  • 11. Data: 2022-02-24 10:20:35
    Temat: Re: Samba na telefon
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 23.02.2022 o 20:20, Adam pisze:

    > Ale ktoś potrzebuje dostać się do zasobu natywnie, z surowego windowsa.
    > A w zasadzie z kilku mieć dostęp do wspólnego katalogu, który to katalog
    > później idzie do innej instalacji.
    > Był dość ciekawy przenośny dysk Kimax w obudowie z WiFi i baterią, ale co
    > chwilę się zawieszał i później całkiem zdechł.

    Możesz ewentualnie postawić tam Papala serwer. Działa całkiem sprawnie i
    napisać prostego htmla i każdy sobie z przeglądarki ściągnie to co
    potrzebuje.
    FTP, też jest w sumie z przeglądarki dostępny.
    Jeśli tylko sciąganie z katalogu to jest to idealne rozwiązanie i w
    sumie bezpieczne. Upload jedynie musisz wtedy rozważyć ale chyba jeden
    komp uploaduje?

    Mam na Papala serwer na SmartBoxie do galerii fotek i działa sprawnie
    już kilka lat na porcie 8080 (możliwość zmiany).
    https://apkcombo.com/palapa-web-server/com.alfanla.a
    ndroid.pws/

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 12. Data: 2022-02-24 12:56:00
    Od: jureq <j...@n...no>

    W dniu Wed, 23 Feb 2022 21:13:44 +0100, użytkownik RadoslawF napisał:

    > Spod przeglądarki internetowej ftp://ares_ip i chodzisz po zawartości
    > serwera.
    > Ale czy zadziała z dzisiejszymi przeglądarkami to nie obiecuje.

    Z większością nie działa. Ale bez problemu działa FTP z eksploratora
    windows.

  • 13. Data: 2022-02-24 15:00:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 23 Feb 2022 23:37:54 +0100, WAM wrote:

    > Albo kabelkiem na USB.

    Kabelek USB mi ostatnio słabo dzialal.
    Ale to Xiaomi ... moze dlatego.

    J.

  • 14. Data: 2022-02-24 15:17:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 24 Feb 2022 08:38:16 +0100, heby wrote:

    > Dlaczego ten katalog *MUSI* być na telefonie, a nie na NASie w sieci LAN?

    Nie wiem co kolega przewiduje,
    ale wygodniej sie obsluguje pliki z komputera niz z telefoniku.

    Wiec tez bardzo chetnie widzialbym telefon podpiety do komputera, a
    nie odwrotnie.
    Normalnie podpiety, jak dysk, zeby go TotalC Commanderem obslugiwac,
    a nie jakimis popierdulkami.

    J.

  • 15. Data: 2022-02-24 15:36:49
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/02/2022 15:17, J.F wrote:
> [...]
    > nie odwrotnie.
    > Normalnie podpiety, jak dysk, zeby go TotalC Commanderem obslugiwac,

    Total commander jest w wersji na telefon. Po uzyciu myszki/klawiatury
    bluetooth, da się używać.

    Ale ja dalej pytam: po co manipulować plikami w telefonie, zdalnie?

    Wygląda jak próba używania seicento jako ciężarówki. Można. Ale są
    lepsze rozwiązania.

    Jak ktoś stara się do seicento wstawić połowę dobytku i mieć nad tym
    kontrolę, to może google drive, najzwyczajniej.

  • 16. Data: 2022-02-24 16:30:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 24 Feb 2022 15:36:49 +0100, heby wrote:

    > Total commander jest w wersji na telefon. Po uzyciu myszki/klawiatury
    > bluetooth, da się używać.

    Kiepsko/gorzej.

    > Ale ja dalej pytam: po co manipulować plikami w telefonie, zdalnie?
    > Wygląda jak próba używania seicento jako ciężarówki. Można. Ale są
    > lepsze rozwiązania.

    No, ja bym chcial miec na smartfonie kolekcje plikow audio i ebook.

    > Jak ktoś stara się do seicento wstawić połowę dobytku i mieć nad tym
    > kontrolę, to może google drive, najzwyczajniej.

    A po cholere google ma znac moje pliki?
    A po cholere mam GB transmitowac przez internet dwa razy?

    A GD sie wygodnie obsluguje przez Total Cmd ? :-P

    J.

  • 17. Data: 2022-02-24 16:58:54
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/02/2022 16:30, J.F wrote:
    > Kiepsko/gorzej.

    Tak. No i co z tego że gorzej, skoro się da osiągnąc zgrubsza to samo?

    > No, ja bym chcial miec na smartfonie kolekcje plikow audio i ebook.

    I zmieniasz kilka razy dziennie? Czy wrzucasz przez usb raz na kilka
    tygodni?

    Przeciez podpięty przez USB telefon widoczny jest w TotalCommanderze.

    Nie rozumiem argumentu który jest w tym wątku podnoszony: to MUSI być na
    telefonie. Jest coś nie tak z konceptem, wiec i rozwiązań brak, bo komu
    to potrzebne.

