    From: Uncle Pete <4...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Samochodem do Czech / Słowacji
    Date: Sat, 9 Jun 2018 22:39:47 +0200

    > Kolejna rzecz to żarówki LEDowe - te z kolei będą długowieczne. Być może
    > w ciągu lat eksploatacji żadna nie nawali. Więc też mam obiekcje.

    Chińskie LED-y z Allegro mogą wytrzymać krócej niż żarówki... Chodziło
    mi o trzymanie zapasu tego, co realnie może się przepalić. Bo chodzi o
    moje bezpieczeństwo, szczególnie w przypadku kierunkowskazów.

    > Czytałem, że ich policja rygorystycznie przestrzega limitu prędkości.
    > Jak jest na autostradach obecnie? Czy podobnie? Wolałbym nie wlec się
    > 130km/h mając w perspektywie parę tys. km. Kiedyś gdy tam byłem, to
    > szczególnie w weekendy autostrady puste były i pies z kulawą nogą się
    > nie interesował z jaką prędkością jadę.

    Tam jest tak - polskiego szaleństwa na drogach nie ma, ale prędkość
    przekracza sporo słowackich kierowców. Ja fakt, że mnie podczas
    pierwszego wyjazdu skasowano za przekroczenie o 11 km/h, odebrałem jako
    messidż i od tej pory jeżdżę dokładnie zgodnie z ograniczeniami, co na
    wąskich drogach czasami tworzy za mną kolejkę. Ale nikt nigdy nie
    trąbił, nie podjeżdżał pod zderzak, nie poganiał światłami itp. Może
    faktycznie słowacka drogówka jest bardziej wyrozumiała dla swoich, nie
    wiem...

    > Wracając do wątku - ja zawsze Yanosika instaluję tak aby w 100% nie
    > wychodził poza obręb maski silnika. Mam nadzieję, że tak tam wolno?

    Tego dokładnie nie wiem - pierwszy raz usłyszałem o tym jako zakazie
    montowania na czegokolwiek na szybie, więc kupiłem uchwyt na kratkę
    wentylacyjną i tak to mi się spodobało, że po Polsce od tej pory też tak
    jeżdżę. Teraz sprawdziłem na szybko - chyba jednak chodzi tylko o
    zasłanianie widoku na drogę, ponoć potrafią z tego powodu przyczepić się
    do kamerki, a nawet wiszącego na lusterku zapachu samochodowego (na
    szczęście nie używam).