-
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed.neostrada.pl!
atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
From: ELP <e...@p...neostrada.pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Scalak do CANa
Date: Sat, 26 Sep 2009 00:30:54 +0200
Organization: TP - http://www.tp.pl/
Lines: 30
Message-ID: <op.u0t3hs19zxema2@rafal>
References: <h9ihtn$ssr$1@achot.icm.edu.pl> <h9ij3b$ruf$1@news.task.gda.pl>
<h9ik0a$uur$1@achot.icm.edu.pl> <op.u0tmr1sqzxema2@rafal>
<h9it7e$8ua$1@achot.icm.edu.pl> <op.u0ts99u5zxema2@rafal>
<h9ja96$kpe$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: bnz55.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; delsp=yes; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1253918478 19305 83.29.15.55 (25 Sep 2009 22:41:18
GMT)
X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 25 Sep 2009 22:41:18 +0000 (UTC)
User-Agent: Opera Mail/9.60 (Win32)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:572022
[ ukryj nagłówki ]> Zaciekawiłaś mnie. A jaki driver - MCP2551? Jakie prędkości uzyskałeś i
> co na drugim końcu szynoprzewodu? coś przemysłowego czy też własne
> urządzenie?
Urządzenie na początku szynoprzewodu, jak i na tym, co po nim jeździ
(wózek samojezdny) jest mojego pomysłu (AT91SAM7S256 + MCP2515 + dodatki).
Mają one (tak w skrócie) wymieniać pomiędzy sobą informację o stanie
paręnastu "sygnałów logicznych" (inicjatory, jedź, obróć się ect...).
Wykorzystałem kontroler protokołu CAN, bo sam w sobie dba o to, by wysłać
i odebrać poprawnie ramkę danych (mniej roboty z softem). Problemem
okazało się medium (szynoprzewód).
U mnie jego rozkład jest taki (widok poprzeczny):
CAN L -[ ] - CAN H
L1 -[ ] - L2
L3 -[ ] - PE
MCP2551 odpadł na samym początku prób.
Nieszczelność szynoprzewodu i wilgotność (wózek jeździ również na świeżym
powietrzu) powodowały, że na liniach CAN L/H pojawiało mo się
niejednokrotnie nawet 160VAC.
Wszystko głupiało lub się po prostu psuło.
Kolejny był MAX3055. Niby bardziej odporny na zakłócenia, wykorzystywany w
trudnych warunkach (samochód) poprawił nieco komunikację. Nie było to
jednak to, czego oczekiwałem.
W końcu wymyśliłem swój driver, cuś "ala pętla prądowa" i problemy
zniknęły. Działa bez zarzutu na szynoprzewodzie o dł. ok 300m w warunkach
"mocno trudnych". A od ok. roku jeżdżą już po nim 2 wózki samojezdne.. i
no problem :-)
Pozdrawiam
ELP
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie
- ciekawy układ magnetofonu
- Mikroskop 3D
- Jak być bezpiecznym z Li-Ion?
- Szukam monitora HDMI ok. 4"
- Obcinaczki z łapaczem
- termostat do lodowki
- SEP 1 kV E
- Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- starość nie radość
- Ataki hakerskie
- Akumulatorki Ni-MH AA i AAA Green Cell
- Dławik CM
- JDG i utylizacja sprzetu
- Identyfikacja układ SO8 w sterowniku migających światełek choinkowych
Najnowsze wątki
- 2024-12-27 Rzeszów => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-27 Kraków => Application Security Engineer <=
- 2024-12-27 Gorzów Wielkopolski => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2024-12-27 Wrocław => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-27 kladka Zagorze
- 2024-12-27 Poznań => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-27 Gdańsk => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-27 Katowice => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-27 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-27 Gdańsk => Delphi Programmer <=
- 2024-12-27 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-27 zasniecie
- 2024-12-27 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-26 zapora Zagorze
- 2024-12-26 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=