  • 21. Data: 2023-02-19 18:43:09
    Temat: Re: Samochody elektryczne uzdrawiają ludzi :-)
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 15/02/2023 08:12, Cavallino wrote:

    > A to byli eksperci, czy "eksperci" z tytułami naukowymi "bezrobotnego
    > fryzjera"?

    Jeśli Harvard czy Stanford ma kierunek 'bezrobotnego fryzjera' to
    możliwe że taki mieli, nie zagłębiałem się.
    tutaj śmieszny urywek z przesłuchania:
    https://twitter.com/Jakub_moscicki/status/1624026621
    572222976?t=nfs1dw4PzOiDB1o9Ea3-pg&s=19

    > Bo właśnie przez nich te blokady były....
    > To samo dotyczy antyszczepionkowców.

    a to nie znam, znam tylko kilka osób które się nie zaszczepiły na kowid,
    ale nie były antyszczepionkowcami. No i nie wiem jak przez nich były
    blokady, bo raczej nie oni je uruchamiali. Na szczęście Putin uruchomił
    inflację, ale też zakończył szopkę kowidową i można z powrotem z katarem
    do pracy chodzić ;)

    Lukasz

  • 22. Data: 2023-02-20 07:28:19
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-02-2023 o 18:43, ddddddddddd pisze:

    > Jeśli Harvard czy Stanford ma kierunek 'bezrobotnego fryzjera'

    Ale kierunek lekarski, ze specjalnością epidemiologiczną, czy np. marketing?

    HINT: Nie wystarczy ukończyć znaną uczelnię, zeby stać się ekspertem w
    KAŻDEJ dziedzinie.
    Nawet jak sie kończącemu tak wydaje i z tego tytułu rezerwuje sobie
    prawo bycia ogólną alfą i omegą.

  • 23. Data: 2023-02-20 07:53:39
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 20/02/2023 06:28, Cavallino wrote:

> [...]
    > KAŻDEJ dziedzinie.
    > Nawet jak sie kończącemu tak wydaje i z tego tytułu rezerwuje sobie

    konkretnie była mowa o doktorach którzy podpisali się pod jakimś tam
    papierkiem przeciwko tej szopce, ale musiałbyś więcej przesłuchać - nie
    będę Ci teraz tego szukał, dla mnie już nie ma znaczenia czy wierzysz w
    kowidowy armagedon (który nagle zakończyła wojna na Ukrainie) czy w to,
    że niebawem cbdc uratuje świat, albo że nie zlikwidują gotówki i nie
    zmuszą nas do korzystania z cbdc (czy że cbdc nie będzie miało limitów
    ilościowych i nie posłuży do tresowania poddanych, bo to przecież
    jeszcze teoria spiskowa)

    Lukasz

  • 24. Data: 2023-02-20 08:14:06
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-02-2023 o 07:53, ddddddddddd pisze:

> [...]
    > papierkiem przeciwko tej szopce, ale musiałbyś więcej przesłuchać - nie
    > będę Ci teraz tego szukał, dla mnie już nie ma znaczenia czy wierzysz w

    Tzn. w co konkretnie?
    Bo to że covid we wczesnych wersjach zabijał na potęgę, jako że
    organizmy źle reagowały na nowy nieznany wirus, to chyba każdy rozsądny
    wierzy.

    W to, że szczepionki potrafiły zmienić zabijanie w możliwość
    przechorowania również j.w.

    A w to, że ten wirus już znany i bardziej łagodny (omikron) daje się
    przechodzić jak cięższe przeziębienie, więc w rezultacie stał się
    niegroźny dla populacji, też jest oczywiste.

    I tak jak byłem gorącym przeciwnikiem lockdownu, który miał więcej
    negatywów, niż pozytywów, tak rozumiem, dlaczego to robiono.
    Bo nie było inne sposobu, żeby "coś zrobić" (leczyć się nie dało,
    szczepić też nie, a ludzie umierali).

    Więc pod publiczkę "coś zrobiono".
    A czy z tego tytułu umarło mniej ludzi, niż by umarło bez niego - nie
    wiadomo.

    Bo na pewno oszczędzono część potencjalnych ofiar covidu, a przy okazji
    grypy i innych wirusopochodnych.
    Ale też poświęcono tych, którzy nie mogli się leczyć na inne choroby,
    albo pracować, a w efekcie zbankrutowali i strzelili samobója.
    I te w/w negatywne skutki lockdownu będą pokutować jeszcze przez wiele
    lat niestety.

  • 25. Data: 2023-02-20 13:32:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 20 Feb 2023 08:14:06 +0100, Cavallino wrote:

    > Tzn. w co konkretnie?
    > Bo to że covid we wczesnych wersjach zabijał na potęgę, jako że
    > organizmy źle reagowały na nowy nieznany wirus, to chyba każdy rozsądny
    > wierzy.

