    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Samba na telefon
    Date: Sun, 27 Feb 2022 09:55:47 +0100
    <1...@4...net> <sv7clv$hip$1@dont-email.me>
    <1vwtde4b06izk$.1xixhxqs3wxb7.dlg@40tude.net>
    <sv856p$c2k$1@dont-email.me>
    <1e20wbul7vvdk$.1ap0qia6kq4wl.dlg@40tude.net>
    <sv8a0l$lct$1@dont-email.me> <x5n34tfsz8jk.1s1jtibpo5xcy$.dlg@40tude.net>
    <sv8e3c$nm8$1@dont-email.me>
    <1tq4872txqklr$.zfd7f2fn7m2h$.dlg@40tude.net>
    <sv8kld$bkd$1@dont-email.me> <sv9368$t6g$1@news.icm.edu.pl>
    <sv9s8j$tif$1@dont-email.me> <svak51$dkt$1@news.icm.edu.pl>
    <svauma$6c5$1@dont-email.me> <svb22v$g6b$1@news.icm.edu.pl>
    <svb35n$daa$1@dont-email.me> <svb93p$1b2$1@news.icm.edu.pl>
    <svbbvu$gcb$1@dont-email.me> <svd97v$290$1@news.icm.edu.pl>
    <svdb8t$2ao$1@dont-email.me> <sve09o$7e2$1@news.icm.edu.pl>
    <sve3p2$t27$1@dont-email.me> <sve9ha$7pj$1@news.icm.edu.pl>
    <svebku$gfk$1@dont-email.me> <svef2e$iof$1@news.icm.edu.pl>

    On 27/02/2022 01:02, ii wrote:
    > Ale po co więcej kanałów jak nie ma telewizorów, które by to mogły
    > pokazać.

    Odwrotnie. Patrz na sprzedaż nowych. Takie 3-4 letnie też się łapią.

    Zaryzykuje, że jedyny problem stanową emeryci i konserwatyści. Akurat
    elektoras władzy, więc dostaną po bonie na dekoderek.

    > To Ci mówię, że możesz zwalniać te częstotliwości, które już
    > nie są wykorzystywane

    Nie ma takich.

    > a nie te, które ciągle są. Na 5 telewizorów tylko
    > 1 ma HEVC!!!

    Za chwile wszystkie, dziąki magicznemu pudełku za 100zł. Pewno będą
    rozdawać, listonosze, przy okazji spisując kto ma abonament ;)

    > Nie, on jest dlatego analogowy, że przepis nie narzuca technologii
    > cyfrowej więc można zapewniać analogową a cyfrową dodatkowo sprzedawać.

    Gadacie głupoty. Nadawcy kablowemu nie opłaca się wciskać 1 kanału
    analogowego w kabel, bo może tam wcisnąc na jego miejsce 5 innych z
    czego 3 zakodowane cyfrowo.

    Ale jednoczesnie lata dostarczania takiej telewizji do mieszkań
    powidują, że nie ma tam czasami telewizorów zgodnych nawet z DVB-T, a co
    dopiero T2.

    Więc toche w kropce są. pewnie się ugną, i w końcu te analogi
    wypierniczą gdzie ich miejsce.

    > Problem jest taki, że ideą azartu jest dostarczenie mieszkańcowi
    > wirtualnej anteny, która w dobie cyfryzacji też powinna być cyfrowa.

    Pewnie jest.

    > 1 na 5.

    Wątpie. A co do tych co nie mają: bon dostaną i bedą mieli.

    > HEVC daje zdaje się 30% mniej strumienia. To nie jest coś, co by
    > cokolwiek warunkowało w eterze.

    A okazuje się, że warunkuje. To jest kilka kanałów więcej propagandy na
    nadajniku naziemnym. Teraz dedykowany kanał będa miały nawet księgowe.

    > No jak nie ma jak są. Wszystkie XMPP.

    I kogo to obchodzi, skoro przemysłowym standardem jest Messanger,
    WhatsApp, Snapchat. Nastolatki wybrały.

    > O boże, zabiję się chyba.

    Nie nalegam.

    > A telefony też masz cztery? Czemu z komunikatorami miałoby być inaczej?

    Bo komunikatory to wolny rynek.

    Czy telefony miałbym cztery? Tak, było takie niebezpieczeństwo, ale na
    szczęscie tam też jest wolny rynek. Każdy może napisać aplikację na
    Adroida i iOS. Miej jednak świadomość, że takie plany nie były. Wiele
    firm w latach 90 starało się utrudnić życie, dostarczajac własne
    rozwiązania komunikacyjne, niekompatybilne z niczym. Tak, wtedy miałbyć
    4 telefony. Na szczęscie tak się nie stało.

    > Nie ma. Po prostu nie używamy komunikatorów do komunikacji powszechnej.

