  • 1. Data: 2010-01-06 09:27:51
    Temat: Samochód służbowy do wykorzystania prywatnie -zmiany....
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    Powitać,
    Może mi ktoś wytłumaczyć bez prawniczego bełkotu jak to teraz jest z
    wykorzystaniem sam. służbowego do jazdy prywatnej? Mówiło się o 0,5%
    wartości samochodu doliczanej do podstawy opodatkowania. Czy to weszło w
    życie? Te 0,5% to ma być miesięcznie czy za każdy dzień kiedy są
    rozpisywane jazdy prywatne. W firmie proponują nam zryczałtowaną stawkę
    za km. prywatnej rozpisywanej na podstawie karty pojazdu.
    Napiszcie proszę jak to jest w Was w firmach rozwiązane.
    --
    Qlfon, Lublin - w końcu:)

  • 2. Data: 2010-01-06 10:32:49
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Qlfon" <r...@l...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wykorzystaniem sam. służbowego do jazdy prywatnej? Mówiło się o 0,5%
    > wartości samochodu doliczanej do podstawy opodatkowania. Czy to weszło w

    Nie.

  • 3. Data: 2010-01-06 10:36:54
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    Cavallino pisze:
    > Użytkownik "Qlfon" <r...@l...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Nie.
    Czyli jak jest?

    --
    Qlfon, Lublin - w końcu:)

  • 4. Data: 2010-01-06 10:44:00
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Czyli jak jest?

    Tak jak było.
    Teoretycznie pracodawca powinien Ci wystawić fakturę za używanie jego auta.

  • 5. Data: 2010-01-06 10:45:39
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    Cavallino pisze:
    > Użytkownik "Qlfon" <r...@l...pl> napisał w wiadomości

    > Tak jak było.
    > Teoretycznie pracodawca powinien Ci wystawić fakturę za używanie jego auta.
    Czyli stawka za km wg uznania pracodawcy i oswiadczenie o ilosci
    przejechanych prywatnych km?

    --
    Qlfon, Lublin - w końcu:)

  • 6. Data: 2010-01-06 10:54:05
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Czyli stawka za km wg uznania pracodawcy i oswiadczenie o ilosci
    > przejechanych prywatnych km?

    Niekoniecznie.
    Nie ma wymogów rozliczania tegoż wg przejechanych km.

    Więc raczej wszystko wg uznania pracodawcy.

  • 7. Data: 2010-01-06 11:24:06
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik "Qlfon" <r...@l...pl> napisał w wiadomości

    > Napiszcie proszę jak to jest w Was w firmach rozwiązane.

    U mnie jest to 150 PLN/miesiąc za samochód średniej klasy
    W dni wolne od pracy tankuję na własny koszt.

    --
    Paweł

  • 8. Data: 2010-01-06 12:36:52
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-01-06 11:24, *Paweł* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

    > U mnie jest to 150 PLN/miesiąc za samochód średniej klasy
    > W dni wolne od pracy tankuję na własny koszt.

    Mniej więcej tak samo u mnie.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 9. Data: 2010-01-06 12:58:38
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    Mirek Ptak pisze:
    > Dnia 2010-01-06 11:24, *Paweł* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    > odpisać:

    > Mniej więcej tak samo u mnie.
    >
    > Pozdrawiam - Mirek
    Kurcze, ale to jakoś nijak się ma do tego co MF chciało osiągnąć.
    Używanie służbówki do prywaty miało byc niepieniężnym świadczeniem na
    rzecz pracownika i jako takie miało podlegać opodatkowaniu. A tak to
    wychodzi, że po prostu kupujemy kilometry. Chyba że na tej podstawie
    pracodawca się jakoś rozlicza z tego...

    --
    Qlfon, Lublin - w końcu:)

  • 10. Data: 2010-01-06 13:11:07
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Kurcze, ale to jakoś nijak się ma do tego co MF chciało osiągnąć. Używanie
    > służbówki do prywaty miało byc niepieniężnym świadczeniem na rzecz
    > pracownika i jako takie miało podlegać opodatkowaniu.

    Na razie nie przeszło, więc się ciesz.

    >A tak to wychodzi, że po prostu kupujemy kilometry.

    Jakie kilometry, jak Ci tłumaczą że płacą ryczałtem?