  • 1. Data: 2009-10-26 06:45:34
    Temat: Samsung 2243NW nie mozna ustawic 1680x1050 w Windows 7
    Od: Sebastian <n...@n...com>

    Witam

    Jak ustawić natywną rozdzielczość monitora Samsung 2243NW (22"
    1680x1050) pod Windows7? Max na co pozwala system to 1280x1024 -
    brzydkie, rozmazane i rozciągnięte.

    Nie można tego zmienić ani w właściwościach ekranu ani w panelu
    sterowania Nvidia. Sterownik do monitora instalowany ze strony Samsunga
    ale nic to nie zmienia.

    Sebastian

  • 2. Data: 2009-10-26 09:37:43
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Sebastian napisał(a):

    > Jak ustawić natywną rozdzielczość monitora Samsung 2243NW (22"
    > 1680x1050) pod Windows7? Max na co pozwala system to 1280x1024 -

    A skąd przypuszczenie, że może być to problem sprzętowy?

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 3. Data: 2009-10-26 10:00:48
    Od: Sebastian <n...@n...com>

    Dominik & Co pisze:

    > A skąd przypuszczenie, że może być to problem sprzętowy?

    Bo monitor źle zgłasza karcie graficznej obsługiwane tryby pracy. Ja to
    obejść?

    Sebastian

  • 4. Data: 2009-10-26 10:08:12
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Sebastian napisał(a):

    > Bo monitor źle zgłasza karcie graficznej obsługiwane tryby pracy. Ja to
    > obejść?

    Ale sprawdziłeś na innym OS? (bootowalna płyta, pendrive)

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 5. Data: 2009-10-26 10:37:46
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Sebastian wrote:

    > Bo monitor źle zgłasza karcie graficznej obsługiwane tryby pracy.

    A skad niby wiesz co monitor zgłasza karcie? Podgladasz komunikacje
    karta<->monitor?!

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 6. Data: 2009-10-26 11:13:47
    Od: Sebastian <n...@n...com>

    Mikolaj Tutak pisze:

    > A skad niby wiesz co monitor zgłasza karcie? Podgladasz komunikacje
    > karta<->monitor?!
    Tak co w tym dziwnego?!
    Oscyloskopem nie, ale wyniki można odczytać w panelu Nvidia i w Powerstrip.

    Panel sterowania Nvidia wyświetla jako tryby obsługiwane przez monitor
    max 1280x1024.
    Powerstrip pisze w opisie, że dla tego monitora to max 1680x1050 ale po
    wybraniu opcji odczytaj z monitora pojawia się 1280x1024.

    Sebastian

  • 7. Data: 2009-10-26 11:19:42
    Od: Sebastian <n...@n...com>

    Dominik & Co pisze:

    > Ale sprawdziłeś na innym OS? (bootowalna płyta, pendrive)

    Tak, w XP można to obejść wybierając tryb "nieobsługiwany" przez
    monitor. Windows 7 uparcie nie pozwala żeby nie uszkodzić sprzętu.

    Jest jakiś problem z danymi EDID.

    Sebastian

  • 8. Data: 2009-10-26 12:46:44
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Sebastian wrote:

    > Tak co w tym dziwnego?!
    > Oscyloskopem nie, ale wyniki można odczytać w panelu Nvidia i w
    > Powerstrip.

    Akurat ogladasz to co ci łaskawie sterownik pozwala.

    A ile obsługuje zestaw karta+sterownik?

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 9. Data: 2009-10-26 13:32:58
    Od: Sebastian <n...@n...com>

    Mikolaj Tutak pisze:
    [...]
    > Akurat ogladasz to co ci łaskawie sterownik pozwala.

    > A ile obsługuje zestaw karta+sterownik?

    A co to znaczy?
    Karta to 9500gt i na pewno obsługuje 1680x1050. Na Radeonach ludzie mają
    ten sam problem.

    Znalazłem w necie jakieś informacje o błędach EDID w tym monitorze, ale
    nie ma nic jak sobie z tym radzić

    Sebastian

  • 10. Data: 2009-10-27 10:06:46
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Sebastian wrote:

> [...]
    > mają ten sam problem.
    >
    > Znalazłem w necie jakieś informacje o błędach EDID w tym monitorze,

    Czekać na steroniki które pozwolą na sterowanie ręczne rozdzielczością ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj