  • 1. Data: 2010-06-13 10:22:45
    Temat: Seagate - problem .
    Od: "Boch" <n...@n...pl>

    Znajoma dała mi swój komputer jako , że coś tam trochę się znam -
    zaznaczam trochę .
    Komputer po włączeniu zaczyna się bootować - pojawia się plansza windows ,
    trochę czasu boot-uje i restart i od nowa to samo .
    Chciałem się dostać na dysk za pomocą BootCD i partition magic czy coś
    wogóle jest na dysku - ale program w ogóle nie chce się zabootować .
    Chciałem zrobić reinstalkę systemu ale też kończy na pierwszym haśle
    "Komputer sprawdza ...." i też koniec .
    Po podłączeniu dysku do innego komputera system również nie chce się
    wystartować , ani ten dobry ani ten z tego wywalonego dysku ?
    Dysk to Seagate Barracuda 7200.10 250giga.
    Może jakiś pomysł ... - czy tylko już nowy dysk czeka .

    Boch

  • 2. Data: 2010-06-13 11:16:07
    Temat: Re: Seagate - problem .
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-06-13 12:22, Użytkownik Boch napisał:

    > Może jakiś pomysł ... - czy tylko już nowy dysk czeka .

    Ja bym dał komputer do sprawdzenia komuś kto się na tym zna.
    Spore szanse że namieszał tylko system i jesli to prawda
    wymiana dysku nie będzie najbardziej ekonomicznym rozwiązaniem.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2010-06-13 11:55:30
    Od: "Boch" <n...@n...pl>

    > Ja bym dał komputer do sprawdzenia komuś kto się na tym zna.
    > Spore szanse że namieszał tylko system i jesli to prawda
    > wymiana dysku nie będzie najbardziej ekonomicznym rozwiązaniem.
    >

    > Pozdrawiam

    To co należy dalej zrobić ... - oprócz tego , że komputer i tak dalej
    pójdzie . Jak dobrać się do tego dysku .

    Boch

  • 4. Data: 2010-06-13 12:27:06
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-06-13 13:55, Użytkownik Boch napisał:

    > To co należy dalej zrobić ... - oprócz tego , że komputer i tak dalej
    > pójdzie . Jak dobrać się do tego dysku .

    Ty wiesz co należy zrobić ale tego nie potrafisz.
    "Chciałem się dostać na dysk za pomocą BootCD i partition magic".
    Wystartować komputer z płytki CD lub pendriva i uruchomić
    program który sprawdzi dysk oraz system.
    Może tez się okazać że winna jest zdychająca pamięć która
    nie pozwala na poprawne uruchomienia systemu, tu pomoże
    w sprawdzeniu uruchomienie wersji live windowsa.
    W dalszym ciągu twierdzę że powinieneś zanieść kompa do
    fachowca.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2010-06-13 12:57:29
    Od: "Boch" <n...@n...pl>

    > w sprawdzeniu uruchomienie wersji live windowsa.
    > W dalszym ciągu twierdzę że powinieneś zanieść kompa do
    > fachowca.

    Bez wątpienia wyląduje on u kogoś z większym (dużo większym
    doświadczeniem), ale sam dla siebie chciałbym wiedzieć co w takich
    przypadkach nalezy robic .
    Live Windows nie pomaga - też zatrzymuje się na ekrania bootowania .

    Boch

    p.s.
    Ale i tak dzięki za podpowiedzi .

  • 6. Data: 2010-06-13 13:40:23
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-06-13 14:57, Użytkownik Boch napisał:

> [...]
    > przypadkach nalezy robic .
    > Live Windows nie pomaga - też zatrzymuje się na ekrania bootowania .

    Jeśli wersja windowsa jest poprawna i nie startuje to winnego
    szukał bym w niesprawnych pamięciach lub innej niesprawności
    na płycie głównej.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2010-06-13 16:38:49
    Od: vDon <v...@o...eu>

    Boch wrote:

> [...]
    > przypadkach nalezy robic .
    > Live Windows nie pomaga - też zatrzymuje się na ekrania bootowania .

    Ok, zatem może zacznij od początku? Wykorzystaj dedykowane narzędzie
    diagnostyczne producenta HDD, w bootowalnej wersji CD. SeaTools for DOS
    znajdziesz pod
    http://www.seagate.com/www/en-us/support/downloads/s
    eatools . Jeśli
    natomiast w ogóle dysku nie wykryje, pomimo podpinania różnymi kabelkami
    pod różne komputery / kontrolery - pozostaje serwis.

  • 8. Data: 2010-06-13 18:35:03
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Boch" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Dysk to Seagate Barracuda 7200.10 250giga.
    > Może jakiś pomysł ... - czy tylko już nowy dysk czeka .

    Miałem podobny problem z dyskiem Seagate 320GB Seagate seria 11.
    Start windowsa i restart.
    Sprawdziłem dysk programem MHDD i wyszło, ze ma uszkodzone sektory (kilka),
    ale nie dało się ich remapować.
    Zgrałem wszystkie prartycje na dysk 500GB (bo taki miałem pod ręką) z opcją
    omijania błędnych sektorów, po czym wyzerowałem dysk i oddałem do sklepu
    (był na gwarancji). Po tygodniu dostałem nowy i zgrałem z powrotem te
    partycje na nowy dysk i o dziwo windows ruszył, ponaprawiał jakieś tam pliki
    i działał bez reinstalowania. Bazy danych i programy nie ucierpiały.

  • 9. Data: 2010-06-13 21:17:11
    Od: "Boch" <n...@n...pl>

    > Jeśli wersja windowsa jest poprawna i nie startuje to winnego
    > szukał bym w niesprawnych pamięciach lub innej niesprawności
    > na płycie głównej.

    Tylko , dlaczego mam podobny efekt jesli podłączam go do drugiego
    komputera i i komputer zachowuje się tak jak ten poprzedni ? Nawet jak
    chcę odpalić ten drugi dysk jako slave to też nie staruje mój system - po
    odłączeniu tego dysku wszystko powraca do normy ?

    Boch

  • 10. Data: 2010-06-13 21:38:52
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-06-13 23:17, Użytkownik Boch napisał:

> [...]
    > chcę odpalić ten drugi dysk jako slave to też nie staruje mój system -
    > po odłączeniu tego dysku wszystko powraca do normy ?

    Jeśli ten drugi komputer ma taką samą płytę główna i karty to
    system powinien wstać(jeśli jest sprawny), jeśli nie to zadając
    takie pytanie tracisz czas swój i mój.