eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmSamsung Galaxy S2 wybuchł w kieszeni 7-letniej dziewczynki › Re: Samsung Galaxy S2 wybuchł w kieszeni 7-letniej dziewczynki
    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Samsung Galaxy S2 wybuchł w kieszeni 7-letniej dziewczynki
    Date: Sun, 04 May 2014 20:10:51 +0200

    W dniu 2014-04-29 15:26, Trybun pisze:

    > Nie ma sensu jakieś zgłaszanie Acerowi, taki przypadek już pewnie w
    > życiu mi się nie przydarzy ..: Ale oczywiście masz rację - producent
    > powinien jakoś zabezpieczać swoje urządzenie przed przegrzewaniem do
    > tego stopnia że może użytkownika poparzyć, a nawet wybuchnąć.

    Zdajesz sobie jednak sprawę z tego, że nie sposób przewidzieć wszystkich
    ewentualności? Jeśli wyprodukujesz kilka milionów sztuk urządzenia, a
    współczynnik takich nieszczęśliwych wypadków będzie pozostawał na
    poziomie kilku ppm, to i tak będziesz miał kilka medialnych doniesień o
    podobnych nieszczęściach.

    Trzeba to zawsze rozpatrywać w szerszym kontekście.

    1. Ludzie giną w wypadkach samochodowych, ale nie rezygnujemy z
    motoryzacji, bo nasze życie wyglądałoby bez niej nieporównywalnie
    gorzej. Więcej ludzi by też umierało nie mogąc na czas uzyskać pomocy.
    2. Ktoś czasem zatruje się CO2 z instalacji centralnego ogrzewania.
    Nawet najbardziej niezawodny piec może mieć awarie. Gdybyśmy jednak
    przestali grzać w zimie, to ludzie masowo umieraliby z wyziębienia w
    swoich mieszkaniach.
    3. Ktoś czasem dostanie komplikacji po szczepieniu, niemniej w
    generalnym rozrachunku opłaca się szczepić, bo komplikacje są o wiele
    rzadsze i zwykle nieporównywalnie mniej uciążliwe i zagrażając życiu niż
    sama choroba.
    4. Butla gazowa czasem wybuchnie w czyimś domu, jednak nie wracamy do
    stosowania pieców z otwartymi paleniskami, bo one stwarzały większe
    zagrożenie pożarem.

    I w końcu:

    5. W sporadycznej sytuacji telefon komórkowy czasem się komuś zapali.
    Jednak możliwość natychmiastowego wezwania pomocy rekompensuje to
    minimalne ryzyko ze znacząca nawiązką.