  • 1. Data: 2009-02-09 13:28:41
    Temat: Samsung gx 10 jaka lampa?
    Od: bonjur <b...@w...pl>

    Chcę kupić lampę błyskową do gx10?
    Mogę wydać ok.1200zł (+-150).
    Często będę robił zdjęcia w sali sportowej (tańce, zwody sportowe).
    Czy lampy Pentaxa dobrze współpracują z tym aparatem?

    Jurek

  • 2. Data: 2009-02-09 13:37:25
    Temat: Re: Samsung gx 10 jaka lampa?
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    bonjur pisze:
    > Chcę kupić lampę błyskową do gx10?
    > Mogę wydać ok.1200zł (+-150).
    > Często będę robił zdjęcia w sali sportowej (tańce, zwody sportowe).
    > Czy lampy Pentaxa dobrze współpracują z tym aparatem?

    Do tego to potrzebujesz raczej jasnego obiektywu, a nie lampy błyskowej.
    Po pierwsze - może nie starczyć zasięgu
    po drugie -jak starczy, to jak coś wejdzie przed plan główny, to będzie
    przepalone
    po trzecie - zawodnikom i oglądającym mogą się nie spodobać takie silne
    błyski.

    Proponuję Pentaxa 50-135/2.8.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 3. Data: 2009-02-09 13:44:16
    Od: bonjur <b...@w...pl>

    Dnia Mon, 09 Feb 2009 13:37:25 +0000, "Paweł W." napisał(a):

    > Pentaxa 50-135/2.8

    Świetnie tylko ta cena (ok.3000).
    Oczywiśie lampa będzie wykorzystywana także do innych zasosowań (studniówka
    i inne imprezy szkolne)

  • 4. Data: 2009-02-09 13:50:31
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    bonjur pisze:

    > Świetnie tylko ta cena (ok.3000).
    > Oczywiśie lampa będzie wykorzystywana także do innych zasosowań (studniówka
    > i inne imprezy szkolne)

    Ale lampa na halę sportową się nie nadaje, głównie z tego powodu, że
    musi być bardzo silna i będzie rozpraszać zawodników. Mam Sigmę EF-530.
    Jest to jedna z mocniejszych wśród popularnych lamp. Jak ustawię czułość
    na 800ASA lub 1600ASA to zasięg jest faktycznie imponujący i na halę od
    biedy się nada, ale tak jak mówiłem:
    - dobrze naświetlone będzie parę metrów fotografowanej sceny, a wszystko
    przed, jeśli się znajdzie w kadrze, będzie prześwietlone, a wszystko za,
    będzie niedoświetlone
    - taki silny błysk będzie rozpraszać i oślepiać zawodników. Trudno sobie
    zdać sprawę z siły takiego błysku (a są jeszcze znacznie silniejsze
    lampy), ale na pełnej mocy przyłożona do ręki sprawia, że włosy
    zaczynają się skręcać od ciepła i pachnieć spalenizną - delikatnie co
    prawda, ale jednak).

    Tanio nie ma. Ani lampy na takie warunki nie kupisz tanio, ani
    obiektywu. Poszukaj wśród Sigm i Tamronów o świetle 2,8 - np. Tamron
    70-200/2.8. Może są jakieś tańsze jasne szkła na APS-C.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 5. Data: 2009-02-09 13:53:48
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <gmpbiv$diq$2@news.onet.pl>,
    "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:

    > po drugie -jak starczy, to jak coś wejdzie przed plan główny, to będzie
    > przepalone

    A jak wejdzie bez lampy to nie bedzie i tak nieostre?
    Kiepski argument.

    > Proponuję Pentaxa 50-135/2.8.
    A ile on kosztuje?
    A jak okaze sie za ciemny?

    TA

  • 6. Data: 2009-02-09 14:04:16
    Od: bonjur <b...@w...pl>

> [...]
    > obiektywu. Poszukaj wśród Sigm i Tamronów o świetle 2,8 - np. Tamron
    > 70-200/2.8. Może są jakieś tańsze jasne szkła na APS-C.

    Pomińmy salę sportową.
    Czy lampa Pentax AF-540 FGZ będzie działała z samsungiem.
    Czy z GX10 da się ją wyzwolić bezprzewodowo?

  • 7. Data: 2009-02-09 20:40:08
    Od: Nathan <m...@s...jest>

    bonjur pisze:

    > Pomińmy salę sportową.

    I dobrze, bo jak bym dostał po oczach taką lampą w czasie gry, to
    fotografujący mógłby juz więcej zdjęć nie zrobić ;)

    > Czy lampa Pentax AF-540 FGZ będzie działała z samsungiem.

    Na 100% będzie działała z Samsungiem, więcej tu:
    http://pentax.org.pl/viewforum.php?f=15
    --
    Pozdrawiam Nathan
    "Spadochroniarze to ludzie, którzy schodzą z drzew, na które nie