    From: "mirek1275" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Samochód z Belgi - problem z dokumentami
    Date: Sat, 15 Jan 2011 23:55:34 +0100

    Użytkownik "MS" <h...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:igsl2n$btr$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam
    >

    > Problem to za dużo ale chciałbym go uniknąć, chcę kupić auto z 2008 roku
    > sprowadzone z Belgii, oczywiście za pośrednictwem handlarza który nigdzie
    > nie będzie figurował. Oglądałem tzw "brief" i umowe inblanco sporządzoną
    > między jakimś tam panem Belgiem a ........ czyli mogę to być ja.
    >
    > Jednak na tym briefie jako właściciel figuruje jakaś firma mająca w nazwie
    > słowo "leasing" i nikt więcej. Umowa ma być między mną a panem który
    > defacto nigdzie nie występuje. Sprzedawca mowi ze to nie problem przecież.

    Jeżeli kupiłeś od Belga handlarza to OK.
    Gdybyś kupił na umowę kupna-sprzedazy auto od firmy to byłaby dopiero wtopa
    bo w takim wypadku musi być faktura vat.
    Widać że handlarz polak wie co robi.

    > Jak to jest przy autach z belgi ? podobno faktycznie samochód może być z
    > tym jednym dokumentem i umową ?? auto ma kluczyki, książkę serwisową itp.
    > itd.

    Jakoś to tak wygląda, o ile pamiętam jest tam jeszcze wpięty do
    różowej/fioletowej kartki jakiś certyfikat czy coś ale nie wiem czy to jest
    koniecznie.

    > Proszę o konkretne odpowiedzi, odpuścić ?? czy może brakuje jakiegoś
    > dokumentu ?? Tablice belgijskie są, tzn jedna oryginalna a druga
    > dorabiana, nie jest też nigdzie napisane że auto jest wymeldowane. Nie
    > znam flamandzkiej gadki ale chyba było by to widoczne :-)

    Podobno w Belgii nie dostaje się wymeldowania ani takiej adnotacji w
    Briefie.

    Decyzja i ewentualne ryzyko należy do Ciebie :)