    > A po cholere google ma znac moje pliki?

    Jeśli trzymasz je w telefonie, to i tak zna. To kwestia poziomu paranoi.

    Ponadto, przeciez masz je legalne. Trzymasz tam schematy rakiet
    balistycznych Bigos?

    > A po cholere mam GB transmitowac przez internet dwa razy?

    Po to aby nie rootować telefonu w celu instalacji dziwnych serwerów. To
    preferowane rozwiązanie dzisiaj, przesyłanie przez chmury. Lokalna samba
    była preferowana 10 lat temu.

    Ja rozumiem przyzwyczajenia, ale samba jest mało bezpiecznym protokołem,
    niewygodnym w wielu przypadkach, z żałosnymi zabezpieczeniami. Chcesz
    aby twoje tajne eboki latały po cudzym wifi bez szyfrowania?

    > A GD sie wygodnie obsluguje przez Total Cmd ? :-P

    Co to jest GD?

  • 18. Data: 2022-02-24 17:53:22
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 23/02/2022 03:09 pm, Adam wrote:
    > Witajcie.
    >
    > Poszukuję programu, który na telefonie robi za serwer samby (czyli inaczej:
    > udostępnianie zasobów dla windowsów).
    > Ważne, aby działał bez konieczności rootowania.
    >
    > Znajdzie się coś?

    Wyglada na to ze moj samsung ma to wbudowane. Nidgy nie uzywalem ale teraz
    mi sie przypomnialo ze ma teki przycisk. ;)

    https://imgur.com/a/R41Mjhv

    Mam tez MixExplorer i tez w ustawieniam ma SMB Server. I tez nigdy nie
    uzywalem bo mam na NASie.

    https://badzi0r.wordpress.com/

  • 19. Data: 2022-02-24 17:53:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 24 Feb 2022 16:58:54 +0100, heby wrote:

    > Tak. No i co z tego że gorzej, skoro się da osiągnąc zgrubsza to samo?

    Ale nieprzyjemnie.
    A komputery sa po to, aby bylo przyjemniej :-)

    > I zmieniasz kilka razy dziennie? Czy wrzucasz przez usb raz na kilka
    > tygodni?

    A jakbym chcial co dwa tygodnie zmienic?
    Usunąc stare katalogi, wstawic nowe, popatrzec na rozmiary.

    > Przeciez podpięty przez USB telefon widoczny jest w TotalCommanderze.

    -nie chce mi sie szukac kabelka, a wifi nie zgubie,
    -poniewaz telefon jest MTP, to w windows jest to kulawo widoczne,
    -a na Xiaomi to w ogole kiepsko dziala, zawiesza sie, kasuje karte.
    -a poza tym w telefonie mam "magnetyczną wtyczke" i nie bedę jej
    wyciagal, aby kabelek podlaczyc.

    > Nie rozumiem argumentu który jest w tym wątku podnoszony: to MUSI być na
    > telefonie. Jest coś nie tak z konceptem, wiec i rozwiązań brak, bo komu
    > to potrzebne.

    Nie wiem o co w koncepcie chodzi,
    ale mnie sie podoba, aby to bylo na telefonie.

    > Jeśli trzymasz je w telefonie, to i tak zna. To kwestia poziomu paranoi.

    Wiec poprosze o inny system operacyjny.
    Hujawej robi ? :-)

    > Ponadto, przeciez masz je legalne. Trzymasz tam schematy rakiet
    > balistycznych Bigos?

    A moze to sa moje gole zdjecia, bo lubie patrzec na swojego ...
    ptaszka :-)

    > Po to aby nie rootować telefonu w celu instalacji dziwnych serwerów.

    A to osobny temat - jakim prawem telefon, ktory kupilem, cos mi
    blokuje.
    Poprosze o inny system :-)

    > preferowane rozwiązanie dzisiaj, przesyłanie przez chmury. Lokalna samba
    > była preferowana 10 lat temu.

    A ja jestem sprzed 30 lat i nie interesuja mnie preferencje jakiegos
    zboczenca :-)

    Tak prawde mowiac ... chmura ma pewne zalety, ale dostrzegam tez wady.
    Poprosze pliki i kontakty w chmurze, ale z RCS.
    A nie tak, ze palec mi sie omsknie, i cos znika ze wszytkich
    komputerow i telefonow.

    > Ja rozumiem przyzwyczajenia, ale samba jest mało bezpiecznym protokołem,

    To w domowej sieci ma byc.

    > niewygodnym w wielu przypadkach, z żałosnymi zabezpieczeniami. Chcesz
    > aby twoje tajne eboki latały po cudzym wifi bez szyfrowania?

    Chyba lepsze to niz latanie po cudzej chmurze?

    > Co to jest GD?

    Google Drive.

    J.

