  • Data: 2011-04-04 11:22:09
    Temat: Re: Saymang 85 i filmowanie.
    Od: "JD" <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Krasnal" napisał w wiadomości grup
    t...

    Dnia Sun, 3 Apr 2011 17:26:40 +0200, JD napisał(a):

    > No to ja napiszę, że jestem zadowolony z współpracy Sigmy 10-20/3.5
    > z Pentaxem K-5:
    >
    > http://jacek3d.deviantart.com/#/d3cih1d

    Jak ten obiektyw się sprawuje? Chodzi mi głównie o AF ale też
    zniekształcenia, aberracja itp. Ma HSM z Pentaksem? Mam zamiar coś kupić
    szerokiego i też myślałem o tym szkle. Tylko trochę kosztuje ;).
    **********************************

    Sprawuje się nadzwyczaj dobrze,
    pod światło - słońce w rogu kadru, minimalny spadek kontrastu i znikoma
    flara,
    tamron 17-50/2,8 znacznie słabszy.

    Jest HSM z Pentaxem, ostrzy cicho i trafia,
    robiłem na słońcu, jak i w mieszkaniu przy żarówkach.

    Rozdzielczość b.dobra, w zasadzie nie potrzeba doostrzać w programie.

    Zniekształceń nie sprawdzałem, ale tak na oko przy 10mm są mniejsze
    niż Tamron ma przy 17mm.

    AC natomiast dość wysokie, ale korygowalne.

    Myślę, że śmiało mogę polecić test na optyczne.pl jako rzetelny,
    są tam też przykładowe zdjęcia, które potwierdzają moje obserwacje.

    Kosztuje trochę, to fakt, ale do krajobrazu jak znalazł :)

    JD