwoziu. Kwestię niszczenia nadwozia uważam
    zatem za nieproblematyczną.
    > Co zaś tyczy się silnika - zakładam brak jakichkolwiek oszczędności, regularną
    wymianę dobrego oleju (0W40 - taki zalewano w fabryce i taki w latach 90. stosowało
    ASO). Jednostka jest dość nowoczesna, z aluminiowym blokiem (poprawcie mnie, jeśli
    się mylę), wielopunktowym wtryskiem i plastikowym kolektorem dolotowym. Moje główne
    pytania brzmi: czego mogę po tym silniku oczekiwać? Czy przebieg rzędu 500-600
    tysięcy kilometrów bez remontu jest czymś jak najbardziej realnym? Pytam o
    doświadczenia z tymi właśnie silnikami. Oczywiście tylko na benzynie, żadnego LPG.
    > Znany jest mi problem tych silników z zamarzającą odmą - ponoć w późniejszych
    wersjach montowano jej podgrzewanie - jak to dokładnie było rozwiązane i jak
    ewentualnie to zamontować do wspomnianego AEXa?
    Silnik i skrzynia to w zasadzie nie problem przy robieniu okresowych
    wymian pasków, płynów, pomp, napinaczy czy innych pierdołach. Nie wiem
    jak w tym samochodzie z korozją, bo rdza może i tak karoserię zjadać od
    środka. Prędzej polegniesz na jakimś gównianym plastiku czy obejmie,
    która dziś kosztuje 10-20 złotych a 10-15 lat będzie nie do dostania.
    Jak faktycznie chcesz pchać się w taki samochód, na tak długi okres, to
    od razu kup sobie dwa lub trzy inne na części.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: