  • Data: 2010-06-03 21:41:58
    Temat: Re: Są jakieś problemy z HOTBIRD?
    Od: " " <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tomy M. <t...@a...com> napisał(a):

    > Do tej pory myślałem że działa to tak:
    > modulacja--->satelita/demodulacja/modulacja--->tuner
    > Oczywiście kodowanie byłby bez znaczenia bo sygnał
    > cyfrowy to przecież tylko bity.
    >
    > Tomy M.

    Wkleję, co napisałem przed chwilą na innym forum:

    Luuudzieeeee....
    Nie zauważyliście, że od kilku tygodni padają deszcze w całej Polsce, w
    niedzielę, wczoraj i dzisiaj w Warszawie były prawie oberwania chmury?.
    Lejący deszcz a właściwie pełna wody i lodu burzowa chmura wisząca pod kątem
    30 stopni od poziomu na kierunku południowym od anteny może całkowicie
    stłumić sygnał.
    Nie tylko przychodzący z satelity do waszej anteny ale także sygnał wysyłany
    z ziemi (uplink) od nadawcy do satelity.
    Do satelity nic (lub prawie nic) nie dociera więc nic nie jest wysyłane na
    dół do anten odbiorczych.
    Tak było w niedzielę, wczoraj i dzisiaj - solidne chmury z ulewą zasłaniały
    nadajniki C+ , jednocześnie albo na zmianę z TVN i Polsatem, w miarę rozwoju
    pogody.
    To jest normalna zależność retransmisji sateliternej od pogody.
    Zapasy sygnału (odstępu od zakłóceń) w torach do góry i na dół dla
    komercyjnej - rozrywkowej telewizji są niewielkie, to nie służy do celów
    wojskowych a i tam są zaniki.

    I jeszcze to:

    > 1. no signal input, czyli brak sygnału z transpondera!. Nie brak przekazu
    tylko sygnału. Całe TP
    > leży i nie nadaje, ale to jest niezależne od pogody u nadawcy

    Nie potrafisz zrozumieć, że sygnał wysyłany w górę jest przez wodę i lód w
    chmurze tłumiony tak samo (a właściwie jeszcze mocniej, bo idzie na wyższej
    częstotliwości), jak sygnał "w dół" ?
    Układ na satelicie przekazujący sygnał z naziemnej stacji uplinkowej na dół
    jest dla ok. 99% transponderów układem liniowym - po przemianie
    częstotliwości po prostu wzmacnia sygnał przychodzący z dołu (automatyczna
    regulacja wzmocnienia ma dynamikę tylko kilku decybeli).
    Jeśli z dołu nie dociera sygnał, to w dół są wysyłane tylko szumy głowicy
    odbiorczej.

    Chyba (dawno nie sprawdzałem tabel) tylko z 1% transponderów ma tam na górze
    odbiorniki z kilkoma dekoderami i potem multipleksery, modulatory i
    wzmacniacze nadawcze.
    Do takich transponderów można wysyłać sygnały pojedyńczych (lub małych
    paczek) programów z różnych miejsc na ziemi.

    edit: to się SKYPLEX nazywa:
    http://tinyurl.com/32mo53t

    Taki transponder w momencie zaniku sygnału z ziemi może wysyłać na ziemię z
    pełną mocą trochę informacji cyfrowych (różne tablice z pamięci) i puste
    pakiety.
    Abonencki dekoder zmierzy jego poziom sygnału i odczyta nazwy kanałów itd,
    chociaż nic nie widać (bo nie dotarło z ziemi)

    Dla wspomnianych na początku tych 99% kanałów satelita działa prawie jak
    lustro - odbija to, co przyszło z ziemi.