    Nie bardzo.
    Dane mówiły o smiertelnosci rzedu 1%.
    Duzo to, mało ... jakby tak wszyscy w kraju zapadli, to 380 tys ofiar.
    Ze starosci umiera jakby ciut wiecej.

    https://www.miasta.pl/aktualnosci/polska-2021-najwyz
    sza-smiertelnosc-po-1945-r-najwyzsza-smiertelnosc-w-
    europie

    "Liczba zgonów w 2021 roku przekroczyła o blisko 154 tys.
    średnioroczną wartość z ostatnich 50 lat (519,5 tys. do 366 tys.), "

    jest to jakas informacja, ale wolalby smiertelnosc z ostatnich 5 lat,
    a nie do prehistorii sięgac. 38 mln o sredniej dlugosci zycia 78 lat
    daje 480 tys rocznie.

    "W 2021 roku zmarło 519 517 osób - wzrost liczby zgonów w stosunku do
    2020 r. wyniósł ponad 42 tys. "

    I to by sie zgadzało.

    "Szczególnie krytyczne okazały się tygodnie przypadające na dni od 29
    marca do 11 kwietnia (tj. 13 i 14 tydzień roku) oraz od 6 do 19
    grudnia (tj. 49 i 50 tydzień roku), w których odnotowano po blisko 14
    tys. zgonów. Średnia tygodniowa w 2021 r. wyniosła blisko 10 tys.,
    natomiast w 2020 r.- nieco ponad 9 tys. zgonów [w poprzednich 10
    latach było to średnio mniej niż 8 tys.]"

    I to są jakies dane, pokrywające sie z doniesieniami z innych panstw
    i miast o chwilowym przeciązeniu grabarzy.

    Przy czym ... czy to ofiary wirusa, czy np niewydajnego systemu,
    gdzie czlowiek z zawałem serca nie moze sie doczekac karetki, ktora
    czeka pod szpitalem nie wiadomo na co ... albo karetka dojechala,
    do szpitala zawiezli, ale test mu wyszedl pozytywny, wiec trafil na
    oddzal kowidowy.

    Kto wie, czy mama by mi sie nie przekrecila, gdyby zachorowała na
    serce rok pózniej.

    > W to, że szczepionki potrafiły zmienić zabijanie w możliwość
    > przechorowania również j.w.

    Tez nie całkiem. To ujawnili, a w zasadzie nagłosnili posłowie
    Konfederacji, ale byly takie czasy, gdy akurat w kraju połowa była
    zaszczepionych, a połowa nie, a jak patrzyles w statystyki ofiar
    Covid, to liczba zgonów wsród zaszczepionych, to była tak z grubsza
    połowa sposrod tych niezaszczepionych.
    A liczby zachorowan jakby takie same
    Te dane nadal gdzies są w tweetach MZ, bo przeciez innej formy
    PiS nie uznaje, tylko odgrzebac musisz sam.

    Dopiero jakas głębsza analiza ujawnia, ze np w gronie 40-50 latkow,
    szczepienie jakby znacznie lepiej chroniło przed zgonem.

    > A w to, że ten wirus już znany i bardziej łagodny (omikron) daje się
    > przechodzić jak cięższe przeziębienie, więc w rezultacie stał się
    > niegroźny dla populacji, też jest oczywiste.

    Jakos tak.
    Ale gdzies tam po pierwszym roku trwania epidemi zrobiono losowe
    badania w zachodniopomorskim, i wyszlo, ze 20% ludzi ma przeciwciala.
    Musieli sie z wirusem spotkac wczesniej.
    I nawet nie zauwazyli.

> [...]
    > negatywów, niż pozytywów, tak rozumiem, dlaczego to robiono.
    > Bo nie było inne sposobu, żeby "coś zrobić" (leczyć się nie dało,

    Nasz polski lockdown był IMO za wczesnie - za mało wirusa w Polsce
    było. I moze troche za dlugi i za mocny - ale i tak słabszy niz paru
    innych krajach. No i trzeba przyznac, ze na początku, to nie bardzo
    bylo wiadomo, na ile ten wirus grozny - wiec lepiej dmuchac na zimne.

    No i swiatowej epidemii sie lockdownem nie pokona - wiec nie wiem
    na co nasz rzad liczyl, ale opożnienie fali epidemii, tak, zeby
    respiratorow w szpitalach nie zabrakło, to bardzo cenne.

    > Więc pod publiczkę "coś zrobiono".
    > A czy z tego tytułu umarło mniej ludzi, niż by umarło bez niego - nie
    > wiadomo.

    Byly takie tygodnie, gdy umierało ok 2000 ludzi dziennie. A srednia
    wczesniejsza to ok 1000. I wtedy raportowano ok 500 ofiar Covid
    dziennie.

