  • 11. Data: 2010-10-27 10:12:20
    Temat: Re: "Ściemniacz" na diodach.
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    "Tom" <t...@n...spam.invalid> wrote in message
    news:ia8d36$obb$1@news.eternal-september.org...
    > Nie wiem jak on ale ja mialem na jednej diodzie i tez dzialal.
    > Tomek

    Bo jedna dioda obcina połówkę sinusoidy ... ale co robi ta druga?

    c.

  • 12. Data: 2010-10-27 10:43:28
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Cezar" <c...@B...pl> napisał w wiadomości
    > Bo jedna dioda obcina połówkę sinusoidy ... ale co robi ta druga?

    Obcina drugą połówkę sinusoidy :)

  • 13. Data: 2010-10-27 10:45:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Cezar,

    Wednesday, October 27, 2010, 12:12:20 PM, you wrote:

    > Bo jedna dioda obcina połówkę sinusoidy ... ale co robi ta druga?

    Rozwiązanie z dwoma diodami i typowym włącznikiem podwójnym daje taki
    bonus, że włączenie dowolnego jednego włącznika daje mniejszą moc a
    włączenie obu daje pełną moc.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl