  • 11. Data: 2009-09-25 22:30:54
    Temat: Re: Scalak do CANa
    Od: ELP <e...@p...neostrada.pl>

    > Zaciekawiłaś mnie. A jaki driver - MCP2551? Jakie prędkości uzyskałeś i
    > co na drugim końcu szynoprzewodu? coś przemysłowego czy też własne
    > urządzenie?

    Urządzenie na początku szynoprzewodu, jak i na tym, co po nim jeździ
    (wózek samojezdny) jest mojego pomysłu (AT91SAM7S256 + MCP2515 + dodatki).
    Mają one (tak w skrócie) wymieniać pomiędzy sobą informację o stanie
    paręnastu "sygnałów logicznych" (inicjatory, jedź, obróć się ect...).
    Wykorzystałem kontroler protokołu CAN, bo sam w sobie dba o to, by wysłać
    i odebrać poprawnie ramkę danych (mniej roboty z softem). Problemem
    okazało się medium (szynoprzewód).
    U mnie jego rozkład jest taki (widok poprzeczny):
    CAN L -[ ] - CAN H
    L1 -[ ] - L2
    L3 -[ ] - PE
    MCP2551 odpadł na samym początku prób.
    Nieszczelność szynoprzewodu i wilgotność (wózek jeździ również na świeżym
    powietrzu) powodowały, że na liniach CAN L/H pojawiało mo się
    niejednokrotnie nawet 160VAC.
    Wszystko głupiało lub się po prostu psuło.
    Kolejny był MAX3055. Niby bardziej odporny na zakłócenia, wykorzystywany w
    trudnych warunkach (samochód) poprawił nieco komunikację. Nie było to
    jednak to, czego oczekiwałem.
    W końcu wymyśliłem swój driver, cuś "ala pętla prądowa" i problemy
    zniknęły. Działa bez zarzutu na szynoprzewodzie o dł. ok 300m w warunkach
    "mocno trudnych". A od ok. roku jeżdżą już po nim 2 wózki samojezdne.. i
    no problem :-)

    Pozdrawiam
    ELP

  • 12. Data: 2009-09-25 22:33:53
    Od: ELP <e...@p...neostrada.pl>

    Zapomniałem...
    co do prędkości, to próbowałem je na 500kb i szły bez problemu. Na stałe
    pracują na 125kb.

    Pozdrawiam
    ELP

  • 13. Data: 2009-09-25 22:44:31
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    ELP pisze:
    > Zapomniałem...
    > co do prędkości, to próbowałem je na 500kb i szły bez problemu. Na stałe
    > pracują na 125kb.
    >
    > Pozdrawiam
    > ELP

    Thx. To jeszcze napisz jaki prąd dałeś w tej pętli.

    MD

  • 14. Data: 2009-09-26 08:36:02
    Od: ELP <e...@p...neostrada.pl>

    > Thx. To jeszcze napisz jaki prąd dałeś w tej pętli.

    Tak jak napisałem, jest to "prawie pętla prądowa". Urządzenia do niej są
    podłączone równolegle, a nie szeregowo.
    Prądzik 20mA z osobnego zasilacza. Jako odbiornik linii pracuje 6N137, a
    jako nadajnik (klucz zwierający) BD139. Wszystko oczywiście odseparowane
    galwanicznie od reszty układu.

    Pozdrawiam
    ELP

  • 15. Data: 2009-09-26 09:34:48
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    ELP pisze:

> [...]
    > Prądzik 20mA z osobnego zasilacza. Jako odbiornik linii pracuje 6N137, a
    > jako nadajnik (klucz zwierający) BD139. Wszystko oczywiście odseparowane

    Dzięki.

    MD