-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for
-mail
From: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>
Newsgroups: pl.comp.pecet
Subject: Re: Samsung i pojemnośc dysku dodatkowego - niewiadoma.
Date: Tue, 16 Aug 2011 21:45:28 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 72
Message-ID: <ym1r5qio22o0.435wy4vk5q56$.dlg@40tude.net>
References: <j1urid$va7$1@mx1.internetia.pl>
<4e479169$0$2438$65785112@news.neostrada.pl> <j28lgr$qlg$2@news.onet.pl>
<4e47ee12$0$3500$65785112@news.neostrada.pl>
<2...@4...net> <j28vls$r6r$1@news.onet.pl>
<j28vrq$r6r$2@news.onet.pl> <4e480d49$0$2495$65785112@news.neostrada.pl>
<j2937f$76s$1@news.onet.pl> <m...@4...net>
<j2a5sq$6iq$1@news.onet.pl> <1...@4...net>
<j2aog9$i6g$1@news.onet.pl> <ooalvr3zoepp$.wwuzeg4ixh6e.dlg@40tude.net>
<j2aqj3$ogo$1@news.onet.pl> <1ij4jpbvggdf1$.o0gou221fs38$.dlg@40tude.net>
<j2c0uh$dad$1@news.onet.pl> <1...@4...net>
<j2csf8$bdt$1@news.onet.pl> <ulwsrt1qdpud$.1c4cv6xa9r40p$.dlg@40tude.net>
<Pine.WNT.4.64.1108161402000.2340@quad>
NNTP-Posting-Host: 195.13.39.172
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1313523962 32744 195.13.39.172 (16 Aug 2011 19:46:02 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 16 Aug 2011 19:46:02 +0000 (UTC)
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
X-Face: ?~X6yj}[/>Qcc%>()b\U,y%."Z9-T-r07I|g%KEp.*EkVPoQL`*qAZ*L,,ZpZQXBy#Fu1IY
K7T4,lwVbsE?;~wo,a:.d]@Q5F@.Whu*`Nr"S!ic(q{,;3,!^)g4r5+<_s7X?zWOx7Y?5Y1=*w-}:q
d@dIbX/Ijf~3lBoX8d0O-UM6Q+G_vliGq8NQT=p4X`EnE*wG5+~Xl`!@T,:
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.pecet:1198367
[ ukryj nagłówki ]Dnia Tue, 16 Aug 2011 14:09:26 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):
> On Tue, 16 Aug 2011, Andrzej Libiszewski wrote:
>
>> Dnia Tue, 16 Aug 2011 06:41:12 +0200, Rafał Łukawski napisał(a):
>>
>>> Wyobraźmy sobie sytuacje, że sklep internetowy
>
> W kwestii formalnej: internetowość nie ma tu nic do rzeczy.
> "Internetowość" dotyczy wyłącznie przypadku chęci zwrócenia
> SPRAWNEGO sprzętu, nie ten przypadek.
Oczywiście.
>
>>> przy sprzedaży
>>> konsumenckiej zgodnie z ustawą odpowiada za niezgodność do dwóch lat
>>> (aczkolwiek trace powoli praktyczne zrozumienie pojęcia tych dwóch lat).
>>>
>>> Jednakże gdy klient zgłosi wadliwy sprzęt po 7 miesiącach, to już może
>>> mieć problemy - dobrze to rozumiem?
>>
>> Może, chcoć jak sam zauważyłeś, nie musi.
>>
>>> Gwarancji nie daje bo jak dobrze
>>> rozumiem - nie musi?
>>
>> Gwarancję daje _wyłącznie_ producent sprzętu, nie sprzedawca.
>
> Sprzeciw.
> Gwarancję daje ten kto daje, nie ma ŻADNYCH powodów zarówno do
> tego producent nie mógł NIE dać gwarancji ani żadnych dla których
> gwarancji nie mógłby dać sklep.
W teorii oczywiście gwarantem może być i sklep, przepisy tego nie
zabraniają, ale w praktyce gwarantem jest wyłącznie producent sprzętu.
>
> Szczególnie ten ostatni błąd (jakoby sprzedawca nie dawał gwarancji)
> wpisałeś wielokrotnie, więc wymaga sprostowania.
Bo nie daje :) Przy czym przyjmuję napomnienie, że nie ma przepisu
zabraniającego sklepowi bycia gwarantem, ale tego się nie spotyka.
> Ba, z rzadka gwarancja powstaje "z automatu" - jeśli sklep pozwoli
> sobie na *reklamę* która spełnia formalny wymóg wymienienia oczekiwanych
> cech produktu oraz zobowiązanie:
> http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
ory=321
> +++
> Art. 13.
>
> 1. Udzielenie kupujšcemu gwarancji następuje bez odrębnej opłaty
> przez owiadczenie gwaranta, zamieszczone w dokumencie gwarancyjnym
> lub reklamie[...]
> ^^^^^^^^^^^^
Taaaaak, przepisy sobie, rzeczywistość sobie. To znaczy, chciałbym w
praktyce zobaczyć gwarancję na bazie reklamy - chyba jeszcze takiego
przypadku nie było, bo co najwyżej przy zamieszczeniu określonych
informacji w ofercie (bo nawet nie w reklamie) i ich niespełnieniu
skutecznie można się było powoływać wyłącznie na niezgodność z umową
--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
"Control the coinage and the courts -- let the rabble have the rest."
Thus the Padishah Emperor advises you. And he tells you; "If you want
profits, you must rule." There is truth in these words, but I ask
myself; "Who are the rabble and who are the ruled?"
Następne wpisy z tego wątku
- 16.08.11 19:46 Andrzej Libiszewski
- 16.08.11 19:48 Andrzej Libiszewski
- 16.08.11 21:36 Gotfryd Smolik news
- 16.08.11 22:12 Gotfryd Smolik news
- 16.08.11 22:07 Gotfryd Smolik news
- 16.08.11 23:01 Eneuel Leszek Ciszewski
- 17.08.11 05:23 Rafał Łukawski
- 17.08.11 05:25 Rafał Łukawski
- 18.08.11 22:55 Gotfryd Smolik news
- 18.08.11 22:52 Gotfryd Smolik news
- 19.08.11 11:22 Eneuel Leszek Ciszewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- soft dla detekcji stanu DMA (on,czy off)
- jak w chrome (forku chrome) wyznaczyc katalog profilu w dowolnym miejscu?
- Dziwnie padający Seagate
- Kwestia UPSa i elektryki tegoż
- Drukowanie bezprzewodowe - jaki interface ?
- Libre Office Krok Po Kroku - Komentarz
- Dysk startowy z dosem - ktokolwiek widział, ktokolwiek zna?
- Sprzedawanie zaszyfrowanych filmów na płytach Blu-Ray bez kluczy deszyfrujących
- Re: Drugi ekran na Androidzie
- Vmware update
- Access point na zewnątrz
- dodanie karty graf zawiesza komp
- Jak wybrać laptopa?
- Router i USENET
- Cyjanek kontra powietrze w kontekście (; druku pieniędzy... ;)
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-08 Akumulator Hyundai
- 2024-11-08 Warszawa => Manager/Specialist e-commerce (B2C) <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-08 znaj podstawe
- 2024-11-08 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=