  • 11. Data: 2020-12-22 15:18:46
    Temat: Re: Samochody niedoceniane
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 22 Dec 2020 14:54:25 +0100, JDX napisał(a):

    > dizlem nie kupił. To
    > dobre do traktorów jest. :-) Ewentualnie dostawczaków.

    Też wolę benzynę. Jak zezłomowałem T&C 3.8 i nie mogłem znaleźć nowszego w
    dobrym stanie, to pół roku broniłem się przed GV 2.8 - ale kupiłem i nie
    jest źle. Ten ryk ma swój urok ;)

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 12. Data: 2020-12-22 15:48:15
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2020-12-22 15:18, Maciek wrote:

    > Też wolę benzynę. Jak zezłomowałem T&C 3.8 i nie mogłem znaleźć nowszego w
    > dobrym stanie, to pół roku broniłem się przed GV 2.8 - ale kupiłem i nie
    > jest źle. Ten ryk ma swój urok ;)

    Ja stawiam na wycie. Nie wiem ile czasu wytrzyma jeszcze moja obecna
    corsa, ale gdy padnie, to planuję używaną corsę OPC albo fiestę ST.
    Silniczki 1,6T w corsie i 1,5T (niestety, trzycylindrowy) w fieście. W
    każdym razie 200+ KM w małym autku - powinno być fajnie. :-)

  • 13. Data: 2020-12-22 18:16:46
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Wręcz odwrotnie.
    Holywoodzkie wybuchy to raczej z etyliną w baku niż z ropą.
    Dbaj o rodzinę ;-)

    -----

  • 14. Data: 2020-12-22 23:35:14
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Diesle są różne. 1,9 jtd w Sedici drugi raz bym nie kupił choć mocy jest
    pod dostatkiem ale 1,4 D4D w Yarisie już TAK

  • 15. Data: 2020-12-23 00:04:28
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2020-12-22 23:35, _Master_ wrote:
    > Diesle są różne. 1,9 jtd w Sedici drugi raz bym nie kupił choć mocy jest
    > pod dostatkiem ale 1,4 D4D w Yarisie już TAK
    Od 10 lat robię 6-7 tyś rocznie, do tego prawie wyłącznie po mieście.
    Kupowanie dizla na takie przebiegi to czysta głupota, jakikolwiek by on
    nie był. Co ciekawe, ludzie kupują dizle do takiej jazdy. Pewnie
    dlatego, że wieść gminna niesie, że dizel mało pali. :-D To tak od
    strony ekonomii użytkowania. Bo dochodzi jeszcze beznadziejna dynamika
    tych silników - zarówno w sensie ,,wkręcania się" na wysokie obroty
    (wysokie, hehe) jak i rozpiętości użytecznego zakresu obrotów.

  • 16. Data: 2020-12-23 00:47:25
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-12-23 o 00:04, JDX pisze:
> [...]
    > tych silników - zarówno w sensie ,,wkręcania się" na wysokie obroty
    > (wysokie, hehe) jak i rozpiętości użytecznego zakresu obrotów.

    Beznadziejna dynamika?
    Jeździłeś jakimiś dizlami, nowszymi niż z komorą wirową i z rzędową
    pompą wtryskową?

    Jakoś tak się składa, że co roku poznaję kilka czy kilkanaście nowych/*
    pojazdów i mam raczej odmienne zdanie.

    /* nie nowych fabrycznie, tylko dla mnie nowych = takich, którymi
    jeszcze nie jeździłem

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 17. Data: 2020-12-23 10:55:36
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2020-12-23 00:47, Adam wrote:
    [...]
    > Beznadziejna dynamika?
    > Jeździłeś jakimiś dizlami, nowszymi niż z komorą wirową i z rzędową
    > pompą wtryskową?
    Nie mam pojęcia. W ciągu ostatnich kilku lat jeździłem autami
    wyprodukowanymi w tym tysiącleciu, ale pod maskę nie zaglądałem. W
    każdym razie szału nie było. Aczkolwiek przyznaję, że mój uraz do dizli
    zrodził się pod koniec ubiegłego tysiąclecia w wyniku przejażdżek golfem
    II ze wspaniałym silnikiem 1.6D bez turbo. :-) Najbardziej zamulone auto
    jakim kiedykolwiek jeździłem - odnoszę wrażenie, że kaszlak był żwawszy
    (chociaż tego nie mierzyłem). AFAIR polo z motorem 1.4D bez turbo to też
    niezły demon był. :-)

    > Jakoś tak się składa, że co roku poznaję kilka czy kilkanaście nowych/*
    > pojazdów i mam raczej odmienne zdanie.
    To raczej złudzenie, bo jakimś dziwnym trafem tych dynamicznych dizli w
    hot hatch-ach raczej nie uświadczysz, o autach ,,sportowych" z wyższych
    półek nawet nie wspominając.

  • 18. Data: 2020-12-23 12:03:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    On 2020-12-23 00:47, Adam wrote:
    [...]
> [...]
    >auto
    >jakim kiedykolwiek jeździłem - odnoszę wrażenie, że kaszlak był

    Maluch raczej nie, ale o to chodzi - ty pamietasz jakies 1.6D bez
    turbo, o mocy jakies 50KM,
    a wspolczesny diesel ma 100, 150, 200KM ... praktycznie identyczny jak
    benzynowy o tej samej mocy.

    To zobacz w jakis sredni model.

    J.

  • 19. Data: 2020-12-23 12:07:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    On 2020-12-22 23:35, _Master_ wrote:

> [...]
    >on
    >nie był. Co ciekawe, ludzie kupują dizle do takiej jazdy. Pewnie

    A czemu nie ?

    >dlatego, że wieść gminna niesie, że dizel mało pali. :-D To tak od

    Istotnie - IMO to wiesc gminna :-(
    Ale nie wiem ile by mocny benzyniak spalil przy moim stylu jazdy :-(

> [...]
    >tych silników - zarówno w sensie ,,wkręcania się" na wysokie obroty
    >(wysokie, hehe) jak i rozpiętości użytecznego zakresu obrotów.

    Hm, mam opla z 1.9CDTI ... 4000 wykreci, przy 1500 juz w miare
    przyzwoicie ciagnie, cho oczywiscie lepiej miec 2000.

    To IMO podobny zakres jak w benzynie.

    J.

  • 20. Data: 2020-12-23 12:11:59
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Czy ja gdzieś napisałem że jeżdżę TYLKO po mieście?

    A w kwestii upodobań to 1,4 D4D lubię jeździć właśnie po mieście

    Tak wiem... Lepsza byłaby większa zagazowana benzynka.

    Miałem. Nie narzekałem. Ale w życiu trzeba spróbować WSZYSTKIEGO ;-)