eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySamojezdne: 20 tyś Jaguarów dla Waymo
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 25

  • 11. Data: 2018-03-28 07:37:55
    Temat: Re: Samojezdne: 20 tyś Jaguarów dla Waymo
    Od: p...@g...com

    --W każdym razie chyba rzeczą znaną i pewnie prawdziwą jest to, że Uber obecnie jest
    przedsięwzięciem mocno deficytowym, którego biznesplan wymaga szybkiego zastąpienia
    kierowców, pojazdami autnomicznymi.

    wez kalkulator i policz sobie kiedy bedziesz mial zysk na taksie przy zalozeniu ze
    fura kosztuje 80 tys euro :-) jakies wybrane lokalizacje typu lotniska, hotele itp
    byc moze przyniosa zysk ale reszta to bedzie wtopa finansowa

    --W każdym razie chodzi mi o to, że różnych "dogadanych" samochodów
    autonomicznych jest już teoretycznie dość dużo, co jest ciekawym
    zjawiskiem, zwłaszcza że technologia mocno nieokrzesana, do tego z nadal
    zagadkowym odbiorem społecznym, czy niepewna regulacji prawnych.

    a rzeczywistosc skrzeczy :-) predzej czy pozniej taki kaleczny produkt musi wyjechac
    na ulice i jak zaliczy wtope (jak Uber Volvo) to pojdzie na zlom i tyle



  • 12. Data: 2018-03-28 20:05:53
    Temat: Re: Samojezdne: 20 tyś Jaguarów dla Waymo
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    <p...@g...com> wrote:
    > --Jak to nie?
    >
    > ujmujac inaczaj sa tak samojezdne jak niezawodny jest autopilot tesli :-)
    >
    > http://next.gazeta.pl/next/7,151003,23198914,tesla-e
    lona-muska-ma-kolejny-problem-smiertelny-wypadek-z-u
    dzialem.html

    Nie widzę związku z systemem Googla/Waymo - te 20000 samochodow zamowiono u
    Jaguara w celach testowania w polu systemu przed wypuszczeniem go jako
    produkt komercyjny.
    Natomiast Elon naobiecywal i zaczal sprzedawac cos, czego nie mial i dalej
    nie ma.

    > --Dlaczego tak sądzisz?
    >
    > czasy wypasionych taksowek minely, wiekszosc tego co jezdzi w kompaniach
    > to najtansze modele w klasie, nawet w Nimeczech tlusty Mietek na taksie to rzadkosc

    No ale skad wiesz ile taki samochod bedzie kosztowal?
    Przeciez cena tych 20000 w programie pilotażowym ma mały zwiazek lub zerowy
    z cena samojezdnego samochodu, ktory nie wymagalby przecież taksówkarza.

    > --Opór taksówkarzy będzie tymczasowy...
    >
    > tymczasowy to 20 lat :-)

    Niech bedzie nawet 30, czemu Cie to trapi? :-)


  • 13. Data: 2018-03-28 20:05:54
    Temat: Re: Samojezdne: 20 tyś Jaguarów dla Waymo
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    <p...@g...com> wrote:
    > --W każdym razie chyba rzeczą znaną i pewnie prawdziwą jest to, że Uber
    > obecnie jest przedsięwzięciem mocno deficytowym, którego biznesplan
    > wymaga szybkiego zastąpienia kierowców, pojazdami autnomicznymi.
    >
    > wez kalkulator i policz sobie kiedy bedziesz mial zysk na taksie przy
    > zalozeniu ze fura kosztuje 80 tys euro :-) jakies wybrane lokalizacje
    > typu lotniska, hotele itp byc moze przyniosa zysk ale reszta to bedzie wtopa
    finansowa

    Ale kalkulujesz to jako normalna taksowka czy taka bez kierowcy?
    I skad u Ciebie cena 80 tys euro??
    W podlinkowanym artykule nie widzialem nic na temat ceny koncowego
    produktu...
    Wez pod uwage ze dzis firma taksowkowa w kosztach ma pensje taksowkarza -
    tego komponentu ma nie byc. Uwzgledniles to w kalkulacjach?

    To tak jak bys porownywal cene typowej kasy fiskalnej (wymagajacej zywej
    kasjerki) do ceny automatu do supersamu ktory bezposrednio z klientem sie
    dogaduje, z jedna kasjerka na 10 takich automatow.