    Reszte sam sobie wyjasnij - pozostale nadmiarowe 500 to ofiary zle
    diagnozowanego Covid, czy zapasci leczenia na inne choroby?

    > Bo na pewno oszczędzono część potencjalnych ofiar covidu, a przy okazji
    > grypy i innych wirusopochodnych.

    No wlasnie widzisz ... tak niekonieczne.
    Za https://covid19.who.int/

    W UK do powiedzmy 31.05.2021 bylo 4.6 mln zachorowan i 129 tys ofiar.
    do 30.01.2023 24.3 mln zachorowań i 205 tys zmarlych.

    W Hiszpanii odpowiednio 3.7 mln, 82 tys, 13.7 mln, 118 tys.

    W Polsce 2.9 mln, 74 tys, 6.3mln, 118 tys.

    A teraz przelicz sobie to na milion mieszkanców, szczególnie pierwszą
    datę, i przypomnij jak Johnson zareagował początkowo na pandemie.

    Data 31.05.2021 dlatego, ze to po kolejnej fali zachorowan,
    szczepionka w początkowej fazie dystrybucji, omikrona jeszcze nie ma

    Dal cos lockdown?

    > Ale też poświęcono tych, którzy nie mogli się leczyć na inne choroby,
    > albo pracować, a w efekcie zbankrutowali i strzelili samobója.

    A nie wiem czy tak duzo samobójstw bylo.
    Podobno wsrod młodziezy ...

    > I te w/w negatywne skutki lockdownu będą pokutować jeszcze przez wiele
    > lat niestety.

    A niby gospodarka powinna dac sie szybko wrocic do normy.

    Gorzej z ZUS - nowi emeryci dostają teraz za duże swiadczenia :-)

    J.

  • 26. Data: 2023-02-20 14:03:15
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-02-2023 o 13:32, J.F pisze:

    > Nie bardzo.
    > Dane mówiły o smiertelnosci rzedu 1%.
    > Duzo to, mało ... jakby tak wszyscy w kraju zapadli, to 380 tys ofiar.
    > Ze starosci umiera jakby ciut wiecej.

    Ale oni nie przestaliby umierać z innych powodów.
    Te 1% to byłaby DODATKOWA śmiertelność.

    Cholernie dużo, zwłaszcza PR-owo.
    A do tego najpierw zajęliby szpitale, więc nie dałoby się uratować tych,
    którzy byliby do uratowania - mogłoby się podwoić.

> [...]

    > zaszczepionych, a połowa nie, a jak patrzyles w statystyki ofiar
    > Covid, to liczba zgonów wsród zaszczepionych, to była tak z grubsza

    Procentowo?
    Czyli duży postęp.
    Już nie wpominając o tym czy ci zaszczepienie zdążyli odporność nabyć
    jeszcze przed zachorowaniem...

> [...]
    > badania w zachodniopomorskim, i wyszlo, ze 20% ludzi ma przeciwciala.
    > Musieli sie z wirusem spotkac wczesniej.

    Nigdy nie było mowy, że zabije 100% zarażonych.
    Albo że nawet tyle zachoruje.

    > No i swiatowej epidemii sie lockdownem nie pokona - wiec nie wiem
    > na co nasz rzad liczyl

    Że nie będą pyszczyć, iż przez nich ludzie umierają.

    >, ale opożnienie fali epidemii, tak, zeby
    > respiratorow w szpitalach nie zabrakło, to bardzo cenne.

    Jeśli się nie zabije gospodarki to tak.

    > A niby gospodarka powinna dac sie szybko wrocic do normy.

    Tym którzy stracili oszczędności życia na upadku firm, to już nic nie
    pomoże.

  • 27. Data: 2023-02-20 15:45:42
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Mon, 20 Feb 2023 13:32:39 +0100, użytkownik J.F napisał:

    > Dane mówiły o smiertelnosci rzedu 1%.

    Robisz się jak drugi Shrek, tendencyjny. Po pierwsze, nie 1 a raczej 2% a
    w grupie wiekowej >70 lat nawet 10%. Jakbyś miał 70 i wiedział ze jeden
    dziadek na 10 kojfnie, to byś nosa z domu nie wychylał a wychodząc
    zakładał 3 maski jedna na drugą... Zwłaszcza że nie było szczepionek i rok
    z okładem trzeba było na nie czekać. A przez rok to większość populacji
    musiała się zarazić.

    --
    Jacek

  • 28. Data: 2023-02-20 16:17:03
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    > Nie bardzo.
    > Dane mówiły o smiertelnosci rzedu 1%.

    W Polsce 2.18% tych z pozytywnym testem. Nieznana liczba ludzi
    nietestowanych, którym nie można było przypisać covidowego ICD.

    > Duzo to, mało ... jakby tak wszyscy w kraju zapadli, to 380 tys ofiar.
    > Ze starosci umiera jakby ciut wiecej.

