  • Data: 2009-05-05 18:42:19
    Temat: Re: Samokrytyka - ale nie moja
    Od: "news" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > ja mam kierunki, a Ty? rowerzysta ręką, a jak Ty myślisz?

    Wiesz zdawalo mi się, że mozna sygnalizować wylacznie zamiar (tak masz
    racje - zamiar) wykonania manewru czyli wymijania, omijania, wyprzedzania
    itp a nie wjazdu miedzy pojazdy.

    > bezpieczna dla nas jest, która nie doprowadzi do kolizji. z mojej winy.

    Ciekawa teza, a czym podparta?

    > a powiedz mi, drogi chłopcze, ile aut naraz moge wyprzedzać zgodnie z
    > PoRD? omijać? czy mogą na skrzyżowaniu stanąć obok siebie dwa auta w
    > jednym kierunku jadące jeśli nie sa wyznaczone oddzielne pasy ruchu dla
    > danego kierunku i (podpowiedź) dlaczego mogą?

    Nie jest powiedziane ile mozesz wyprzedzac, jest natomiast powiedzianie, ze
    musisz miec gdzie zakonczyc manewr - podpowiem, ze nie moze to byc
    przejscie, dla pieszych anie linia ciagla przes skrzyzowaniem

    Ale ilość pojazdow jednoczesnie na wyznaczonych pasach ruchu jest sprawa
    dyskusyjna, chbya ze znasz jeszcze jakies inne rozporzadzenie, ktorego nie
    widzialem.

    PS teksty w stylu: "drogi chlopcze" odloz, bo widac, ze koncza ci sie
    argumenty.

    > litości

    Art 24
    2. Kierujacy pojazdem jest obowiazany przy wyprzedzaniu zachowac szczególna
    ostroznosc, a zwlaszcza bezpieczny odstep od wyprzedzanego pojazdu lub
    uczestnika ruchu. ...

    Art. 24. 1. Kierujacy pojazdem jest obowiazany przed wyprzedzaniem upewnic
    sie w szczególnosci, czy:
    1. ma odpowiednia widocznosc i dostateczne miejsce do wyprzedzania bez
    utrudnienia komukolwiek ruchu;

    Wlasnie litosci....

    mowie o takiej sytuacji:
    czerwone swiatlo, motocykl dojezdzajacy miedzy autami do skrzyrzowania,
    zatrzymuje sie na pasach lub na ciaglej lini emiedzy autami.

    > a jak wykonasz ruch i mnie tracisz, to popelniles wykroczenie. to Ty autem
    > masz zachować 1m ode mnie. zapamietaj to dobrze,

    Jezeli ty stoisz a ja jade - owszem, ale jezeli ja jade a ty sie wciskasz,
    to twoj problem jezeli we mnie uderzysz, podczas gdy ja bede omijal dziure w
    jezdni.

    ponownie:
    Art. 24. 1. Kierujacy pojazdem jest obowiazany przed wyprzedzaniem upewnic
    sie w szczególnosci, czy:
    1. ma odpowiednia widocznosc i dostateczne miejsce do wyprzedzania bez
    utrudnienia komukolwiek ruchu;

    Tu jest napisane ze ty masz uwazac jak mnie wyprzedzasz, poki ja nie
    wykonuje zadnego manewru nie musze zachowywac szczegolnej ostroznosci.
    Po raz kolejny powiem, jak auta stoja, to ok jedz - nie ma tematu, ale jak
    ja jade 30 a ty wymijasz mnie po kresce przy 50 uwazaj!
    Pierwsze nie dotyczy skuterzystow, bo one maja czarno na bialym:

    Art 33
    3. Kierujacemu rowerem lub motorowerem zabrania sie:

    1.. jazdy po jezdni obok innego uczestnika ruchu;

    Poza tym im tez nie wolno zostawac na pasach ani linii ciaglej.

    I po wykonaniu takiego manewru, zmuszaja mnie do kolejnego mianowicie
    wyprzedzenia jego 200 m dalej a przy nastepnych swiatlach sytuacja sie
    powtarza.....