    Słyszałes ostatnio o internecie?

    > Jakiego zarządzania. Wolne standardy. Standardy, nie programy gigantów
    > technologii pseudospołecznych.

    Te wolne stadardy nie zawsze stają się powszechnymi standardami. Pliki
    Worda dalej są standardem, choć nie są wolne i jest inny wolny standard.

    Masz utopijne wizje, mało równoległe z rzeczywistością szarego dnia.

    Standard, jaki powstanie, to przypadek.

    > Co Ty gadasz. Ja mówię o standardach takich jak XMPP.

    Kogo on obchodzi?

    > Nieważne kto robi
    > konkretny komunikator. Chodzi o to by można było porozumiewać się a nie
    > instalować programy.

    Widze, że jesteś na etapie planowania rozwoju ludzkości. "Najlepiej jak
    by wszycy robili tak, jak mi się wydaje".

    Czy ja wiem, to chyba tak nie działa w realu.

    > Nie pecha, ja osiągnąłem swój cel. Chodzi mi o to, że już się tego nie
    > używa, więc nie bardzo wiem po co/do czego Ty czy ktokolwiek inny mógłby
    > tego dzisiaj używać.

    Ja też nie wiem, ale używam. Podpowiem pewną sugestię: na GG zostało
    kilku moich znajomych. To niszowy system i mało prawdopodobne, aby była
    atakowany masowo. Niektórzy miewają paranoję.

    > Jeden standard jest niezbędny do komunikacji. Urzędy powinny być
    > zobligowane do używania standardów.

    Czyli jednak gospodarka centralnie zarządzana. Brawo, nie wiem dlaczego,
    ale z każdego prawicoweg konserwatysty zawsze wychodzi po krótkiej
    rozmowie socjalista wdrażający komunizm.

    Zdecyduj się, czy wolny rynek czy bratni związek. Podpowiem, że wolny
    rynek jak by lepiej działa, choć prawica ostatnio nie ustaje w wysiłkach
    szukania nowej drogi dla socjalizmu.

    > Ale to nie jest do tego wszystkiego używane w taki sposób by warunkowało
    > względnie wysokie bezpieczeństwo.

    Wiele z tych potrzeb stanowi podstawową formę obrony banków przed
    przewałkami. Przeciez banki nie mają aż takich imbecyli w kierownictwie,
    żeby używali SMSów, które można ... oh wait...

    > Chcesz mi powiedzieć, że z banku? :-)

    U mnie *za pośrednictwem* banku.

    > Widzisz, tego właśnie ludzie nie chcą przechodzić samodzielnie.

    Straszne. Mogą zrobić coś lepiej, prościej i szybciej i jest z tego
    powodu ból dupy. Typowy patrokonserwatyzm.

    > Podaję, podaję. Mimo że mam profil to muszę mieć w banku jakąś tożsamość
    > zrobioną.

    Nie. Masz konto w banku. Bank gwarantuje *jednym* zabezpieczeniem
    (hasło, token, sms) że Ty to Ty. Od tego momentu nie ma więcej haseł.
    Masz dostęp do administracji, składania wniosków, zdrowia, recetp.

    Nigdy po prostu nie widziałeś jak to działa.

    Dyskutujesz z urojeniami.

    > Mówię, że okresowo tego próbuję i zawsze jest ten sam problem,
    > że coś trzeba zrobić, nie wiadomo co dokładnie a czas płynie i lepiej
    > sobie było odpuścić.

    Patokonserwatyzm. Wręcz definicja.

    > No nie, to nie ci ludzie byli problemem tylko system.

    Oni nie są problemem. Siedzą w domu i pierdzą w fotel. Musieli wstać i
    okazało się, że można coś zrobić inaczej. Część wróciła do fotela i nie
    stanowi zagrożenia. Wymrą sobie podczas plewienia ogródka i po problemie.

    > Sam widzisz.

    Implementacji nie bronie. Gówniana, jak całe to Państwo z kartonu.

    > Dało się przyjść tylko trzeba się było umówić.

    Ojej.

    > Nie słyszałeś, że właśnie
    > znoszą zdalne urzędy. Pewnie wróci problem, że nie da się załatwić przez
    > telefon.

    Nie widzisz trendu. Obecnie nie mam po co chodzić do urzedu. Wszystko co
    potrzebuje, dostepne z poziomu profilu zaufanego.

    Chyba nie jesteś na tyle głupi, żeby nie pojmowac, że jak wymrze
    pokolenie patokoserwatystów, to większość z obecnych młodych ludzi nie
    bedzie tam chodziło, bo po co. To nieoptymalne.

    > Skarżyć od razu!

    Czyli dodatkowo pieniacz. Spokojnie, to kwestia czasu i biologii.