-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!uw.edu.pl!newsgate.cistron.nl!newsgate.
news.xs4all.nl!194.109.133.84.MISMATCH!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed5.news.xs4all
.nl!xs4all!news.wiretrip.org!feeder3.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!209.19
7.12.242.MISMATCH!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada
.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.
pl.POSTED!not-for-mail
Date: Mon, 08 Nov 2010 13:01:57 +0100
From: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (X11/20100411)
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Samochod na sprezone powietrze
References: <iaudl6$hrd$1@inews.gazeta.pl>
<4cd2c51a$0$22799$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@4...net>
In-Reply-To: <1...@4...net>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Message-ID: <8...@b...softax.pl>
Lines: 75
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.18.189.42
X-Trace: 1289217605 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 21008 83.18.189.42:37318
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2324171
[ ukryj nagłówki ]PB wrote:
> Thu, 04 Nov 2010 15:37:17 +0100, na pl.misc.samochody, Tomasz Pyra
> napisał(a):
>
>
>> Jedyną jej wadą jest to że powietrze jakoś nie chce występować w stanie
>> sprężonym. A gdybyś sam to chciał sprężać, to już wychodzi gorzej niż
>> akumulatory elektyczne, a pewnie i gorzej niż diesel na pokładzie.
>
> Drogi kolego - duża, porządnie zrobiona kompresorownia da radę tanio
> sprężać olbrzymie ilości powietrza.
Wydaje ci się.
> Można takie zbudować przy obecnych
> stacjach benzynowych, dzięki czemu nadal one istnieją i zapewniają
> miejsca pracy, oraz szybkie źródło powietrza pod ciśnieniem.
A skąd energia do sprężenia tego powietrza?
>
> Ciepło powstające podczas sprężania powietrza - wykorzystać można do
> ogrzewania tejże stacji, jak również innych celów (to musi policzyć
> fachowiec - ja tylko wskazuję kierunek).
Najpier radzę sobie przypomnieć drugą zasadę termodynamiki :)
A potem policz sprawność procesu :)
> Nic też nie stoi na
> przeszkodzie budowania mikrospiętrzeń na rzeczkach w pobliżu stacji (o
> ile rzeczka w pobliżu jest) i bezpośrednie zasilanie kompresorowni
> energią ze spadającej wody (robiono to już wieki temu w młynach).
Ależ stoi. Wydajność mocy.
> Można też pokusić się o ekologiczny wiatrak który będzie napędzał
> kompresorownię jeśli rzeczki w pobliżu nie ma. Możliwości są
> dziesiątki - trzeba chcieć.
Najpierw policz sobie energię potrzebną do zgromadzenia. Sprawność
kompresji jest marna (i będzie marna bo II zasady nie przeskoczysz).
Samochód podczas jazdy to powiedzmy 10kW średnio. Zasięg 120-150km
(czyli nędzny) przy ekonomicznej prędkości do ok 20kWh. Sprawność jest
nędzna (~10%) czyli trzeba zużyć 200kWh (czyli 720MJ) energii. Dajmy na
to, że na stacji "tankuje" jeden pojazd na 72s (średnio 1 pojazd na
nieco ponad minutę czyli w miarę normalnie na dużej stacji). Potrzeba
mocy 10MW. Na tankowanie jednego pojazdu co 12min (czyli mała stacyjka
gdzieś w krzakach) potrzeba 1MW.
>
> Ponadto pragnę podkreślić iż tak zachwalane auta na prąd potrzebują
> zużywających się akumulatorów - cięzkich i drogich elementów, które
> trzeba wyprodukować. Butle na sprężone powietrze są tańsze.
Policz sobie jakie tam potrzebne jest ciśnienie.
>
> Tramwaj pneumatyczny polskiej konstrukcji jeździł ze 100 lat temu we
> Francji i przewiózł miliony pasażerów. TO jako ciekawostka...
>
> Moim zdaniem napęd elektryczny to ślepa uliczka do czasu wynalezienia
> mikroreaktorów - wielkości powiedzmy walizki... Akumulatory donikąd
> nie prowadzą...
Twoje zdanie mogłoby znaczyć coś więcej, gdybyś łaskawie najpierw
cvhoćby z grubsza sprawdził zgodność twoich pomysłów z prawamia fizyki :)
pzdr
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)
Następne wpisy z tego wątku
- 08.11.10 13:24 Andrzej Lawa
- 08.11.10 13:57 Sebastian Kaliszewski
- 09.11.10 14:01 Jaroslaw Berezowski
- 09.11.10 18:28 z
- 09.11.10 18:42 kamil
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
Najnowsze wątki
- 2025-02-27 potwierdzenie notarialne dokumentow tozsamosci ze zdjeciem
- 2025-02-27 Warszawa => Account Manager - Sprzedaż Usług Rekrutacyjnych <=
- 2025-02-27 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-27 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2025-02-27 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-02-27 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2025-02-27 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-02-27 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2025-02-27 Kraków => Frontend Vue Developer <=
- 2025-02-27 Re: Zwolniony z IKEA za "wąty" przeciw firmowej promocji LGBT-IQ+ przywrócony do pracy - SN odrzucił kasacje (sygn. akt I PSK 62/24)
- 2025-02-27 Częstochowa => Manager ds. produktu <=
- 2025-02-27 Warszawa => Business Systems Analyst <=
- 2025-02-27 Nagranie poglądowe
- 2025-02-26 Zasilacz USB na ścianę.
- 2025-02-26 Błonie => Specjalista ds. public relations <=