  • 20. Data: 2022-02-24 18:08:36
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/02/2022 17:53, J.F wrote:
    > Ale nieprzyjemnie.
    > A komputery sa po to, aby bylo przyjemniej :-)

    No to podpinasz pod USB. Zajmuje Ci to ekstra 5 sekund czasu.

    > A jakbym chcial co dwa tygodnie zmienic?

    To tracisz 5sek co dwa tygodnie. Mam wrażenie, że cała drama nie o to.

    > Usunąc stare katalogi, wstawic nowe, popatrzec na rozmiary.

    a) czytniki ebook obrabia się za pomocą calibre a nie ręcznie
    b) nikt tego nie robi - pytaj nastolatków co to folder, mało który wie

    > -nie chce mi sie szukac kabelka

    Co dwa tygodnie? Masz niezłą baterię.

    > -poniewaz telefon jest MTP, to w windows jest to kulawo widoczne,

    Zgoda. Ale to wina microsoftu. Przypominam że wszystko co się wpina do
    windowsa od czasu PocketPC jest po prostu obrazą informatyki, jeśli
    chodzi o prędkość. Nic się nie zmieniło od lat, wina w 100 po stronie
    windowsa i żałosnych programistów MS.

    > -a na Xiaomi to w ogole kiepsko dziala, zawiesza sie, kasuje karte.

    E tam. Coś masz popsute. Pretensje do xiaomi.

    > -a poza tym w telefonie mam "magnetyczną wtyczke" i nie bedę jej
    > wyciagal, aby kabelek podlaczyc.

    Wszystkie jakie widziałem zapewniają transmisję przynajmniej usb2.0. Jak
    ta jedyna na świecie nie ma tego ficzera to .. zmienić.

    > Nie wiem o co w koncepcie chodzi,
    > ale mnie sie podoba, aby to bylo na telefonie.

    No jest. Kopiuje do google drive na komputerze, 20 sekund później mam to
    w telefonie. Telefon w kieszeni.

    > Wiec poprosze o inny system operacyjny.

    To nie problem producenta. To problem poziomu komplikacji. Przy takich
    gigabajtach kodu, szanse na to że coś wycieknie są większe niż emerytura
    w ZUSie.

    > Hujawej robi ? :-)

    Pewno mają jakiś snapshot androida.

    > A moze to sa moje gole zdjecia, bo lubie patrzec na swojego ...
    > ptaszka :-)

    To trzymaj je na jakimś veracrypcie, a nie na telefonie. inaczej ptaszek
    wyfrunie jak zgubisz telefon.

    Ciężko pojąć ten argument. Chce mieć z daleka od chmury, ale
    jednoczesnie na żałośnie zabezpieczonym urządzeniu.

    Kiedyś wystarczyło wylutować eMMC z płyty głównej telefonu i wstawić w
    czytnik, jakies 30 sekund roboty gorącym powietrzem. mam nadzieję, że
    coś się w tym temacie zmieniło.

    > A to osobny temat - jakim prawem telefon, ktory kupilem, cos mi
    > blokuje.

    Konsumenci tak wolą. Nerdy nie mają już głosu w tej dyspucie.

    > Poprosze o inny system :-)

    Ależ proszę: na moim telefonie znakomicie działa RDP. Łączę się z
    komputerem w domu, myszka na bluetooth, klawiatura na bluetooth. Pełny
    wypas, na telefonie nie ma danych ani ptaszków. Nie polecam, bo przy
    dzisiajszych rozdzielczościach telefonów litery w windowsie mają 0.5mm,
    ale jak się ma nietypowe potrzeby to i nietypowe rozwiązania się znajdą,
    w razie czego jest lupa (na ptaszki)...

    > A ja jestem sprzed 30 lat i nie interesuja mnie preferencje jakiegos
    > zboczenca :-)

    Ludzie dostosowują się do informatyki a nie odwrotnie. W zasadzie
    ostatnio bardziej ludzie dostosowują się do motłochu który steruje
    rozwojem informatyki, ale wychodzi na to samo.

    > Tak prawde mowiac ... chmura ma pewne zalety, ale dostrzegam tez wady.
    > Poprosze pliki i kontakty w chmurze, ale z RCS.
    > A nie tak, ze palec mi sie omsknie, i cos znika ze wszytkich
    > komputerow i telefonow.

    To zrób sobie własną chmurę. Stojącą za VPNem, w piwnicy u ciotki. Z
    backupami inkrementalnymi. Same zalety.

    > To w domowej sieci ma byc.

    Wiec w domowej sieci sens stawiania serwera samby na telefonie jest
    zerowy. Od tego są NASy, prywatne chmury itp.

    > Chyba lepsze to niz latanie po cudzej chmurze?

    Zrób własną. Połacz się VPNem. Gotowe.

    > Google Drive.

    Gogole drive obsługuje się total commanderem. Kopiujesz pliki do
    magicznego folderu i po chwili masz je na telefonie. Zaryzykuje, że
    prościej się nie da. Prościej jak samba.