  • Data: 2018-06-09 20:16:09
    Temat: Re: Samochodem do Czech / Słowacji
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-06-09 o 15:09, Uncle Pete pisze:

    > Komplet żarówek (tych, które da się wymienić bez wizyty w ASO) i tak
    > warto mieć,

    Jeśli mogę swoją opinię wyrazić, to mam mieszane zdanie na ten temat.
    Jeśli w aucie pod pojęciem żarówki rozumie się bańkę szklaną z żarzącym
    się drutem, to zgadzam się w 100% Natomiast zapasowe Xenony, to czasem
    inwestycja (u mnie niecałe 500zł za komplet). Nie słyszałem aby Xenon ot
    tak po prostu zgasł. Najpierw robi się różowy i w tym stanie również
    długo może wytrzymać (choć lepiej nie testować wrażliwej przetwornicy).
    Jeśli Xenon gaśnie, to raczej przetwornica spaliła się niż żarówka więc
    nie bardzo widzę uzasadnienie kupowania na zapas takich żarówek.

    Kolejna rzecz to żarówki LEDowe - te z kolei będą długowieczne. Być może
    w ciągu lat eksploatacji żadna nie nawali. Więc też mam obiekcje.

    > tak samo jak dobrą apteczkę, kamizelkę itp. W praktyce tylko
    > raz zostałem zatrzymany przez słowacką policję - za przekroczenie o 11
    > km/h w terenie zabudowanym. Wlepili mandat i powiedzieli, że przepaliła
    > mi się żarówka świateł mijania i żebym koniecznie ją wymienił. Co miałem
    > na stanie w samochodzie, zupełnie ich nie interesowało. Więc rada, którą
    > usłyszałeś "Sprawdż czy masz ważne OC, olej w silniku i paliwo w baku.
    > I staraj się jeżdzić zgodnie z przepisami" moim zdaniem jest jak
    > najbardziej sensowna.

    Tak zamierzałem postąpić ale poradę zawsze warto usłyszeć. Też czytałem
    o tym, że chętnie.

    Czytałem, że ich policja rygorystycznie przestrzega limitu prędkości.
    Jak jest na autostradach obecnie? Czy podobnie? Wolałbym nie wlec się
    130km/h mając w perspektywie parę tys. km. Kiedyś gdy tam byłem, to
    szczególnie w weekendy autostrady puste były i pies z kulawą nogą się
    nie interesował z jaką prędkością jadę.

    > Aha, w wielu krajach, w tym na Słowacji, nic nie powinno zasłaniać
    > widoku przez szybę czołową. Więc żadnych nawigacji na 10-calowym
    > tablecie na przyssawce pośrodku szyby (naprawdę coś takiego niedawno
    > widziałem).

    Heh, niedawno był o tym wątek tutaj. Ktoś pokazał mi foty z kabiny
    swojego auta z 2 urządzeniami na szybie pod wstecznym lusterkiem. Za
    głowę się złapałem :-) Natomiast rozmówca nie widział w tym nic
    niewłaściwego :-D

    Wracając do wątku - ja zawsze Yanosika instaluję tak aby w 100% nie
    wychodził poza obręb maski silnika. Mam nadzieję, że tak tam wolno?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek