  • Data: 2010-06-04 00:03:43
    Temat: Re: Są jakieś problemy z HOTBIRD?
    Od: "Tomy M." <t...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:hu97j6$7uf$1@inews.gazeta.pl...
    > Tomy M. <t...@a...com> napisał(a):

    > Chyba (dawno nie sprawdzałem tabel) tylko z 1% transponderów ma tam na
    > górze
    > odbiorniki z kilkoma dekoderami i potem multipleksery, modulatory i
    > wzmacniacze nadawcze.
    > Do takich transponderów można wysyłać sygnały pojedyńczych (lub małych
    > paczek) programów z różnych miejsc na ziemi.
    >
    > edit: to się SKYPLEX nazywa:
    > http://tinyurl.com/32mo53t
    >
    > Taki transponder w momencie zaniku sygnału z ziemi może wysyłać na ziemię
    > pełną mocą trochę informacji cyfrowych (różne tablice z pamięci) i puste
> [...]

    Czyli tak jak napisałem, większość transporderów to
    zwyczajne analogowe retransmitery. Technologia sprzed
    50-60 lat.
    To dlatego w momencie problemów uplinkiem na tunerach
    abonentów pojawia się "brak sygnału" ... mimo że
    abonenckie tunery mają idealne warunki do odbioru.

    Suma sumarum ... obecna technologia kosmiczna
    to głównie stare rozwiązania analogowe, rakiety
    z pierwszym stopniem na saletrę ... i komputery
    na procesorach 486...

    ... a ludzie wierzą że mamy jakieś SUPER TECHNOLOGIE
    HI-TECH i zaraz będziemy latać statkami kosmicznymi
    do pracy ... ehhhhh te media :-)

    Tomy M.