    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Samba na telefon
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Date: Thu, 24 Feb 2022 17:53:40 +0100

    On Thu, 24 Feb 2022 16:58:54 +0100, heby wrote:

    > Tak. No i co z tego że gorzej, skoro się da osiągnąc zgrubsza to samo?

    Ale nieprzyjemnie.
    A komputery sa po to, aby bylo przyjemniej :-)

    > I zmieniasz kilka razy dziennie? Czy wrzucasz przez usb raz na kilka
    > tygodni?

    A jakbym chcial co dwa tygodnie zmienic?
    Usunąc stare katalogi, wstawic nowe, popatrzec na rozmiary.

    > Przeciez podpięty przez USB telefon widoczny jest w TotalCommanderze.

    -nie chce mi sie szukac kabelka, a wifi nie zgubie,
    -poniewaz telefon jest MTP, to w windows jest to kulawo widoczne,
    -a na Xiaomi to w ogole kiepsko dziala, zawiesza sie, kasuje karte.
    -a poza tym w telefonie mam "magnetyczną wtyczke" i nie bedę jej
    wyciagal, aby kabelek podlaczyc.

    > Nie rozumiem argumentu który jest w tym wątku podnoszony: to MUSI być na
    > telefonie. Jest coś nie tak z konceptem, wiec i rozwiązań brak, bo komu
    > to potrzebne.

    Nie wiem o co w koncepcie chodzi,
    ale mnie sie podoba, aby to bylo na telefonie.

    > Jeśli trzymasz je w telefonie, to i tak zna. To kwestia poziomu paranoi.

    Wiec poprosze o inny system operacyjny.
    Hujawej robi ? :-)

    > Ponadto, przeciez masz je legalne. Trzymasz tam schematy rakiet
    > balistycznych Bigos?

    A moze to sa moje gole zdjecia, bo lubie patrzec na swojego ...
    ptaszka :-)

    > Po to aby nie rootować telefonu w celu instalacji dziwnych serwerów.

    A to osobny temat - jakim prawem telefon, ktory kupilem, cos mi
    blokuje.
    Poprosze o inny system :-)

    > preferowane rozwiązanie dzisiaj, przesyłanie przez chmury. Lokalna samba
    > była preferowana 10 lat temu.

    A ja jestem sprzed 30 lat i nie interesuja mnie preferencje jakiegos
    zboczenca :-)

    Tak prawde mowiac ... chmura ma pewne zalety, ale dostrzegam tez wady.
    Poprosze pliki i kontakty w chmurze, ale z RCS.
    A nie tak, ze palec mi sie omsknie, i cos znika ze wszytkich
    komputerow i telefonow.

    > Ja rozumiem przyzwyczajenia, ale samba jest mało bezpiecznym protokołem,

    To w domowej sieci ma byc.

    > niewygodnym w wielu przypadkach, z żałosnymi zabezpieczeniami. Chcesz
    > aby twoje tajne eboki latały po cudzym wifi bez szyfrowania?

    Chyba lepsze to niz latanie po cudzej chmurze?

    > Co to jest GD?

    Google Drive.

    J.