    Ale umarło więcej.

    [... mnóstwo pieprzenia ...]

    Krótko: lockdown w Polsce był wiosną i latem 2020 roku. W efekcie
    ominęła nas pierwsza fala, która nieźle przejechała się po Włoszech i
    Szwecji, gdzie totalnie olewano wszystko.
    Jesienią 2020 roku wypuszczono dzieciaki do szkół, w efekcie mieliśmy
    bardzo silną II falę, która nie wygasła i połączyła się z wiosenną,
    najbardziej śmiertelną w 2021. Ale ta przynajmniej wygasła w lecie.
    A potem już były szczepienia, które uspokoiły to szaleństwo.

    Mnóstwo statystyki masz tu: https://www.worldometers.info/coronavirus/country/po
    land/

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 29. Data: 2023-02-20 16:53:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.02.2023 o 08:14, Cavallino pisze:

    > Tzn. w co konkretnie?
    > Bo to że covid we wczesnych wersjach zabijał na potęgę, jako że
    > organizmy źle reagowały na nowy nieznany wirus, to chyba każdy rozsądny
    > wierzy.

    Hmmm - z tym na potęgę to bym dyskutował. Z tym że na początku też - bo
    późniejsze fale miały większą śmiertelność aż do omikrona, więc na
    początku dałeś dwa truizmy... które tak na prawdę nie były prawdą tylko
    "prawdą medialną". Do tego stopnia że na pierwszy rzut oka nawet brzmi
    prawilnie;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 30. Data: 2023-02-20 17:09:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 20 Feb 2023 16:17:03 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > W Polsce 2.18% tych z pozytywnym testem. Nieznana liczba ludzi
    > nietestowanych, którym nie można było przypisać covidowego ICD.

    No wlasnie.
    W pewnym okresie wielu nie testowano, wiec te 2% to zawyzone.
    Wielu przechodziło bezobjawowo, to tez nie byli testowani.

    Ciekawe czy mozna załozyc, ze kazdy obywatel juz sie z wirusem
    zetknąl.

> [...]
    > ominęła nas pierwsza fala, która nieźle przejechała się po Włoszech i
    > Szwecji, gdzie totalnie olewano wszystko.

    Tylko widzisz ... kto nie zmarl w pierwszej fali, ten zmarl w drugiej,
    trzeciej, czwartej ... bo kto byl nadwrazliwy na covida, temu smierc
    pisana była ?

    Tylko tak ... Wlochy w pierwszej fali, do powiedzmy 29.06.2020
    odnotowały 34 tys zgonów. Przy czym o ile pamietam, to Włochy były
    zatakowane jakos wczesnie, i głownie w Lombardii. I zaczeli ostry
    lockdown.

    Szwecja w tym samym czasie miala 5500.
    Wlochy maja 60mln mieszkancow, Szwecja 10 - nawet pasuje.

    Norwegia nie wiem co tam robiła, ale w pierwszej fali mieli raptem 260
    zgonów, w drugiej tez niewiele ... to ich dobilo w 2022.

    https://covid19.who.int/region/euro/country/no

    Ciekawe, czy to rzeczywiste zgony na Covid, czy po prostu ogólne,
    ale w dobie omikrona co drugi pacjent jest kowidowy.

    > Jesienią 2020 roku wypuszczono dzieciaki do szkół, w efekcie mieliśmy

    A wczesniej wypuszczono rodaków na zagraniczne wakacje i przywiezli
    :-)

    > bardzo silną II falę, która nie wygasła i połączyła się z wiosenną,
    > najbardziej śmiertelną w 2021.

    Szwedzi tez mieli dwie fale, ale inne.
    Co kraj to obyczaj, czasem co prowincja to inaczej

    Gdzies tam jeszcze Belgowie narzekali, ze Holendrzy to fleje i nie
    chcą sie zamykac ... a Covid ich dopadl mocniej niz Holandie.

    Portugalia sie trzymala w 2020, to ich dopadlo w 2021.

    > Ale ta przynajmniej wygasła w lecie.
    > A potem już były szczepienia, które uspokoiły to szaleństwo.
    >
    > Mnóstwo statystyki masz tu: https://www.worldometers.info/coronavirus/country/po
    land/

    Ja czasem jeszcze patrze na
    https://www.euromomo.eu/graphs-and-maps/

    To jest smiertelnosc ogółem. I jak sie przesunie wskazniki od 2017,
    to np widac, ze Belgie Covid atakował mocno, a Cypr, Finlandie czy
    Estonię wcale.

    Danie tez słabiutko, gorsza była jakas grypa z 2018.

    Nas tam niestety nie ma, trzeba zaimportowac dane z innych zródel.

    Albo zobacz np Anglie, Walie, Szkocje i dwie Irlandie ..

    J.