    From: ii <i...@o...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Samba na telefon
    Date: Sat, 26 Feb 2022 14:16:43 +0100
    <1...@4...net> <sv7clv$hip$1@dont-email.me>
    <1vwtde4b06izk$.1xixhxqs3wxb7.dlg@40tude.net>
    <sv856p$c2k$1@dont-email.me>
    <1e20wbul7vvdk$.1ap0qia6kq4wl.dlg@40tude.net>
    <sv8a0l$lct$1@dont-email.me> <x5n34tfsz8jk.1s1jtibpo5xcy$.dlg@40tude.net>
    <sv8e3c$nm8$1@dont-email.me>
    <1tq4872txqklr$.zfd7f2fn7m2h$.dlg@40tude.net>
    <sv8kld$bkd$1@dont-email.me> <sv9368$t6g$1@news.icm.edu.pl>
    <sv9s8j$tif$1@dont-email.me> <svak51$dkt$1@news.icm.edu.pl>
    <svauma$6c5$1@dont-email.me> <svb22v$g6b$1@news.icm.edu.pl>
    <svb35n$daa$1@dont-email.me> <svb93p$1b2$1@news.icm.edu.pl>
    <svbbvu$gcb$1@dont-email.me>

    W dniu 25.02.2022 o 20:51, heby pisze:

    > Wielu ludzi nie ma pogladu na jakieś tematy wyłacznie z powodu ignorancji.

    Jakiej ignorancji. Życia nie starcza na te wszystkie bzdury!!!!

    > Wielu ludzi, którzy do dzisiaj starają się używać tradycyjnych
    > telefonów, cierpi na tą samą chorobę: patokonserwatyzm. Czyli "dawniej
    > nie było mi to potrzebne" i niedostrzeganiem zmian.

    P..sz bez sensu. Ludzie mają prawo nie zmieniać TV co 10 lat jak im
    działa itp itd.

    > Są pojedycze sztuki, takie jak ja, które używają starego nie-smart
    > telefonu jako tokena zabezpieczającego. Ale do normalnych codziennych
    > czynności? Bezużyteczny. SMSy wysyłam raz w miesiącu, "telefonuję" w
    > tradycyjny sposób raz w tygodniu.
    >
    > Śmiało mogę powiedzieć, że wystarczyła by mi karta z samym internetem i
    > usługa przekierowania "numeru" na jakiś komunikator.

    No ale to przecież dowodzi, że jest potrzebny tyle, że nie w archaicznym
    wydaniu. Ale też nie w wydaniu jakim są obecne komunikatory wzajmnie ze
    sobą niezgodne. Po co taki system komunikacji. Niech sobie te firmy
    konkurują a my używajmy systemów nawet archaicznych, ale nadających się.

    > Tutaj właśnie nie pojmujesz czym sa obecnie banki. Są platformą
    > pozwalajacą na znacznie więcej, z uwagi na "zaufanie", często naciągane,
    > przyznaje. Masz tam sprawy zdrowotne, wnioski, podpisy i inne duperele,
    > niektóre krytyczne do przetrwania Andżelik z 4 bombelkami i babci
    > Stanisławy z protezą stawu.

    Do tego nie potrzeba banków. Urzędy cyfrowe są.

    > Cięgle jeszcze można funkcjonować bez. Ale to już jest egzystencja, a za
    > chwile bedzie niemożliwe, ponieważ to wygodne dla każdej strony, to jest
    > obecny kierunek i nikt nie będzie płakał po paru niepełnosprytnych, że
    > czegośtam nie mogą zrobić bo nie.

    Daj spokój, bankowość elektroniczna nie jest potrzebna zwykłym ludziom
    tylko systemy płatności.

    > To nie moja wina ani się nie cieszę, bo to wykluczy ludzi starych a i
    > sporo głupich, a wygeneruje również podatności hackerskie, włamy,
    > kradzieże itd. Ja to najzwyczajniej widzę i widzę rowniez to, że wiele
    > osób wyklucza się na własne życzenie, bredząc coś o patokonserwatyźmie,
    > choć tego oczywiście tak nie nazywają.

    Ale nie popadajmy ze skrajności w skrajność. Te różne urządzenia i
    systemy są tylko użyteczne, ale za 5 lat ich nie będzie, będą jakieś inne.