    > --W każdym razie chodzi mi o to, że różnych "dogadanych" samochodów
    > autonomicznych jest już teoretycznie dość dużo, co jest ciekawym
    > zjawiskiem, zwłaszcza że technologia mocno nieokrzesana, do tego z nadal
    > zagadkowym odbiorem społecznym, czy niepewna regulacji prawnych.
    >
    > a rzeczywistosc skrzeczy :-) predzej czy pozniej taki kaleczny produkt
    > musi wyjechac na ulice i jak zaliczy wtope (jak Uber Volvo) to pojdzie na zlom i
    tyle

    No i to jest glupie rozumowanie, bo wedlug mnie wtopy beda, tak samo jak
    sie zdarzaja ludzkim kierowcom - wazne aby STATYSTYCZNIE taki automatyczny
    kierowca byl lepszy, bardziej niezawodny i bezpieczniejszy od żywego.
    Co roku w Stanach ginie na drogach okolo 38 tysiecy ludzi. Jeden smiertelny
    wypadek Uber/Volvo jest 1/38000 udziału w tym nieszczęściu. I wciaż nie
    mamy dokladnego rozpoznania dlaczego stalo sie co sie stało.



  • 14. Data: 2018-03-28 20:27:50
    Temat: Re: Samojezdne: 20 tyś Jaguarów dla Waymo
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-03-28 o 20:05, Pszemol pisze:

    > Co roku w Stanach ginie na drogach okolo 38 tysiecy ludzi. Jeden smiertelny
    > wypadek Uber/Volvo jest 1/38000 udziału w tym nieszczęściu. I wciaż nie
    > mamy dokladnego rozpoznania dlaczego stalo sie co sie stało.

    No ale żeby te dane były cokolwiek warte to podaj ile mil rocznie
    przejeżdżają samochody konwencjonalne a ile Ubery/Volvo?


  • 15. Data: 2018-03-28 21:12:08
    Temat: Re: Samojezdne: 20 tyś Jaguarów dla Waymo
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    nadir <n...@h...org> wrote:
    > W dniu 2018-03-28 o 20:05, Pszemol pisze:
    >
    >> Co roku w Stanach ginie na drogach okolo 38 tysiecy ludzi. Jeden smiertelny
    >> wypadek Uber/Volvo jest 1/38000 udziału w tym nieszczęściu. I wciaż nie
    >> mamy dokladnego rozpoznania dlaczego stalo sie co sie stało.
    >
    > No ale żeby te dane były cokolwiek warte to podaj ile mil rocznie
    > przejeżdżają samochody konwencjonalne a ile Ubery/Volvo?

    Kierowcy są rózni: doświadczeni/niedoświadczeni, wypoczęci/zmęczeni,
    uważni/nieuważni, pijący/niepijący, bijący rekordy ciągłej jazdy bez spania
    itp, itd.

    Więc o którego konwencjonalnego kierowcę pytasz? 18-latka po 2 piwkach z
    dziewczyną na fotelu pasażera? Czy 70-latka niedowidzącego co jeździ od 10
    lat już tylko w niedziele?

    Firmy jak Waymo, budujące automatycznego kierowcę, mają na celu osiągnięcie
    efektu jaki daje doświadczony, uważny i niemęczący się kierowca ludzki - a
    więc statystycznie dużo powyżej statystycznego kierowcy ludzkiego.
    Ten automatyczny kierowca z definicji będzie mieć dostęp do całego
    doświadczenia zebranego w takiej próbie 20000 samochodów do której
    przymierza się po raz kolejny Waymo.

    A ludziom nieznającym sprawy Uber/Volvo proponuję obejrzeć klip z kamery
    pokładowej i ocenić czy jeśli Wy bylibyście za kółkiem, w takiej samej
    sytuacji, czyli w nocy, pewnie zmęczeni po długiej jeździe zauważylibyście
    kobietę przechodzącą przez trzy-pasowa jezdnię, nie na pasach, prowadzącą
    rower, która Wam znienacka weszła przed maskę...
    Ja się obawiam, że nie zauważyłbym:
    https://youtu.be/ou8sqWr6mF0

    Oczywiście od automatu oczekuje się czegoś więcej, bo są radar, LIDAR,
    kamery i szybki CPU sprzężony z hamulcami ale wciąż nie mam złudzeń że uda
    się wypadki wyeliminować do zera. Pewnych sytuacji nie przeskoczysz ze
    względu na podstawową fizykę... a co Ubera to chyba nie jest to ich system
    - oni tam coś ukradli Googlowi/Waymo podkradając jakichś pracowników od
    Googla więc obawiam się, że Uberowy system nie będzie tak dobry jak system
    Waymo/Googla.


