  • 1. Data: 2010-12-21 21:49:30
    Temat: Samochod elektryczny
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    Za czas jakis bedzie potrzebne nam w domu "trzecie" autko do krotkich
    dojazdow do pracy (20-30km dziennie max). Zastanawiam sie nad przerobka
    samochodu na elektryczny :)

    Na stronach sprzedawcow czesci do konwersji i entuzjastow takich aut
    wyglada to zachecajaco - 10 tys zl plus troche wlasnej pracy w garazu
    plus samochod bazowy.

    Koszty eksploatacji to ok. 3 zl/100 km plus wymiana baterii co kilka lat
    co podobno daje ok. 8 zl / 100 km. Male auto na LPG spali min 15zl/100
    km, ale wiekszosc zapomina dodac do tego koszty wymiany oleju, rozrzadu
    itp, wiec roznica jest wieksza na kozysc elektryka.

    Samochod bazowy - albo tanie Cinquecento z uszkodzonym silnikiem, albo
    jakis bardziej wspolczesny maly dieselek, z ktorego bedzie mozna
    sprzedac silnik.

    Co o tym sadzicie?

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 2. Data: 2010-12-21 22:04:37
    Temat: Re: Samochod elektryczny
    Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl>

    W dniu 2010-12-21 21:49, RadekNet pisze:
> [...]
    >
    > Samochod bazowy - albo tanie Cinquecento z uszkodzonym silnikiem, albo
    > jakis bardziej wspolczesny maly dieselek, z ktorego bedzie mozna

    szalone ale ciekawe. Podaj szczegoly.

    GB

  • 3. Data: 2010-12-21 22:06:26
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 21 Gru, 21:49, RadekNet <r...@r...com> wrote:

    > Co o tym sadzicie?

    Lepiej kupic rower lub motoroer ;) , a tym elektrycznym w zimie to i
    tak nie za bardzo pojezdzisz (problemy z ogrzewaniem, podgrzewaniem
    szyby, lusterek...)

    WS

  • 4. Data: 2010-12-21 22:39:09
    Od: "Wader" <k...@6...com>

    "RadekNet" <r...@r...com> wrote in message
> [...]
    >
    > Samochod bazowy - albo tanie Cinquecento z uszkodzonym silnikiem, albo
    > jakis bardziej wspolczesny maly dieselek, z ktorego bedzie mozna sprzedac

    Liczę na powodzenie projektu, mamy już zmierzch syfiastych spalinowców, czas
    na silniki elektryczne. Sam dojeżdżam do pracy 15 km, mam w garażu gniazdko
    i gdyby państwo dopłacało by do eko-samochodów i byłby tanie to na 100%
    kupiłbym samochód elektryczny.

    --
    Wader

  • 5. Data: 2010-12-21 22:46:08
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 21 Gru, 22:39, "Wader" <k...@6...com> wrote:

    > Liczę na powodzenie projektu, mamy już zmierzch syfiastych spalinowców, czas
    > na silniki elektryczne.

    A elektryczne niby nie dymia? ;) ...biorac pod uwage, ze u nas energie
    elektr. produkuje sie praktycznie tylko z wegla?

    Sam dojeżdżam do pracy 15 km, mam w garażu gniazdko
    > i gdyby państwo dopłacało by do eko-samochodów i byłby tanie to na 100%
    > kupiłbym samochód elektryczny.

    Gdyby panstwo nie doliczalo akcyzy, VATu i innych podatkow do benzyny,
    to bylaby tania ;)

    Jesli elektr. pojazdy stana sie popularne, to stawiam, ze szybko
    zmienia sie przepisy i pojawi sie nowy podatek od pradu
    wykorzystywanego do celow napedowych...

    WS

  • 6. Data: 2010-12-21 23:00:15
    Od: p0li <p...@p...onet.pl>

    O->Dnia 2010-12-21 21:49:30 niejaki RadekNet napisał:
    > Za czas jakis bedzie potrzebne nam w domu "trzecie" autko do krotkich
    > dojazdow do pracy (20-30km dziennie max). Zastanawiam sie nad przerobka
    > samochodu na elektryczny :)

    na takie dystanse kup se skuter
    miałem ten sam problem i tak zrobiłem
    od roku jeżdżę codziennie
    naweet po śniegach i przy -11*C (oczywiście sporo wolniej bo się ślizga)
    kosztował mnie 1000E a na paliwie od marca zaoszczędziłem na czysto 200E
    wygląda tak:
    http://www.oto.to/gallery/bzyyk

    --
    P0zdrawiam
    p0li

  • 7. Data: 2010-12-21 23:21:54
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Tue, 21 Dec 2010 21:49:30 +0100, RadekNet napisał(a):

    > Co o tym sadzicie?
    Przy zasiegu jaki podales, wykonalne w tej cenie. Podaj jeszcze jakiej
    dynamiki potrzebujesz, bo silnik silnikowi kosztowo nierowny.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 8. Data: 2010-12-21 23:38:04
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Grzegorz Brycki pisze:
> [...]
    (...)

    > szalone ale ciekawe. Podaj szczegoly.
    OGrzewanie! jak niema śniegu - mozna pomykać na
    rowerze/motorowerze/rowerze z silnikiem.
    Zapodaj wiecej szczegółów, przede wszystkim moc!

    ToMasz

    PS na paliwo jest akcyza i milion podatków. na prąd nie. można go
    "zatankować" w pracy i VAT odliczyć. To samo jest z gazem w rurkach...

  • 9. Data: 2010-12-21 23:46:00
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "RadekNet" <r...@r...com> napisał w wiadomości

    > Co o tym sadzicie?

    Co do kosztow nie wypowiadam sie ale sama koncepcja fajna.
    Mysle jednak, ze prosciej kupic jakiegos gotowca, na mobile.de pojawiaja sie
    czasami fajne autka na prad. Jakis czas temu stalo Clio za 1200 eur ze
    zuzytymi akumulatorami. Dosc dawno temu byla cala flota Twingo - chyba ze
    20 szt z jakiejs fracuskiej firmy. Takie autko z jakimis niemieckimi
    papierami bedzie latwiej zarejestrowac niz jakas wlasnoreczna robotke.

    --
    Picasso

  • 10. Data: 2010-12-22 00:01:45
    Od: PB <p...@b...pl>

    Tue, 21 Dec 2010 21:49:30 +0100, na pl.misc.samochody, RadekNet
    napisał(a):

    > Samochod bazowy - albo tanie Cinquecento z uszkodzonym silnikiem, albo
    > jakis bardziej wspolczesny maly dieselek, z ktorego bedzie mozna
    > sprzedac silnik.

    Rozwiąż problem ogrzewania wnętrza zimą. Jak to Ci się uda - toś
    wielki.

    Piotr Biegała Warszawa
    Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
    Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
    Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)