eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetSamsung S2 500 GB (HX-MTA50DA/G22) - jak rozpoznać USB 2.0 czy 3.0 › Re: Samsung S2 500 GB (HX-MTA50DA/G22) - jak rozpoznać USB 2.0 czy 3.0
    From: Michal <u...@i...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Samsung S2 500 GB (HX-MTA50DA/G22) - jak rozpoznać USB 2.0 czy 3.0
    Date: Tue, 14 Jun 2011 02:06:42 +0200

    W dniu 2011-06-13 08:53, "Michał \"HoMMeR\" Paszek" pisze:

    > Mam Samsung S2 Portable 640GB 2,5 USB (HXMU064DA) z USB2.0 i w zestawie
    > nie było kabla "Y" tylko zwykły, zaś w SAMSUNG S2 Portable 1TB 2,5
    > (HX-MTD10EA/G22) jest kabel miniUSB 3.0, więc sądząc po serii G22, ten
    > Twoj dysk też będzie USB 3.0.

    Sprawa wyjaśniona - jak są wątpliwości trzeba zajrzeć do instrukcji ;)
    Jedyny problem w tym, że takie "detale" jak instrukcja,
    zapotrzebowanie na prąd czy data produkcji dostępne są dostępne dopiero
    po rozpakowaniu zawartości = po kupnie. Sposób rozróżnienia
    zaproponowany przez BartkK'a jest poprawny i pokrywa się z podanym
    w instrukcji. Modele Samsungów S2 z USB 2.0 mają klasyczne gniazdo
    miniUSB, modele S2 3.0 z USB 3.0 i szybszymi dyskami mają gniazdo
    microUSB (takie jak na podlinkowanym powyżej zdjęciu czy w nowych
    smartfonach). Kabelki są AFAIK wszędzie zwykłe "proste" - bez Y
    rozdwojenia - dziwne o tyle, że dysk na spodzie obudowy ma rating
    napięcia 0,85A @5V przekraczający wyraźnie specyfikację USB 2.0. Działa
    jednak jak najbardziej OK z hostami USB 2.0, a nawet 1.1 w sprzęcie
    stacjonarnym - każdym do jakiego go podłączyłem.
    Docelowo ma działać głównie jako niskoprądożerny "bieda NAS"
    (CIFS/SMB/FTP/serwer multimediów) z TP-Linkiem TL-WR1043ND i działa z
    nim bardzo dobrze, tak samo jak z domowym sprzętem multimedialnym z
    hostami USB 2.0.
    W domowych warunkach do tego TPLinka i sprzętu AV bardzo przydaje się
    zaimplementowana w elektronice obudowy/dysku funkcja dość szybkiego
    (może trochę za szybkiego bo ~5 min) usypiania dysku - to nie NAS nawet
    SOHO, więc jak już skończy się coś oglądać/słuchać uśpienie jest jak
    najbardziej OK. Jako typowy dysk przenośny przy dostępnych hostach USB
    3.0 warto dopłacić jednak kilkadziesiąt zł za wersję z USB 3.0 i
    szybszymi dyskami. Niemniej 174 zł za 500 GB dysk w obudowie 2,5", nawet
    z USB 2.0 to nie są złe pieniądze.
    Nie wiem tylko jak z obsługą tych szybszych dysków (podobno
    już 7200 RPM w wersji S2 USB 3.0) przez domowy sprzęt AV - mają pewnie
    większy apetyt na prąd niż stosowane w S2 z USB 2.0 dyski 5400 RPM, też
    mające na obudowie niepokojące lekko zapotrzebowanie na prąd wynoszące
    0,85A, pomimo tego nie ma problemu z rozpędzeniem HDD na pojedynczym kablu.

    P.S.
    Jakie masz nominalne, podane na spodzie obudowy zapotrzebowanie na prąd
    w tym S2 Portable 1TB 2,5 (HX-MTD10EA/G22)?

    --
    MB