  • 16. Data: 2018-03-28 23:21:24
    Temat: Re: Samojezdne: 20 tyś Jaguarów dla Waymo
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-03-28 o 21:12, Pszemol pisze:

    >> No ale żeby te dane były cokolwiek warte to podaj ile mil rocznie
    >> przejeżdżają samochody konwencjonalne a ile Ubery/Volvo?
    >
    > Kierowcy są rózni: doświadczeni/niedoświadczeni, wypoczęci/zmęczeni,
    > uważni/nieuważni, pijący/niepijący, bijący rekordy ciągłej jazdy bez spania
    > itp, itd.

    Przecież zadałem proste pytanie, ile milionów mil/kilometrów robią
    sumarycznie konwencjonalne samochody a ile Ubery?
    Kierowców w to nie mieszaj, bo i trzeźwi i pijani, i doświadczeni i
    zmęczeni, na ogólną sumę się składają.


  • 17. Data: 2018-03-29 00:34:55
    Temat: Re: Samojezdne: 20 tyś Jaguarów dla Waymo
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    nadir <n...@h...org> wrote:
    > W dniu 2018-03-28 o 21:12, Pszemol pisze:
    >
    >>> No ale żeby te dane były cokolwiek warte to podaj ile mil rocznie
    >>> przejeżdżają samochody konwencjonalne a ile Ubery/Volvo?
    >>
    >> Kierowcy są rózni: doświadczeni/niedoświadczeni, wypoczęci/zmęczeni,
    >> uważni/nieuważni, pijący/niepijący, bijący rekordy ciągłej jazdy bez spania
    >> itp, itd.
    >
    > Przecież zadałem proste pytanie, ile milionów mil/kilometrów robią
    > sumarycznie konwencjonalne samochody a ile Ubery?
    > Kierowców w to nie mieszaj, bo i trzeźwi i pijani, i doświadczeni i
    > zmęczeni, na ogólną sumę się składają.

    Nie mam danych - Waymo, Tesla, Uber się dopiero uczą, ciężko to porównychać
    ze sobą - i nie to mówię, że już dzis automat lepszy od człowieka -
    chodziło mi o statystyczną zaniedbywalność tego jednego wypadku wśród 38000
    innych.


  • 18. Data: 2018-03-29 10:24:04
    Temat: Re: Samojezdne: 20 tyś Jaguarów dla Waymo
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-03-29 o 00:34, Pszemol pisze:

    > Nie mam danych - Waymo, Tesla, Uber się dopiero uczą, ciężko to porównychać
    > ze sobą - i nie to mówię, że już dzis automat lepszy od człowieka -
    > chodziło mi o statystyczną zaniedbywalność tego jednego wypadku wśród 38000
    > innych.

    Doskonale wiem o co Ci chodziło, tylko że 1:38000 bez danych ile
    kilometrów sumarycznie przejeżdżają jedne i drugie pojazdy o niczym nie
    mówi.
    Równie dobrze mógłbyś napisać, że program kosmiczny Muska jest
    bezpieczniejszy od NASA bo w wahadłowcach kilkoro astronautów już
    zginęło a u Muska jeszcze żaden.


  • 19. Data: 2018-03-29 13:10:09
    Temat: Re: Samojezdne: 20 tyś Jaguarów dla Waymo
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 28 marca 2018 20:27:55 UTC+2 użytkownik nadir napisał:
    > W dniu 2018-03-28 o 20:05, Pszemol pisze:
    >
    > > Co roku w Stanach ginie na drogach okolo 38 tysiecy ludzi. Jeden smiertelny
    > > wypadek Uber/Volvo jest 1/38000 udziału w tym nieszczęściu. I wciaż nie
    > > mamy dokladnego rozpoznania dlaczego stalo sie co sie stało.
    >
    > No ale żeby te dane były cokolwiek warte to podaj ile mil rocznie
    > przejeżdżają samochody konwencjonalne a ile Ubery/Volvo?

    Wasza dyskusja jest w dużym stopniu tzw. akademicka, że wcześniej, niż później i tak
    do ruchu będą dopuszczone tylko pojazdy autonomiczne.


  • 20. Data: 2018-03-29 13:52:14
    Temat: Re: Samojezdne: 20 tyś Jaguarów dla Waymo
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-03-29 o 13:10, s...@g...com pisze:
    ne a ile Ubery/Volvo?
    >
    > Wasza dyskusja jest w dużym stopniu tzw. akademicka, że wcześniej,
    > niż później i tak do ruchu będą dopuszczone tylko pojazdy
    > autonomiczne.

    Następnego dnia John Connor stanie na czele ruchu oporu.

strony : 1 . [ 2 ] . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: